ik heb een normaal gewicht.
Wel valt het me op dat ik niet minder eet, maar wel (veel) minder beweeg en dus niet aan kom....
(terwijl ik eerst wel moest blijven bewegen voor dat gewicht)
Ik ben er natuurlijk wel blij mee, want ondergewicht en overgewicht is niet fijn
Ik heb overgewicht (BMI 26,2). En ondanks dat ik de laatste tijd gezond eet, niet snoep etc. lukt het me moeilijk om iets van m'n gewicht af te krijgen. Volgens mij komt dat vooral doordat ik nauwelijks beweeg.
Ik ben laatst in een maand tijd spontaan een dikke 8kg kwijtgeraakt terwijl ik alles hetzelfde deed als anders. Hebben meer van jullie dit gehad? Ik zit nu wel op mijn juiste gewicht maar toch vind ik dit op z'n minst erg raar.
GeaK schreef:Ik heb overgewicht (BMI 26,2). En ondanks dat ik de laatste tijd gezond eet, niet snoep etc. lukt het me moeilijk om iets van m'n gewicht af te krijgen. Volgens mij komt dat vooral doordat ik nauwelijks beweeg.
Ik zou tekenen voor een BMI van 26,2 ... zit nl. op 29,7 ***diepe zucht***
Ik eet al jaren relatief weinig & gezond en doe op regelmatige basis aan "lichaamsbeweging" (sporten zou ik het alvast niet noemen) : geen gram die eraf gaat
De hormoonhuishouding (menopauze) zit daar zeker voor iets tussen. Het is evenwel een schrale troost, vooral gezien uit studies blijkt dat als je regelmatig dieet het lichaam zich daarop instelt door nog zuiniger om te springen met voedsel m.a.w. je basaalmetabolisme vertraagt.
Ik heb juist het tegenovergestelde probleem, ik kom aan van bijna niks eten. Veel mensen zeggen dat het komt omdat ik zoveel slaap en weinig beweeg, maar ik denk dat er toch iets mis is met de stofwisseling. Ik eet per dag een bakje muesli, 1 snee brood met beleg, en een bord warm eten. Ik snoep niet veel, neem geregeld een smoothie die ik zelf maak.
Hier ook eentje die "verdikt",ik ben de laatste 6 maanden 5 kg bijgekomen.Maar denk dat het voor een groot stuk is omdat ik van fulltime werken naar fulltime "rusten" terugvallen ben.
Wat raar toch dat beiden voorkomen !
Ik heb al jaren "een magische grens" : 54 kg voor 1m72.
Als ik daar onder duikte gingen alle alarmbellen rinkelen maar de laatste tijd heb ik dat al bijgesteld naar 53 kg.
Soms gaat het een tijdje goed, dan spijsverteringsproblemen of heel veel pijn en dat is gelijk aan vermageren.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Mijn BMI is 19,4. Ik moet hiervoor wel goed en regelmatig eten. Doe ik dat niet dan zakt mijn gewicht direct naar beneden. Ik eet nu meer zoute dingen voor mijn POTS en daardoor blijf ik ook beter op gewicht.
Ik wil de poll wel invullen maar in feite geef ik dan een verkeerd beeld van mijn toestand. Ben 1m72 en woog vorig jaar (voor mijn eerste crash) 1,79kg. Te veel dus. Ondertussen (een jaarlater) weeg ik nog 67kg. Een uitstekend bmi en eigenlijk ook best leuk om eindelijk de overtollige kilo's kwijt te zijn. Toch te veel verlies in één jaar . Een gezond gewicht voor een gezond persoon zou ik zeggen. Maar dat is niet de bedoeling van de poll denk ik.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Door hypoglycemie ben ik 5 à 6 kilo te zwaar: mijn BMI is 24; dus tegen overgewicht aan!
Ik moet om de 2 uur iets eten, ook al wil ik dat niet. Hoop echter dat ik niet zwaarder word want ik heb vaak last van mijn knieën.
kan de poll ook niet invullen
door slechtwerkende schildklier 20 kg aangekomen
na medicatie/pacemaker/opkrabbelen/weer werken 20 kg eraf
na 5 maand ingestort: na verloop van jaren 20 kg erbij...
sinds 1,5 jaar en een nieuw eetpatroon 22 kg eraf!
nu een gezond bmi,
maar volgens sportarts, ben ik dus mijn SPIEREN kwijtgeraakt, en niet (al) mijn vet!!!
spieren wegen meer dan vet-heb je nodig om vet te verbranden
dus ik denk voor ieder die niet beweegt, en toch afvalt: zijn dat je spieren niet die je kwijtraakt?
ik heb normaal postuur en heb hetzelfde als, felixloena.
ik eet heel weinig en beweeg daarbij ook niet veel, ik ben iets aangekomen omdat ik voorheen altijd heb gesport.
van mijn dieetiste moest ik meer eten, met gevolg dat ik daarvan erg ziek werd en ben ik weer in mijn oude patroon verder gegaan (1 bakje musli, soms 1 pakje crackers en s'avonds klein bordje warm eten of een broodje).
van kinds af altijd last van darmen gehad (verstopping) daardoor heb ik ook vaak minder eetlust.