Ziek na tetanus vaccinatie?
Moderator: Moderators
tetanus injectie
Ik heb vandaag een nieuwe ontdekking gedaan, althans er kwam bij mij iets boven water al een tijdje gelden dacht ik eraan! Ik had het bij de bloedanalyse vandaag over de griepvaccinatie, dat ik die gewieigerd had.
Toen vertelde ik dat mij in viel dat ik toen ik 17 was een klein ongelukje had gehad, met mijn vinger tussen een bandschuurmachine van mijn vader, toen ik hem even moest helpen. De dag erna ben ik naar de EHBO gegaan, ik zat op school bij het zkh voor een interne opleiding. Ik heb toen een tetanus injectie gehad.
Sinds toen ben ik ziek geworden!
Ze gaan mij nu proberen te "ontstoren" van deze inënting die wel degelijk invloed heeft bij het krijgen van ME bij mij. Met natuurlijk tal van andere factoren, zoals stress etc etc. wie weet wat allemaal.
Ik ben benieuwd of dit gaat lukken en of dit echt de trigger was!
Ben benieuwd of meer mensen ziek werden na een inënting.
Ik ben heel blij dat ik de grieprikken altijd heb geweigerd!
Toen vertelde ik dat mij in viel dat ik toen ik 17 was een klein ongelukje had gehad, met mijn vinger tussen een bandschuurmachine van mijn vader, toen ik hem even moest helpen. De dag erna ben ik naar de EHBO gegaan, ik zat op school bij het zkh voor een interne opleiding. Ik heb toen een tetanus injectie gehad.
Ze gaan mij nu proberen te "ontstoren" van deze inënting die wel degelijk invloed heeft bij het krijgen van ME bij mij. Met natuurlijk tal van andere factoren, zoals stress etc etc. wie weet wat allemaal.
Ik ben benieuwd of dit gaat lukken en of dit echt de trigger was!
Ik ben heel blij dat ik de grieprikken altijd heb geweigerd!
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
tetanus injectie
Jazeker, vaccinaties hoort in het rijtje thuis om de mogelijke trigger te zijn van de 'onset' van ME/CVS. (en dus voor een ontregeling van het afweersysteem zorgt)Shavonne schreef:Ik heb toen een tetanus injectie gehad.
Ik ben benieuwd of dit echt de trigger was!
Hier een poll over wie ziek werd na vaccinatie of narcose.
Hier het verslag van de actiedag 'Kinderen met ME', 12 mei 2008 waarin Dr. Ola Saugstad aan het woord is over zijn zoon die ME kreeg door een vaccinatie.
Of typ in www.pubmed.com de zoektermen 'vaccination chronic fatigue syndrome' en je ziet dat dit ook stof is voor onderzoek.
Ook Prof. De Meirleir gaat bij de anamnese na of deze trigger speelt:
Wetenschappelijk gebaseerde work-up (diagnose) bij ME/CVS-patiënten
Meer vind je nog terug in de topics
Hoop doet leven!
tetanus injectie
Dank je Zuiderzon, als ik fit ben dan zal ik verder gaan lezen bij de stukken.
voorzichtigheid geboden met vaccinaties
Ervaring samengevoegd. Admin
Hallo,
Heb serieuse terugval en vermoed dat het te linken is met het tetanosvaccin dat ik gekregen heb, na een klein ongeluk, waarbij ik me gesneden heb en gehecht moest worden.
Het wondje is al lang genezen, maar intussen overal spierpijn, keelpijn, klieren van hals en oksel doen pijn, afwisselend koud en warm en nog een schimmelinfectie als bonus
Het ging net iets beter de laatste weken. Is het nu terug van nul beginnen? Wat is dit toch een rotziekte!
gr,
Triske
Hallo,
Heb serieuse terugval en vermoed dat het te linken is met het tetanosvaccin dat ik gekregen heb, na een klein ongeluk, waarbij ik me gesneden heb en gehecht moest worden.
