Hallo
Ik ben nog steeds op zoek naar wat ik nu eigenlijk heb,ga volgende maand naar het UZ Gent voor bijkomende testen,maar volgens mijn huisarts zou het CVS kunnen zijn.Nu moet ik zeggen dat ik inderdaad heel veel dingen herken,klachten en problemen.Nu was mijn vraag,zijn er ook mensen die opeens niet meer tegen bepaalde geuren kunnen.Bijvoorbeeld de vaatwas,oké dat is nu niet echt een lekkere geur,maar we zijn thuis met 4 dus de vaat zit er nooit lang in,toch begin in te walgen als ik hem opendoe.Het zelfde met de vuilnisbak,koffie (kan er ook geen meer drinken),chocolade en bepaalde geuren als ik eten maak,bijvoorbeeld champignonsaus.De ene dag is het erger dan de ander,maar het blijft toch vervelend.Ik geraak het ook stilletjes aan beu,ben thuis sinds begin september,alles is goed onderzocht en toch kunnen ze niet vinden (hoera???),maar ik blijf wel met al mijn klachten zitten.Pf,soms weet ik het echt niet meer hoor,heel mijn sociaal leven om zeep,ik mis mijn collega's op 't werk en voor de rest van mijn gezin en vooral voor mijn man is dit ook niet leuk,ofwel moet hij alleen,ofwel niet.Zondag mij toch laten overhalen om uit eten te gaan,was al afgesproken van oktober,dacht natuurlijk dat ik al lang weer beter zou zijn.Aan tafel van 12 tot 16 uur,hele groep,veel lawaai,ik ben thuisgekomen en ben naar mijn bed gegaan,ik was kapot en "kotsmisselijk",en nee,niet van de drank,was het misschien maar van dat,dan wist ik tenminste de reden.
Sorry voor mijn "gezaag" maar ik moest het eventjes kwijt.
Groetjes
misselijkheid/sterk reukvermogen?
Moderator: Moderators
Hé,
Ik weet niet of je dokter De Meirleir kent maar hij overloopt een vragenlijst waaronder de vraag : ben je gevoelig voor sterke geuren.
Ik herkende dat onmiddellijk.
Bij jou is het wel heel sterk aanwezig.
Ik kan alles verdragen maar het mag niet te sterk zijn bv parfum, after-shave en ook wasproduct !
Niet tegen veel lawaai kunnen is ook zoiets typisch.
Het is geen gezaag hoor !
Ik weet niet of je dokter De Meirleir kent maar hij overloopt een vragenlijst waaronder de vraag : ben je gevoelig voor sterke geuren.
Ik herkende dat onmiddellijk.
Bij jou is het wel heel sterk aanwezig.
Ik kan alles verdragen maar het mag niet te sterk zijn bv parfum, after-shave en ook wasproduct !
Niet tegen veel lawaai kunnen is ook zoiets typisch.
Het is geen gezaag hoor !

herken ik zeker en vast! misselijkheid is 1 van mijn grootste klachten, van in het begin, ook wel ongeveer de klacht die ik het lastigste vind. zo misselijk zijn dat je lijf constant lijkt te zeggen dat je moet overgeven, terwijl dat dan (gelukkig) niet gebeurt. ook zeker na inspanningen, als ik ergens naar toe ben geweest, ben ik zo enorm kotsmisselijk (nog meer dan anders) zoals jij beschrijft. en ook in samenhang met migraine.
dan die geuren herken ik ook. ook de afwasser zoals je zegt! of de geur van de zeep waarmee de glazen zijn afgewassen zelfs, als ik er uit drink. ook de vuilnisbak, benzine, .... allerlei dingen. mijn reukvermogen op zich lijkt ook sterker dan dat van anderen, ik ruik dingen wanneer zij dat helemaal niet ruiken.
dus ja, ik herken het!
dan die geuren herken ik ook. ook de afwasser zoals je zegt! of de geur van de zeep waarmee de glazen zijn afgewassen zelfs, als ik er uit drink. ook de vuilnisbak, benzine, .... allerlei dingen. mijn reukvermogen op zich lijkt ook sterker dan dat van anderen, ik ruik dingen wanneer zij dat helemaal niet ruiken.
dus ja, ik herken het!
Het is ook voor mij heel herkenbaar. Vooral de geuren. De overgevoeligheid is met de jaren nog toegenomen.
Wat ik vroeger als licht geparfumeerd ondervond, is nu soms niet meer te verdragen.
Voor persoonlijke verzorging ben ik daardoor al verschillende keren moeten veranderen van merken.
Voor onderhouds- en wasprodukten neem ik nog enkel van het merk Ecover. De rest is veel te sterk geparfumeerd, voor mij toch.
Als ik dan reageer op te sterke geuren, word ik gewoonlijk misselijk of krijg ik migraine.
Wat ik vroeger als licht geparfumeerd ondervond, is nu soms niet meer te verdragen.
Voor persoonlijke verzorging ben ik daardoor al verschillende keren moeten veranderen van merken.
Voor onderhouds- en wasprodukten neem ik nog enkel van het merk Ecover. De rest is veel te sterk geparfumeerd, voor mij toch.
Als ik dan reageer op te sterke geuren, word ik gewoonlijk misselijk of krijg ik migraine.
- dullegreet
- Actief lid
Ik heb dit ook hoor, overgevoeligheid voor geuren en lawaai, soms heel erg. het gaat zelfs zover dat als mijn vriend bij mij in de buurt komt mijn neus dicht slaat
. Hij verklaart mij gek en gelooft het niet maar het is echt wel zo........allergisch aan mensengeur dus ook
.
kuisen is ook een probleem, als ik mijn parket moet dweilen, met natuurzeep nochtans, ben ik nadien dagen ziek van de geur die blijft hangen.
Was in huis drogen die gewassen is met die nieuwe dash, die zo wit zou moeten wassen, gaat ook niet. Ik moet buiten lopen van de koppijn en de geïrriteerde ogen.
Misselijkheid heb ik heel sterk gehad de eerste jaren, het is nu gelukkig iets beter, weliswaar met op mijn voeding te letten.

kuisen is ook een probleem, als ik mijn parket moet dweilen, met natuurzeep nochtans, ben ik nadien dagen ziek van de geur die blijft hangen.
Was in huis drogen die gewassen is met die nieuwe dash, die zo wit zou moeten wassen, gaat ook niet. Ik moet buiten lopen van de koppijn en de geïrriteerde ogen.
Misselijkheid heb ik heel sterk gehad de eerste jaren, het is nu gelukkig iets beter, weliswaar met op mijn voeding te letten.