klachten komen vanuit bijnieren?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Hildeke,
hildeke schreef:Wat was dat voor een drankje? Zou graag van mn huidige slaapmedicatie af geraken wegens grote eetlust...
:P Kan mij voorstellen dat je daar nieuwsgierig naar bent. PvM is een arts ABNG en dat drankje wordt voorgeschreven als je patiënt bij hem bent en een behandeling volgt. Dat zal niet zo 1,2,3 ergens anders te krijgen zijn zonder recept.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Ok, bedankt Louisa. Spijtig voor mij maar hopelijk helpt het wel voor jou! :lol:
Gebruikersavatar
monia
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 aug 2009, 10:33

Bericht door monia »

hildeke schreef:Ik heb wel het gevoel dat deze man goede kennis heeft,
hij heeft me oa al een drankje mee gegeven voor mijn slaap problemen, en waarachtig ik heb de eerste nacht zonder alprazolam geslapen.

Wat was dat voor een drankje? Zou graag van mn huidige slaapmedicatie af geraken wegens grote eetlust...
hildeke,
is dat misschien ook nervensaft wat jij hebt? dat heb ik namelijk ook gekregen voor mn slaap, het smaakt heel vies vind ik maar ik neem elke avnd een desser lepel voor het slapen, en gebruik ook geen pilletje meer voor het slapen.
Paul vertelde mij dat het eigenlijk een drankje is voor hooikoorts :wink:
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hey Monia,

Het eerste deel van mn mail was een quote van Louisa. Zij neemt blijkbaar een speciaal drankje dat de slaap goed bevordert. Ikzelf neem Mirtazapine maar wil er eigenlijk vanaf geraken wegens grote eetlust...
Helpt dat nervensaft zo goed bij jou? Bestaat dat niet in pilletjes als dat zo slecht smaakt? Ik veronderstel dat dat 100% natuurlijk is en zonder voorschrift te halen bij de natuurwinkel?
Veel vragen tegelijk hé... :lol: Sorry daarvoor....
Gebruikersavatar
monia
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 aug 2009, 10:33

Bericht door monia »

ik heb het via paul van meerendonk bij wie ik nu onder behandeling ben, ik heb geen idee of je het in de natuurwinkel kunt krijgen, zou je kunnen proberen of misschien kan je het ergens anders bestellen..
Ik heb het echt puur voor een diepere slaap omdat ik heel rusteloos slaap en moeite heb met in slaap komen en paar keer per nacht wakker word en dan ook moeilijk weer in slaap kom, zelfs met gebruik van alprazolam, met dit drankje ging het vanaf de eerste keer een stuk beter en zonder verdere medicatie, wel heb ik veel meer eetlust gekregen maar dat kan ook komen door een betere slaap..ik weet het niet.
het drankje heet: klinkes schlaf und nervensaft.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Bedankt voor de tip, Monia! 'k Ga eerst eens langs de natuurwinkel gaan. Slaap is en zeer groot probleem voor mij. Net zoals bij jou: rusteloos, wakker worden, moeite om in slaap te geraken.... Ben eigenlijk quasi nooit eens uitgerust 's morgens. Neem ook nog minirin spray om mn blaas onder controle te houden, want zelfs mn slaapmedicatie (wat eigenlijk een anti-depressivum is) kan er niet voor zorgen dat ik doorslaap. Op hoop van zegen dat dit nervensaft helpt.... Tx!
Gebruikersavatar
monia
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 aug 2009, 10:33

Bericht door monia »

je kan het ook via internet bestellen heb ik al gezien, zo te lezen hebben velen er baat bij.

succes,

groetjes monia
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

oh, reuzebedankt! 'k ga dat eens opzoeken se :wink: Wordt vervolgd.... :arrow:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Monia,

Ik ben ff benieuwd. :P Hoe gaat het nu met je en de behandeling bij PvM?

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
rudy
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 nov 2009, 11:52

Bericht door rudy »

bij mij was ook een onderzoek gebeurt naar de werking van de bijnieren en wat bleek geen of onvoldoende aanmaak /slechte werking van de bijnieren .Te laag gehalte van testosteron resultaat ziekte van addison .Medicatie = hydrocortison inname 50mg/dag
Resultaat,merk er niets van,of is het juist omdat er zoveel mankementen zijn bij ons dat we moeilijk een verschil kunnen merken of vaststellen laat staan er nog alle dagen mee bezig zijn , is zo al allemaal vermoeiend genoeg
pelletkachel artel 8.5 kw/pellets/sunhunter-solyndra 4550 wp
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Net bij de internist geweest en mijn cortisol was te hoog.

Natuurlijk weer precies omgekeerd dan je zou verwachten bij vermoeidheid.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Renka: te hoge cortisol is vaak een symptoom van burn-out of depressie net zoals te lage cortisol een symptoom is bij ME/CVS.

Beide (te hoog/te laag) geven behoorlijke vermoeidheidsklachten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Mijn cortisol (3x achter elkaar geprikt) was gewoon goed. Dat kan dus ook.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Volgens de internist geeft een te hoog cortisol geen vermoeidheidsklachten. Maar artsen zeggen wel meer ;).

Hij gaat het nu nog eens testen in een 24 uurs cortisol-meting. Hoe dan ook, ik hoop dat het iets oplevert.

Burn-out wil ik best als optie openhouden. Maar of je daarvan in een rolstoel komt, durf ik dan ook wel weer te betwijfelen. Van een burn-out herstel je na jaren toch ook wel weer, denk ik. Blijft lastig... Als ik maar beter word :)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik denk dat je ook depressie, burn-out en CVS/ME samen kunt hebben.
Niet dan?
Plaats reactie