Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Hey ,
ik ben 2 weken geleden overgeschakeld naar B12-extreme van Pro-Health. Het is sublinguaal in te nemen, 35 mg per tablet, één per dag.
Heb meer dan 1 jaar 2x/week inspuitingen gehad maar zat het niet meer zitten van de pijn elke keer en heb het aan DM verteld. Ik was gewoon bijna bang geworden als ik de verpleegster hoorde bellen. Ik ben vrij mager en ik denk ook dat er daardoor is dat het pijnlijker was, ik weet ook dat het product zoiezo pijnlijk is want als ik een "gewone" prik krijg (onstekingsremmer bv) heb ik totaal geen last.
Heeft er iemand dit ook al genomen en positieve resultaat meegeboekt.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Ik krijg a.s. maandag mijn laatste injectie, dan stop ik er mee. Ik had eerst al B12 smelttabletten, maar merkte bij de injecties niet meer dan bij de smelttabletten. Die zijn toch een stuk prettiger, en daar kan ik er ook meer van nemen als ik een zware dag voor de boeg heb. En de smelttabletten krijg ik wel vergoed, de injecties niet.

@Fritel: De B12 smelttabletten die ik heb zijn 10 mg per tablet, 4-6 maximaal per dag. ik neem er 2, zodat ik op zware dagen de dosis kan ophogen. Het duurde even, maar ik heb er wel positief resultaat mee geboekt, op dagen zonder merk ik zeker verschil.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Ja lastig is dat he? Werkt het nu wel of niet. Ik zit nu ook in een serie B12 injecties( 2 per week), andere dagen slik ik het zelfde als Amaike. Soms heb ik die dag van de prik echt een super goede dag, maar soms ook niet! Over het algemeen zit ik nu in een opwaartse lijn, maar die had ik voor de injecties ook eens. Voorlopig ga ik er maar mee door, ik vind die prik niet vervelend, en hou me vast aan die paar goede dagen die ik ermee heb gekregen.
Gebruikersavatar
Noa
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 jan 2007, 00:49

Bericht door Noa »

@ Amaike: Kun je die smelttabletten gewoon op recept krijgen? Ik wil voorlopig nl. geen injecties meer. Het doet onwijs zeer en ik merk er geen drol (meer) van.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Ja, ik krijg ze met een recept van de internist van het Vermoeidheidcentrum via steunapotheek Mierlo Hout. Je kunt ze daar ook krijgen via de handverkoop, maar dan worden ze bij mij niet vergoed.
Gebruikersavatar
Noa
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 jan 2007, 00:49

Bericht door Noa »

Okay! Thanks! :)
Gebruikersavatar
Noa
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 jan 2007, 00:49

Bericht door Noa »

(Brrr...ik vind die :) maar eng...hihi!)
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Amaike, mag ik vragen bij welke verzekering jij bent?
Jij krijgt dus de b12 smelttabl vergoed en de melatonine (als ik dat goed heb?)
Ik krijg echt helemaal nix vergoed en deze kosten komen telkens weer terug. Dus ik zit te denken om over te stappen naar een andere verzekering.. maar welke???
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

De melatonine krijg ik niet vergoed, maar die hoef ik gelukkig ook niet meer.

Ik ben verzekerd via de werkgever van mijn vader, die zijn ondergebracht bij VPZ Assuradeuren. En die besteden het geloof ik weer uit aan Avero Achmea.
Sarcophagist
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 okt 2005, 21:52

Bericht door Sarcophagist »

Ik heb jarenlang twee injecties per week gehad, tot ik een half jaar geleden een tijdje verder moest zonder omdat het product niet meer beschikbaar was. Ik merkte toen geen terugval. Dan heb ik het een paar maanden terug genomen, zonder enige verbetering. Dan maar mee gestopt in overleg met De Meirleir. Het heeft ook geen zin om twee keer per week die vervelende prik te laten zetten voor een product dat niet helpt.
Gebruikersavatar
lyrebird
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 nov 2009, 15:32

Bericht door lyrebird »

hoi, ik krijg zowel vit b12 injecties als vit b forte complex, nu sinds een paar weken.
merk helaas nog niets van verandering. ik heb 2 dagen hierna veel last van jeuk en uitslag, hebben meer mensen dit?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

B12

Bericht door masterddv »

Topic samengevoegd :wink: Admin ZZ

Hallo, zijn hier nog DML patienten die de B12 injecties beu beginnen te worden ? Is niet alleen pijnlijk, je krijgt er nog vaak nog uitslag van ook enz. ik vraag mij af, blijven alle patienten van DML jarenlang op 2 x per week B12 staan of wordt er afgebouwd ook naar 1 keer per week, enz... Verder vraag ik mij ook af, of er op lange termijn geen schadelijk effecten zijn door deze zeer hoge dosis telkens toe te dienen.... ?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

B12

Bericht door Lynn »

Ik zag die spuiten al niet zitten bij voorbaat :-S.. Ben echt veeeel te mager (dus pijnlijker) .Dit heb ik aangegeven bij DML en vervolgens kreeg ik het advies om dan smelttabletten 35 mg (dus nog 3,5 keer zo hoge dosis als de spuiten en dagelijks te in te nemen).. Deze mogelijkheid bestaat dus als je het spuiten beu bent.. Je andere vragen weet ik niet.. Ben wel benieuwd!
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

B12

Bericht door masterddv »

ik ben ook mager, en de pijn komt niet van de pikuur , maar wel van de vloeistof, da spul brandt nog redelijk. Ik vraag met gewoon af, als je zo echt enorme uitslag krijgt, waar daar de reden van is, moet toch een of andere reactie zijn van je lichaam dat er iets fout is...
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Mijn b12 is in een paar maand verhoogd van waarde 214 naar waarde 477 :shock:
( bloed laten prikken in het ziekenhuis, dus niet via alternatieve circuit)
op mijn eigen aandringen want geen arts die daar aan denkt. Duhhh.

en dit is niet door toedienen van vitamine b12 inspuiting of tabletten
maar door aanvulling van andere vitamines
bv /calcium-magnesium-zink
ik voel mij ook een stuk beter, geen haaruitval, geen geheugenstoornis meer ( in ieder geval een stuk minder) en nog veel meer klachten zijn afgenomen.

ik heb tussendoor wel een anti - biotica kuur gehad. Maar of dat >>>>
Dat betwijfel ik.

En artsen en internisten doen niets met een waarde van 214,
WEER een hele grote fout in het regulier.
in feite worden er weer klachten ontkend waar je al jaren mee rondloopt.
Dus je moet het niet zoeken in het regulier. Ze kunnen niets of doen niets.

( mijn persoonlijk mening/visie daarover is=))))
ik denk dat er door de toxoplasmose infectie veel tekorten in mijn lichaam zijn ontstaan, ik denk dat de infectie uitbreekr, waardoor je heel ziek kunt worden ook snoept in je lichaam, waardoor er tekorten ontstaan met niet op tijdig ingrijpen en alle gevolgen van dien.
Dus tip: iemand na een virusinfectie gelijk screenen op tekorten etc.
een zeker geen praattherapie :cry:
We praten hier wel over de gezondheid van mensen en niet een robot die anders ingesteld moet worden.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie