Als je dokter een XMRV test wil doen, let dan op dat deze niet de PCR XMRV test is van het Imperial College London. Deze test komt van dezelfde personen die beweren geen XMRV terug te vinden in de Britse CVS populatie. Het resultaat zal dus waarschijnlijk geen XMRV zijn. Wacht nog af met testen (dat zou ik doen) of doe ze in Amerika bij VIPdx. (dit is een aanbeveling van de Britse ME association en ik denk dat WPI hier ook zeer binnenkort op eenzelfde manier kan op reageren.)
Dank voor het bericht Frank. Weggegooid geld om nog maar eens het stigma van de patiënten te vergroten doordat 0 stalen positief waren door foute methodologie (in tegenstelling tot Londense stalen die wel positief testten bij het WPI/VIPDx)
Vraag me af wie er in deze commerciële zet zal trappen
Het WPI waarschuwt trouwens dat andere labo's met minder bloed (eentje zelfs één bloeddruppel) werken waardoor het onderzoek onmogelijk kan uitgevoerd worden.
WPI zegt heel eerlijk: "We want your money or your blood".
Er zijn nu eenmaal altijd partijen die graag met de winst van anderen gaan lopen.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Volgens de ME Association zou de test enkel voor prostaatkanker bedoeld zijn: http://wp.me/p5foE-2JV . Dat neemt niet weg dat deze in de toekomst in GB wel is zou kunnen gebruikt worden in verband met de verzekeringen enzovoort, voor CVS/ME.