koorts

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

koorts

Bericht door Bente »

Ik heb de laatste weken telkens 's avonds een soort van koorts.
Ik ben dan niet lekker, vieze smaak in mijn mond, en een ontzettend rood hoofd die van alle kanten gloeit.
Een echt koorts gevoel dus.
(ik heb het nog niet kunnen opmeten omdat ik eerst ff een thermometer moet aanschaffen, dus weet niet of ik echt koorts heb)
Maar vind het heel vervelend.
Iemand een idee hoe dit komt? (ja het hoort erbij dat weet ik, maar goed eerder had ik dit nooit zo erg)
Gisteravond nam ik 2 paracetamol omdat ik ook hoofdpijn had heel erg, en toen merkte ik gewoon dat na een uur mijn rode hoofd en koorts gevoel zakte.
Dus het lijkt me gewoon echt koorts.

Hoort dit er nou gewoon bij en moet ik dit ook maar op de koop toe nemen? of kun je er iets aan doen ( ik wil niet telkens paracetamol nemen)

Dus laat jullie ervaringen horen!!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

koorts

Bericht door bloemetje »

Hi Loesje, wat een vervelende klachten inderdaad. Ik vraag me af of het mogelijk een soort opvliegers zijn? Heb ik zelf afgelopen jaar best last van gehad en kon soms ook best lang duren (ik vind 45 min een gevoel dat je het vreselijk warm en tegelijkertijd koud hebt, transpireren, je naar voelen, best lang!).

Ik probeerde het met van alles in verband te brengen (gebruik van hoge dosering B12, maar zelfs daarna hield het aan), maar bij sommige dingen is de oorzaak gewoon moeilijk te achterhalen. Dus ja, zoals je zelf al zei... het hoort erbij, want je lichaam is ziek en verzwakt. Gelukkig voor mij is het al een tijd geleden dat ik hier nog last van had. Ik hoop van harte dat dat voor jou straks ook geldt. Een koud glas water wil nog weleens helpen. Vooral met dit tergend koude weer is het leidingwater zo koud dat het is af te raden om het direct zo te drinken. Juist omdat je lichaam erdoor enorm afkoelt, maar wie weet ben je er op zulke avonden juist mee geholpen?

Sterkte ermee! Groeten van Bloem ----> die alle koude dagen liters thee drinkt Afbeelding
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Lees nog meer ervaringen over koorts, koortsgevoel, verhoging:
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

dankje zuiderzon!! :)
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Heel herkenbaar, bijna elke avond! Heel vervelend. Ik neem toch vrij vaak paracetamol...
Helaas hoort dit erbij... Sterkte ermee Loesje!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik herken dit ook heel erg, althans; het GEVOEL dat je koorts hebt..Het rare is namelijk dat ik juist al 7 jaar géén koorts meer heb gehad..Maar in plaats daarvan heb ik een bijna constant aanwezig grieperig gevoel. Na inspanning verergert dit en krijg ik ook last van een soort hitte-aanvallen. Heb idd ook weleens gezegd dat het lijkt of ik al last heb van opvliegers! Maar dat is gezien mijn leeftijd (33) toch niet heel waarschijnlijk, zeker aangezien het duidelijk samenhangt met allerlei andere ME-kwaaltjes. Ben ook wel benieuwd wat mensen aan dat grieperige gevoel doen. Is het gewoon een kwestie van rust en bij te erge klachten paracetamol? Of zijn er ook nog andere opties, die ik nog niet heb ontdekt?
Sterkte Loesje!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Pip
Ik heb ook regelmatig griepgevoel maar ik heb dan ook wel verhoging of koorts(37.5-38.0) ik heb ook wel eens griepgevoel zonder verhoging maar meestal dus met!
Ik doe gewoon heel weinig als ik me zo voel alleen de hoognoodzakelijke dingen maar soms is eten koken al teveel en dan eten we maar een pizza ofzo!
Ik heb meerdere keren mijn huisarts geconsulteerd maar die kon dan weer niets vinden(what is new????)
Ik slik ook regelmatig paracetamollen als het nodig is anders kan ik gewoon niet meer verder!!
Eigenlijk bestaat mijn leven alleen maar uit ziek voelen :cry:

Liefs Niessie
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Hai Niessie, frustrerend is dat he, dat er dan niets gevonden wordt, terwijl je je toch zo ziek voelt! Ik ben volgens de reguliere bloedonderzoeken ook altijd kerngezond, helaas voel ik me toch echt niet zo.. Ik begrijp ook heel goed dat je het gevoel krijgt dat je leven alleen maar bestaat uit ziek voelen. Een ziek gevoel vind ik ook nog veel moeilijker te accepteren dan een extreem uitgeput gevoel, het overheerst al snel bij alles wat je doet. Heel lastig. Ik wens je veel sterkte, en hopelijk verbetering in 2010!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ben laatst nog bij een interniste van het AMC geweest en die beweerde ook dat ik kerngezond ben althans dat zeggen de bloedwaarden!!!!
Ik heb een brief gelezen die naar de huisarts was gestuurd en daar stond doodleuk in dat ze me hebben willen geruststellen dat ik geen ernstige ziekte zou hebben :evil: en dat ik een extreem geval ben van somatisering!!!
Ik kan je wel vertellen dat toen ik het las ik echt ff gehuild heb hoe durven ze!!
Ik ga morgen naar de huisarts en ga ook vertellen dat ik het van geen arts meer pik dat het op psychosomatisch wordt gegooid ik wil en kan dit niet meer aan :cry:
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Vreselijk, Niessie, gooi al die dokters overboord!
Heb ik ook gedaan, ik ga alleen nog naar mijn huisarts als ik vb. wratten moet laten bevriezen!!!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Karolien
Ik gooi de artsen idd overboord omdat ik er toch helemaal niets mee opschiet!
Ik kan niet wachten om naar DML te gaan dat is de enige die ik dan nog wel een kans wil geven.
Het is tot nu toe een strijd geweest van 8 jaar en eigenlijk ben ik nog geen steek verder alleen maar vernedering en onbegrip van artsen!

Lieve groet Niessie
Plaats reactie