Hallo,
Eventjes ter info. Bij mij is er geen CVS vastgesteld, er zijn nog testen en onderzoeken bezig, maar ze hebben wel een vermoeden. En ik probeer een beetje voor mezelf uit te zoeken of mijn klachten in verband kunnen worden gebracht met CVS.
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik op dit forum wat vraagjes stel.
Ik loop momenteel al 4 maanden mank. Niet elke dag, als de spierpijn in de benen, voeten of onderrug zitten, loop ik het meeste mank.
Door het mank lopen, komt mijn rug vast te zitten en moet ik deze regelmatig laten 'deblokkeren" door een osteopaat.
De ene dag loop ik soms zo mank dat ik me moet vasthouden als ik naart wc moet lopen bijvoorbeeld. De andere dag kan ik bij wijze van spreken zonder problemen de trap op. Ik kreun en kuch wel als ik die oploop, maar ik geraak op redelijk tempo boven.
Kennen jullie dit? In hoeverre hebben jullie problemen om te stappen? Ik geraak wel op bepaalde plaatsen (niet veel langer stappen dan 10 min.) Rechtgeraken is vaak een probleem als mijn kuitspieren pijn doen. Rechtstaan lukt een tijdje, maar daarna trillen mijn benen.
Als ik te weinig slaap heb gehad, heb ik het gevoel dat de spierpijn erger is. Meestal 'moet' ik slapen van 22.00- 11.30 en in de namiddag nog een uurtje of twee. De spieren doen dan redelijk normaal hun werk.
Heeft jullie spierpijn ook verband met het aantal uren slaap?
Vriendelijke groetjes en alvast bedankt voor de antwoordjes!
Mank lopen
Moderator: Moderators
- danielle1982
- Beginner
Mank lopen
Hallo Danielle,
Mank lopen, heb ik niet, wel veel spierpijn. Door de kou en winter in Nederland heb ik nog meer pijn en verkramping dan normaal. Winter is mooi, maar voor mij geen pretje.
Naast de ME/CVS heb ik onder andere een fibromyalgie-component. Dat heeft niet iedereen met ME/CVS.
Het "deblokkeren" van de totale rug en nek herken ik zeker. Dat wordt bij mij 1 x per 2 maanden losgemaakt door een chiropractor. Dit komt door de verkramping en verstijving van de spieren.
Veel sterkte!
P.S.: heb je al een afspraak kunnen maken bij DML?
Groetjes, Louisa

Mank lopen, heb ik niet, wel veel spierpijn. Door de kou en winter in Nederland heb ik nog meer pijn en verkramping dan normaal. Winter is mooi, maar voor mij geen pretje.
Naast de ME/CVS heb ik onder andere een fibromyalgie-component. Dat heeft niet iedereen met ME/CVS.
Het "deblokkeren" van de totale rug en nek herken ik zeker. Dat wordt bij mij 1 x per 2 maanden losgemaakt door een chiropractor. Dit komt door de verkramping en verstijving van de spieren.
Veel sterkte!
P.S.: heb je al een afspraak kunnen maken bij DML?
Groetjes, Louisa