Testen De Meirleir: Wat betekent....?
Moderator: Moderators
Testen De Meirleir: Wat betekent....?
Tje,
Nu moeten er (evt, als je het ziet zitten, financieel tenminste) weer de volgende tests gedaan worden:
CD57 absolute count
SCD14
urine-neurotoxine-test
voedingsallergietest
DMPS-test
Weten jullie wat deze behelsen?
Nu moeten er (evt, als je het ziet zitten, financieel tenminste) weer de volgende tests gedaan worden:
CD57 absolute count
SCD14
urine-neurotoxine-test
voedingsallergietest
DMPS-test
Weten jullie wat deze behelsen?
De DMPS-test heb ik als laatste ook gehad: in het centrum bij de meirleir krijg je een baxter, intussen moet je twee grote glazen water drinken, en na afloop neem je een urinestaal (of tijdens als je al sneller moet, dan moet je alles verzamelen in een container en nemen ze erna een staaltje daarvan). Het is om de zware metalen te meten die worden afgescheiden met de urine.
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
CD57 absolute count : immuunsysteem, een veel voorkomende afwijking bij ME is de CD 57
SCD14 : endotoxin receptor, oa om leaky gut vast te stellen
in de plaats gekomen van de gewone endotoxine test
urine-neurotoxine-test : H2S test
voedingsallergietest :biotech USA, 1 druppel bloed voor IgG voedingsintoleranties
DMPS-test : zie sowfia, niet iedereen hoeft die, hetgeen ook geldt voor andere testen natuurlijk
SCD14 : endotoxin receptor, oa om leaky gut vast te stellen
in de plaats gekomen van de gewone endotoxine test
urine-neurotoxine-test : H2S test
voedingsallergietest :biotech USA, 1 druppel bloed voor IgG voedingsintoleranties
DMPS-test : zie sowfia, niet iedereen hoeft die, hetgeen ook geldt voor andere testen natuurlijk
Dank jullie voor je uitleg.
Wat heb je aan dat metaal onderzoek? Welke therapie volgt daarop en heb je daar dan wat aan?
En in hoe verre is de Natural Killer anders in vergelijking met CD 57?
Leaky gut heeft ie sowieso. Wat voor nut dat verder te onderzoeken en wat voor voordeel heeft een resultaat op dat onderzoek dan?
We denken er nog over en jullie horen wel verder wat we al of niet doen en waarom.
En verder, hoe reeel en houdbaar is voedsel gaan vermijden, als middel, erger dan de kwaal op zich?
Wat heb je aan dat metaal onderzoek? Welke therapie volgt daarop en heb je daar dan wat aan?
Leaky gut heeft ie sowieso. Wat voor nut dat verder te onderzoeken en wat voor voordeel heeft een resultaat op dat onderzoek dan?
We denken er nog over en jullie horen wel verder wat we al of niet doen en waarom.
En verder, hoe reeel en houdbaar is voedsel gaan vermijden, als middel, erger dan de kwaal op zich?
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
--> ik heb al gehoord dat bij sommigen er metaalvergiftiging uit komt en dat is een heel kwalijke zaak.
Daarnaast meet het in zijn algemeenheid hoeveel teveel er evt. is van een metaal. Dus uiteindelijk weet je evt welk metaal en hoe ernstig. Als het ernstig is volgt behandeling om het metaal te verwijderen.
--> is gewoon een ander onderdeel, niet hetzelfde
-->Omdat deze specifieker is, ook richting oorzaak.
, hoe reeel en houdbaar is voedsel gaan vermijden, als middel, erger dan de kwaal op zich?
-->Dit ligt aan het aantal intoleranties. Veel mensen hebben maar een paar intoleranties. Dan is het dus ook niet al te moeilijk het te vermijden. Een paar hebben echter ook veel intoleranties, zoals ikzelf, dat vereist discipline, maar je voelt je beter bij het mijden. Bovendien geef je het hele lichaam meer rust bij het mijden van prikkels waar het op overreageert.
--> ik heb al gehoord dat bij sommigen er metaalvergiftiging uit komt en dat is een heel kwalijke zaak.
