Dove plekken over heel het lichaam in rap tempo - help!
Moderator: Moderators
Dove plekken over heel het lichaam in rap tempo - help!
Mijn broer heeft sinds 2 weken op meerdere plekken in zijn lichaam dove plekken. Dit breid zich snel uit. In tegenstelling tot wat typisch is bij bijvoorveeld B12 is dat het niet het meeste bij de handen of voeten is en niet dudidelijk daar is begonnen. Het is overal gelijk en breid zich vrijgelijkmatig uit. Ook in zijn gezicht. Nu na 2 weken kan hij al bijna niet zitten zijn stuitje wordt ook doof. Zijn gevoelsverlies gaat snel.
We zijn naar de huisarts geweest die het serieus nam en de neuroloog die het maar zeer matigjes serieus nam. Door de neuroloog kan hij pas over een maand terecht voor een MRI. Gezien de snelheid waarmee hij achteruit gaat is dit een beetje erg laat.
Hij heeft al geruime tijd ME/CVS klachten.
We gaan uiteraard terug naar de huisarts voor een snellere MRI, second opinion etc. Maar gezien de ervaringen met dokters en klachten wel of niet serieus nemen, willen we ook graag zelf meer informatie.
De vraag is:
Heeft er iemand dezelfde soorten klachten gehad (vervies van gevoel, dove plekken in het hele lichaam) of kent iemand die dit heeft gehad? Wat was in dat geval de oorzaak? Wat kunnen mogelijke oorzaken van iets dergelijks zijn? Met name van een wijdverspreid verlies, dit is niet typisch wat in de handen en voeten begint.
Vraag 2: hij gebruikt al sinds geruime tijd b12 injecties, maar kan nog steeds zijn foiumzuur niet ophogen want dan krijgt hij meer klachten. Kan dit ermee te maken hebben, en zou dit ZO snel kunnen gaan?
Heel erg bedankt voor eventueel advies. Echt alle advies is welkom.
We zijn naar de huisarts geweest die het serieus nam en de neuroloog die het maar zeer matigjes serieus nam. Door de neuroloog kan hij pas over een maand terecht voor een MRI. Gezien de snelheid waarmee hij achteruit gaat is dit een beetje erg laat.
Hij heeft al geruime tijd ME/CVS klachten.
We gaan uiteraard terug naar de huisarts voor een snellere MRI, second opinion etc. Maar gezien de ervaringen met dokters en klachten wel of niet serieus nemen, willen we ook graag zelf meer informatie.
De vraag is:
Heeft er iemand dezelfde soorten klachten gehad (vervies van gevoel, dove plekken in het hele lichaam) of kent iemand die dit heeft gehad? Wat was in dat geval de oorzaak? Wat kunnen mogelijke oorzaken van iets dergelijks zijn? Met name van een wijdverspreid verlies, dit is niet typisch wat in de handen en voeten begint.
Vraag 2: hij gebruikt al sinds geruime tijd b12 injecties, maar kan nog steeds zijn foiumzuur niet ophogen want dan krijgt hij meer klachten. Kan dit ermee te maken hebben, en zou dit ZO snel kunnen gaan?
Heel erg bedankt voor eventueel advies. Echt alle advies is welkom.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Lyme kan ook voor dergelijke dingen zorgen. Heeft hij een tekenbeet gehad? Een rode EM plek? Heeft hij veel symptomen van Lyme?
MRI lijkt me geen slecht idee
Heeft hij al eens antibiotica gehad? Zo ja hoe reageerde hij erop?Symptoom nr 24 Lyme. Tintelingen, dove plekken, plaatselijk branderige of stekende pijn
MRI lijkt me geen slecht idee
We willen graag een MRI. Ik heb gedacht over een tekenbeet, hij heeft ME klachten + gevoelsuitval. Het rare is dat hij al jaar weinig meer buitenkomt. Zou een tekenbeet ook met vertraging kunnen werken? (ik hoop zo dat DML kan helpen.. heb daar meer vertrouwen in dan de neuroloog) Is dat op een MRI te zien?
Verder heeft hij een vitamine D gebrek, hij spuit B12, maar blijft slecht tegen folumzuur kunnen. We dachten er ook aan dat het in die hoek kon zitten, maar het is zo raar dat het zo snel gaat.
Verder heeft hij een vitamine D gebrek, hij spuit B12, maar blijft slecht tegen folumzuur kunnen. We dachten er ook aan dat het in die hoek kon zitten, maar het is zo raar dat het zo snel gaat.
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
hallo crazy loop dit kan ook met die vitamine b injecties te maken hebben
en ook een beschadeging van het zenuwstelsel het komt mij bekend voor ik heb dit ook ,maar als je eerder een MRI wil hebben kun je toch je verzekering bellen ,ik woon in rotterdam en kon in delft een ook in gouda
en hebben jullie daar ook een MRI centrum
wij hebben in rotterdam tegenwoordig een aparte MRI centrum gekregen daar kun je dezelfde week al terecht even proberen hoor
sterkte
en ook een beschadeging van het zenuwstelsel het komt mij bekend voor ik heb dit ook ,maar als je eerder een MRI wil hebben kun je toch je verzekering bellen ,ik woon in rotterdam en kon in delft een ook in gouda
en hebben jullie daar ook een MRI centrum
wij hebben in rotterdam tegenwoordig een aparte MRI centrum gekregen daar kun je dezelfde week al terecht even proberen hoor
sterkte
Goed en slecht nieuws: we moesten naar DML voor een afspraak die al langer stond dan de gevoelloosheidsproblemen. Mijn broer heeft een zware loodvergiftiging (volgens DML een van de zwaarste die hij gezien heeft), koper hij mist een darmbacterie en heeft een infectie (het laatste als ik het me goed herrinner). Ik ga ff verder in een nieuwe topic omdat het onderwerp nu gewijzigd is en niet meer in deze rubriek past. Verdere verhaal staat hier:
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-3113.html
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-3113.html