Het wondje is al lang genezen, maar intussen overal spierpijn, keelpijn, klieren van hals en oksel doen pijn, afwisselend koud en warm en nog een schimmelinfectie als bonus

Het ging net iets beter de laatste weken. Is het nu terug van nul beginnen? Wat is dit toch een rotziekte!
gr,
Triske
Lichte paniek: tetanusinjectie
Topic samengevoegd. Admin
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren naar de huisartsenpost geweest omdat ik, onhandig als ik ben, mijn hand had opengehaald. Ik heb daar een tetanusinjectie gekregen, omdat ik niet meer wist wanneer ik die voor het laatst had gehad. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan; het ging de laatste tijd redelijk, maar ik lees her en der dat zo'n injectie een (invaliderende) terugval kan veroorzaken... Is mijn angst volgens jullie terecht..? Momenteel heb ik alleen een beetje pijn op de plek waar ik de injectie heb gehad, maar ik ben eerlijk gezegd als de dood voor een plotselinge terugval...
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes,
Sander.
Hallo allemaal,
Ik ben gisteren naar de huisartsenpost geweest omdat ik, onhandig als ik ben, mijn hand had opengehaald. Ik heb daar een tetanusinjectie gekregen, omdat ik niet meer wist wanneer ik die voor het laatst had gehad. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan; het ging de laatste tijd redelijk, maar ik lees her en der dat zo'n injectie een (invaliderende) terugval kan veroorzaken... Is mijn angst volgens jullie terecht..? Momenteel heb ik alleen een beetje pijn op de plek waar ik de injectie heb gehad, maar ik ben eerlijk gezegd als de dood voor een plotselinge terugval...
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes,
Sander.
Hoi Sander
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om zo'n tetanusinjectie te nemen. Tetanus moet je niet lichtzinnig opvatten. Daarbij heb ik nooit gehoord dat je door zo'n injectie verslechterd.
Bespreek het anders eens met je huisarts of een eventuele arts waarbij je in behandeling bent.
Groetjes van Eline
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om zo'n tetanusinjectie te nemen. Tetanus moet je niet lichtzinnig opvatten. Daarbij heb ik nooit gehoord dat je door zo'n injectie verslechterd.
Bespreek het anders eens met je huisarts of een eventuele arts waarbij je in behandeling bent.
Groetjes van Eline
Zonder tetanusinjectie kun je een stuk zieker worden, dus ik denk dat het goed is dat je hem gehaald hebt.
Hai Eline en Barb
Dank voor jullie reactie! Ik heb het ook nog even aan mijn arts gevraagd -gelukkig iemand die het nodige van ME/CVS weet, en me serieus neemt- en die zei eigenlijk hetzelfde. Nou ja, ik kan mezelf nu in ieder geval weer 10 jaar naar hartelust verwonden zonder me zorgen te maken om tetanus...
Groetjes, en uiteraard ook sterkte!
Sander.
Dank voor jullie reactie! Ik heb het ook nog even aan mijn arts gevraagd -gelukkig iemand die het nodige van ME/CVS weet, en me serieus neemt- en die zei eigenlijk hetzelfde. Nou ja, ik kan mezelf nu in ieder geval weer 10 jaar naar hartelust verwonden zonder me zorgen te maken om tetanus...

Groetjes, en uiteraard ook sterkte!
Sander.
Toen ik een tetanus injectie moest ging ik juist een paar maanden een stuk vooruit. Ik dacht toen, geef mij maar iedere drie maanden een injectie.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Ik heb er geloof ik ook nog één gehad een paar jaar geleden, en ben er niet van achteruit gegaan.
als dit ook een trigger is dan heb ik er al niet wat gehad als ik de mijne op tel met de ervaringen uit dit forum :s
- tetanus injectie
- ziekte van pfeiffer (kantje boord)
- 2x hersenvliesontsteking
- antibiotica (heel wat jaren)
hoe kun je het (xmrv?) virus, wat hier vaker op het forum genoemd wordt testen?? enkel bij redlabs (zie dit topic), nog geen resultaten van niemand bekend. ik ben hier nooit op gewezen. sowieso weet ik niet wat voor andere onderzoeken er zijn voor meer duidelijkheid? is hier een topic voor? zie testen als hulp bij de diagnose Admin
Groetjes,
Mieks
- tetanus injectie
- ziekte van pfeiffer (kantje boord)
- 2x hersenvliesontsteking
- antibiotica (heel wat jaren)
hoe kun je het (xmrv?) virus, wat hier vaker op het forum genoemd wordt testen?? enkel bij redlabs (zie dit topic), nog geen resultaten van niemand bekend. ik ben hier nooit op gewezen. sowieso weet ik niet wat voor andere onderzoeken er zijn voor meer duidelijkheid? is hier een topic voor? zie testen als hulp bij de diagnose Admin
Groetjes,
Mieks