Daarnaast meet het in zijn algemeenheid hoeveel teveel er evt. is van een metaal. Dus uiteindelijk weet je evt welk metaal en hoe ernstig. Als het ernstig is volgt behandeling om het metaal te verwijderen.
--> is gewoon een ander onderdeel, niet hetzelfde
-->Omdat deze specifieker is, ook richting oorzaak.
, hoe reeel en houdbaar is voedsel gaan vermijden, als middel, erger dan de kwaal op zich?
-->Dit ligt aan het aantal intoleranties. Veel mensen hebben maar een paar intoleranties. Dan is het dus ook niet al te moeilijk het te vermijden. Een paar hebben echter ook veel intoleranties, zoals ikzelf, dat vereist discipline, maar je voelt je beter bij het mijden. Bovendien geef je het hele lichaam meer rust bij het mijden van prikkels waar het op overreageert.
onderzoeken meirleir, wat betekent....
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier, ik ben onlangs voor de eerste maal bij DML geweest en ik moet allerlei onderzoeken laten doen voor een totaal kostenplaatje van 1302 EURO dus alvorens dat ik alles zomaar blindelings laat doen zou ik graag weten wat precies onderzocht wordt, want daar heb ik geen uitleg bij gekregen.
Kan iemand me hierbij helpen?
- Cytokine RNA inflammatoire
- Perforine
- Elastase expression
- CD57 absolute count
- C4a
- SCD14
- PCR Chlamydia
- PCR Mycoplasma
- EBVB
wat wordt hiermee juist onderzocht? wat betekent het? wat kunnen de resultaten bv zijn, wat is het verband met CVS?
Hartelijk dank allemaal!
ik ben nieuw hier, ik ben onlangs voor de eerste maal bij DML geweest en ik moet allerlei onderzoeken laten doen voor een totaal kostenplaatje van 1302 EURO dus alvorens dat ik alles zomaar blindelings laat doen zou ik graag weten wat precies onderzocht wordt, want daar heb ik geen uitleg bij gekregen.
Kan iemand me hierbij helpen?
- Cytokine RNA inflammatoire
- Perforine
- Elastase expression
- CD57 absolute count
- C4a
- SCD14
- PCR Chlamydia
- PCR Mycoplasma
- EBVB
wat wordt hiermee juist onderzocht? wat betekent het? wat kunnen de resultaten bv zijn, wat is het verband met CVS?
Hartelijk dank allemaal!
-
- Teamlid
- Contacteer:
Het merendeel van deze testen heeft te maken met immuniteit, virale infecties, ...
Het verband met CVS is logisch, gezien er aantoonbare problemen zijn in de immuniteit, meerbepaald het extreem reageren op virale infecties, het langdurig aanslepen van symptomen, ...
Mycoplasma, Epstein Barr (EBV) zijn bvb virale infecties die vaak in verband worden gebracht met het triggeren van ME-symptomen...
Het verband met CVS is logisch, gezien er aantoonbare problemen zijn in de immuniteit, meerbepaald het extreem reageren op virale infecties, het langdurig aanslepen van symptomen, ...
Mycoplasma, Epstein Barr (EBV) zijn bvb virale infecties die vaak in verband worden gebracht met het triggeren van ME-symptomen...
"Great minds share similar thoughts "
Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Hallo sfrodo,
Welkom op het forum!
Ik ga zelf niet naar DML, maar er zijn hier lotgenoten die hem wel consulteren. Zij kunnen je vast verder helpen met je vragen!
Groetjes, Louisa

Welkom op het forum!
Ik ga zelf niet naar DML, maar er zijn hier lotgenoten die hem wel consulteren. Zij kunnen je vast verder helpen met je vragen!

Groetjes, Louisa

ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
- Cytokine RNA inflammatoire: deze test gaat op zoek naar inflammatoire cytokines (=boodschapperstofjes), intracellulaire (in de cel) ontsteking die vaak verhoogd is bij ME/CVS-patiënten. Bv. interleukine (IL)-6 of IL-8, TNF (tumor necrosis factor), TGF (tumor growth factor)
Sommige elementen wijzen op een Th2-shift (humorale afweer, zijnde dat je extra reageert op allerhande zaken die normaal niet schadelijk zijn, wat zich uit in allergieën, voedingsintoleranties) - Perforine: Het eiwit perforine speelt een rol in het immuunsysteem. Het boort een gaatje in het celmembraam van zieke cellen waardoor deze kunnen worden vernietigd.
