nikkel pachtest

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mira
Donateur
Donateur

nikkel pachtest

Bericht door mira »

een vraagje:
ik zoek info over nikkel en kwik testen dmv
pach, = huidklevers , bij een dokter allergoloog.
Heeft soms iemand dat ook gehad ?
Ik test + onder andere voor nikkel,histamine & tyramine, kreeg daarvoor druppels en een dieet.
de pach voor kwik is negatief, gelukkig, ik liet al 14 amalgaanvullingen verwijderen na een + melissatest., nikkel blijft rode blaasjes geven bij de controle's
de H2Stest van DML was donker paars, kan enkel nikkel de boosdoener zijn ? Daar kon de allergoloog dan weer geen antwoord op geven... iemand ervaring ? ook ivm met het nikkelarm dieet ?
met dank op voorhand!
triske
Donateur
Donateur

Bericht door triske »

hallo mira,

ik moet volgende week drie keer naar de allergoloog voor testen. Als ik iets meer zou weten ivm je vraag, zal ik je iets laten weten.

gr,

triske
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Van een nikkelarm dieet had ik nog niet gehoord.

Nikkel zit ook verwerkt in sieraden (dus ook piercings!), horlogebandjes, brilmonturen (niet in titanium monturen) en zelf bepaalde bh's.
Via de huid neem je dan alsnog nikkel op.

(Wel nieuwsgierig geworden naar dat dieet heb ik even gegoogled.
En vond http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... ergie.aspx

Daar las ik ook dat een diëtiste je het beste kan adviseren.

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
wendy123
Actief lid

Bericht door wendy123 »

Er werd bij mij heel veel Nikkel met de melissa test gevonden. Hoewel ik 4 jaar geleden ontgiftigde met baxters. Blijkbaar ben ik er gevoelig voor. Hoe pakken jullie dit aan?
mira
Donateur
Donateur

Bericht door mira »

Hallo,
bedankt voor de reacties.

Ik test sinds april 08, onder andere + op nikkelsulfaat;
Ik heb een lijst meegekregen van nikkelbronnen, oa in de voeding wat bij mij het probleem zou geven
(darmen --->vermoeidheid & pijn )
,Ik moet ook letten op gluten, lactose en melkeiwit, was dus overgeschakeld op soya maar dat is ook nikkelrijk
ttz: > 500 mcgr. per 100 gr voedingsmiddel en ik mag niet meer dan 500 mcgr. per maaltijd hebben ;
Ik heb al wat gewikt en gewogen !
Ik probeer mij zo goed mogelijk te informeren maar vind weinig support van de huisarts;
Ze vindt het duidelijk allemaal wat overdreven maar "ik mag wel diëten als ik denk dat ik mij dan beter voel..."
Maar zo simpel is dat allemaal niet !
dus zo'n 2 à 3 keer per jaar los ik de teugels en eet gewoon , tijdens vakanties of onlangs, met de feestdagen ...
maar dan kom ik weer in een dip, en voel me weer slechter, zoals nu..
mss is hier iemand om ervaringen mee te delen ?
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Ik heb 30 dagen Quantintox druppels gebruikt en kon zo van een aantal zware metalen af komen. Echter is kwik hier niet mee af te voeren.
triske
Donateur
Donateur

Bericht door triske »

hallo,

had beloofd om iets te laten weten na uitslag bij de allergoloog.

Bij mij kwam er geen nikkel uit, maar wel kobalt. Dus, ik kan je niet veel vertellen over een nikkelarm dieet.Kobalt zit in vit. B12 !! Verder grote hoeveelheden in theeblaadjes, eigeel, pinda, varkenslever, linzen, koffie. Het zit nog in heel wat andere dingen...

Verder is mijn allergie aan katten (heb er drie, waar ik zot van ben) en huisstof bevestigd en ook zeer sterk op tyramine. Dit behoort allemaal tot de groep van biogene amines, waar histamine ook toe behoort.
Tyramine vind je in aardappelen, tomaten, spinazie, kazen, varkensvlees, bepaalde vruchten, peulvruchten, chocolade en noten, schaal-en schelpdieren, zalm en tonijn.

Ben ook fructose-intolerant.

Ik weet het ook niet goed meer wat te eten. Op water en brood leven?

Neem xyzall en misschien later desensibilisatietherapie.
mira
Donateur
Donateur

Bericht door mira »

Dag Triske,
bedankt voor de reactie
wat erg voor je poezenallergie,
gezelschap van huisdieren, ze aaien, is net goed voor je algemeen welzijn
daar zijn studies over
en alles wat helpt om de moraal hoog te houden, kunnen we gebruiken nietwaar.