Frank Twisk schreef:Perforines zijn proteïnen (giftige stoffen) die deel uitmaken van het “wapen-arsenaal” in de korrels (granulen) van Natural Killer– en cytotoxische T-cellen. Die NK- resp. Tc-cellen zorgen er voor dat geïnfekteerde cellen en tumorcellen opgeruimd worden.
Perforines zijn daarbij een sleutelfaktor: perforines doorboren de afscheidingswand (membraan) van geïnfekteerde cellen en tumorcellen, zodat deze cellen uiteenvallen.
Derhalve zijn perforines essentieel voor het goed funktioneren van het afweersysteem, met name voor de zogenaamde Th1-reaktie: de cellulaire afweer.
Bij ME-patiënten werd een aantoonbare (signifikante) lagere hoeveelheid perforines in de Natural Killer-cellen vastgesteld. Ook zijn er aanwijzingen dat de hoeveelheid perforines in de cytotoxische T-cellen verminderd is.
Waarom die hoeveelheid perforines verlaagd zijn is onduidelijk.
Mogelijke oorzaken zijn genetische afwijkingen of chronische infekties, resulterend in een langdurig verbruik van perforines, met als gevolg uitputting van de voorraden. - Elastase expression
Hoge hoeveelheden elastase duiden er op dat het afweersysteem langdurig geactiveerd is. dus het is een indicator voor chronische ontsteking en een graadmeter voor de fase van de ziekte - CD57 absolute count
- C4a
- SCD14
- PCR Chlamydia
- PCR Mycoplasma
- EBVB

Hoop doet leven!
Dag Vanessa, Louisa en Zuiderzon,
Bedankt voor jullie snelle en duidelijke reacties, is heel lief van jullie allemaal.
Want zoveel weet ik nog niet over al die wetenschappelijke onderzoeken.
Ik ben eigenlijk al bijna 2 jaar op alternatieve manier bezig en ik moet zeggen dat dit me ook al heel veel geholpen heeft.
Ik ga bij DML om een juist beeld te krijgen van wat en waar het fout loopt in men lichaam, alleen heb ik al veel gelezen dat hij echt wel zware antibiotica kuren voorschrijft en daar sta ik enorm skeptisch tegenover.
In hoeverre hebben we die antibiotica nodig?
Maakt het niet meer kapot (darmflora) dan goed?
En wat na de kuur, als je stopt met antibiotica, komt alles dan gewoon terug.
Is het niet de bedoeling dat je lichaam zelf doet wat het acht te doen.
Groetjes en ne dikke merci
Bedankt voor jullie snelle en duidelijke reacties, is heel lief van jullie allemaal.
Ik ben eigenlijk al bijna 2 jaar op alternatieve manier bezig en ik moet zeggen dat dit me ook al heel veel geholpen heeft.
Ik ga bij DML om een juist beeld te krijgen van wat en waar het fout loopt in men lichaam, alleen heb ik al veel gelezen dat hij echt wel zware antibiotica kuren voorschrijft en daar sta ik enorm skeptisch tegenover.
Hoi,
als je gaat kijken op www.redlabs.be vind je ook veel informatie bij veel testen die de meirleir gebruikt (wel in het engels).
Wat je zegt over die antibiotica, daar heb ik ook vaak over getwijfeld. Ik heb het toch gedaan omdat ik door veel te lezen en door naar DM te luisteren, echt wel het gevoel kreeg dat hij zoveel weet van deze ziekte. Dus ik heb toch besloten om het te proberen. Als je lichaam het zelf niet meer kan, doen wat het moet doen, dan moet je het misschien even helpen met die antibiotica. En alles erna en intussen ook terug opbouwen natuurlijk. Ik word in januari opnieuw getest dus dan zal ik zien op papier of het iets heeft uitgehaald of niet... Maar tot nu toe ben ik niet zieker door antibiotica te nemen. Beter ook niet. Maar ik ben nog maar 4-5 maand bezig met de behandeling (de antibiotica zou wel gestopt worden nu).
welke alternatieve behandeling heb je gevolgd dan?
Groetjes!
als je gaat kijken op www.redlabs.be vind je ook veel informatie bij veel testen die de meirleir gebruikt (wel in het engels).
Wat je zegt over die antibiotica, daar heb ik ook vaak over getwijfeld. Ik heb het toch gedaan omdat ik door veel te lezen en door naar DM te luisteren, echt wel het gevoel kreeg dat hij zoveel weet van deze ziekte. Dus ik heb toch besloten om het te proberen. Als je lichaam het zelf niet meer kan, doen wat het moet doen, dan moet je het misschien even helpen met die antibiotica. En alles erna en intussen ook terug opbouwen natuurlijk. Ik word in januari opnieuw getest dus dan zal ik zien op papier of het iets heeft uitgehaald of niet... Maar tot nu toe ben ik niet zieker door antibiotica te nemen. Beter ook niet. Maar ik ben nog maar 4-5 maand bezig met de behandeling (de antibiotica zou wel gestopt worden nu).
welke alternatieve behandeling heb je gevolgd dan?
Groetjes!
Ik was daar in het begin ook niet echt voor te vinden. Ik dacht van als ik zo ziek ben, dan nog antibiotica geven, dat is toch dodelijk? Raar maar waar, hoe meer antibioticakuren, hoe beter ik mij voel. Mijn verhaal staat hier ergens op het forum, kan je nalezen.sfrodo schreef: Ik ga bij DML om een juist beeld te krijgen van wat en waar het fout loopt in men lichaam, alleen heb ik al veel gelezen dat hij echt wel zware antibiotica kuren voorschrijft en daar sta ik enorm skeptisch tegenover.
De onderzoeken zijn duur maar ik zou het onmiddelijk opnieuw doen.
Als je in België woont kan je sommige voor sommige onderzoeken van Prof. De Meirleir tussenkomst krijgen van het ziekenfonds. Voor Redlabs onderzoeken krijg je nog niets. RIZIV bedanken!
Ik heb mn hele level darmproblem gehad (obstipatie), was aan de vezels en andere laxerende spul met een matig resultaat. Kon bijna niks eten, vooral geen vet of calorierijk spul.sfrodo schreef:Dag Vanessa, Louisa en Zuiderzon,
Groetjes' en ne dikke merci
Meirleir heeft me daar met antibiotica vanaf geholpen. Mijn darmen zijn nu normaal, kan nu alles eten. Ik heb nu een normaal fructosevrijnormaal dieet. Ik was al langer fructosevrij maar daar merkte ik niks van, mijn grootste probleem was vet.
Hij geeft naast antibiotica ook probiotica (darmbacterien) want antibiotica zijn niet goed voor je darmflora, behalve om infecties weg te halen die daar niet moeten zitten. Vandaar de probiotica om je darmflora weer aan te vullen. Dat zorgt dat je darmen goed blijven werken ondanks de antibiotica.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Ik heb vandaag de paieren van DML aangekregen ivm mijn dochter. Kan er iemand mij wat meer uitleg geven?
Laboratoriumonderzoeken: normochrome anemie, de leucocytaire formule wordt gedomineerd door lymfocyten, ANF 1/160, sCD 14: zeer hoog, urinezuur: zeer laag, immunobilan: IgM in serum van Pseudomonas Putida, Immunofenotypering: normale verdeling der lymfocyten subsets, Leucocytaire elastase activiteit normaal, natural killer cellen activiteit: normaal, PCR ter detectie van mycoplasma, chlamydia: negatief
Dan: lactose-intolerantie
Fructoese: beeld van intestinale dysbiose
Laboratoriumonderzoeken: normochrome anemie, de leucocytaire formule wordt gedomineerd door lymfocyten, ANF 1/160, sCD 14: zeer hoog, urinezuur: zeer laag, immunobilan: IgM in serum van Pseudomonas Putida, Immunofenotypering: normale verdeling der lymfocyten subsets, Leucocytaire elastase activiteit normaal, natural killer cellen activiteit: normaal, PCR ter detectie van mycoplasma, chlamydia: negatief
Dan: lactose-intolerantie
Fructoese: beeld van intestinale dysbiose