Ik neem al enige tijd druppels om te desensibiliseren,
voor fragance mix test ik nu negatief maar nikkel blijft hardnekkig aanwezig.
Als ik alle intolleranties samenbreng en streng op voeding let, eet ik wat je aan een peuter van 1 jaar zou geven.
Probleem is dat ik het niet lang volhoud om apart voor mezelf te koken.
Ik maak een maaltijd voor mijn gezin, dat kost al elke dag denkwerk en energie.
Daar pruts ik dan wat aan .
Zo eet ik te weinig en zeker niet genoeg gevarieerd.
Ik lees nu het boek van Ch.Tobback om meer kennis te hebben en me zo beter te motiveren.
Volgende maand kan ik na een lange lange wachtijd op consultatie naar Dr.DML
misschien raak ik daar wat wijzer.
Hoe de moed er in !
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ook ik eet niet veel meer, ik heb een glutenallergie, lactose-intolerantie, fructose, tomaten, koffie, en verder het rijtje van pinda's,peulvruchten, noten, zelfs soyamelk lukt me niet...ik moet wel zeggen dat ik veel beter ben en ik meer en meer begin te zondigen, wat natuurlijk wel zijn weerslag heeft dan.
Van de zware metalen weet ik het niet, daar ben ik niet op getest, maar ik veronderstel dat dat bij mij wel meevalt.
triske
Donateur
Donateur

Bericht door triske »

Dag collega's-voedingsintoleranten,

Mag ik vragen welke simpele toegelaten gerechtjes jullie wel eten? Om ideeën op te doen?

Mira, heb je iets aan het boek van Tobback, daar had ik immers ook al aan gedacht om mij dit aan te schaffen. Ik zie het immers nog niet direct zitten om bij haar om consultatie te gaan, wegens afstand en prijs.

Als je er nog een glutenallergie bij hebt, dan schiet er idd niet veel meer over. pff......

Courage voor jullie allemaal!

Triske
mira
Donateur
Donateur

Bericht door mira »

dag Triske,
ik ben 1 x bij C.Tobback geweest,mei 2008, veel info waar ik niet alles van begreep, voedingsadvies waar ik even moest van slikken, schrok ook van de prijs, en moest na 3 weken terug komen.

Ik maakte verse gemixte soep met enkel zout (geen smaakmakers of peper ), dat is al een hele job als je armen pijn doen.
een glutenvrije boterham met soya minarine, en weinig mager beleg

Lach niet maar ik at ook potjes peutervoeding, daar zit een duidelijk etiket op en ik had ermee genoeg. :wink:
Koken voor mijn gezin was en is nog een hele opgave, ik word misselijk van al die geuren...
op goeie dagen maak ik voor mezelf rijst met gestoofde groentjes,
zonder nerven, schillen, zaden, pitten, 2 of 3 soorten. en 100 gr kip of vis erbij

Ik woog snel 48 kg, geen energiewinst, wel minder opgeblazen buik
mira
Donateur
Donateur

Bericht door mira »

@ Triske, vervolg vorig bericht,

wegens fam.omstandigheden, het dieet slechts sporadisch gedaan
Je kan dat niet zonder "coatch" en mijn omgeving had commentaar op mijn gewicht. Ik moest maar "gezonder" eten...

Ik heb het boek van C.Tobback gelezen en bestudeerd, niet zo simpel maar ik heb veel bijgeleerd.
Er staan spectaculaire resultaten bij als voorbeeld :roll: :?:

Het boek van Dr.P.Aelbrecht - Homo Energeticus vertelt ook veel over voeding, mét receptjes en is vlot leesbaar.

Ik haal die allemaal uit de Bib. voor ik eventueel aankoop :wink:
triske
Donateur
Donateur

Bericht door triske »

Hallo,

Amai, potjes peutervoeding eten, daar wordt een mens ook niet vrolijk van!
Ben nu ook het boek van tobback aan het lezen. Weet niet of ik het vol zal houden om gezond te eten. Als je moe en ziek bent, is het inderdaad niet evident om boodschappen te doen, en te koken. Vandaar grijp je naar afhaalmaaltijden en spaghetti enz.. en zo geraak je in vicieuse cirkel...

groetjes en bedankt voor de reacties!

Triske
Plaats reactie