MALIC ACID, appelzuur

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik kreeg net antwoord uit Nederland:
Het product dat wij verdelen is "Double Strength Ultra ATP", PH107.
180 tabletten, ingrediënten per tablet 42mg magnesium, 400mg maliczuur. Aanbevollen hoevelheid: 3 tabletten per dag (125mg magnesium, 1200mg maliczuur).
Hetzelfde product met dezelfde referentie is bij ProHealth in de VS dus lichter gedoseerd. Begrijpe wie begrijpen kan.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Sorry sorry sorry, ik ben een enorm kieken. :oops:
Schaam me rot. Van die 4 hersencellen waren er blijkbaar een paar in staking.
Het product in de VS bij ProHealth is wel degelijk EVEN STERK gedoseerd als dat bij Protea. Ik had me vergist bij het aanklikken van het product.

Maar in de VS is het nog altijd wél goedkoper, dat heb ik toch wel juist gezien. :wink:
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

klaproos: het product bij iherb van source naturals, bevat wel degelijk per capsule Yielding 833 mg Malic Acid hoor. Daarbij zit dan wel telkens 450 mg magnesium malate.
Op het eticket staat: Yielding 833 mg Malic Acid per capsule..

Toch klopt het niet hoor tussen holland en US, is allebei de PH 107.
Op de site in holland staat 400 mg malic acid per capsule en in de US 1200 mg malic acid..

https://www.prohealth.com/shop/product. ... abel#title

http://www.protea-nutraceuticals.nl/pro ... ucts_id/62

tenzij men in holland bedoeld per capsule 400 en in de US bedoeld per 3 caps 1200 mg dan is het wel hetzelfde, maar dan nog bevat het supplement in de US bij iherb, het dubbel namelijk 833 mg per capsule

http://www.iherb.com/Source-Naturals-Ma ... /1444?at=0

Description
Dietary Supplement
Yielding 833 mg Malic Acid
Source Naturals Magnesium Malate is a compound of magnesium and malic acid. Malic acid is a natural fruit acid that is present in most cells in the body and is an important component of numerous enzymes key to ATP synthesis and energy production. Magnesium is an essential mineral in over 300 enzymatic reactions in metabolism. These reactions include those involved in the Krebs cycle (one of the body's main energy production processes), energy storage, the breakdown of fatty acids, protein synthesis, DNA metabolism, neurotransmitter activity and hormone regulation.


Klopt hé, niet ?
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Het klopt inderdaad wat je schrijft.

Maar op het etiket van "jouw" product staat wel vermeld: Magnesium (as magnesium malate) 425 mg, Malic acid (as magnesium malate and malic acid) 2.5 g". Hieruit begrijp ik (maar wie ben ik?): dat die malic acid gevormd wordt door magnesiummalaat en appelzuur.
Die "yielding" betekent volgens mij gewoon dat het zoveel "opbrengt", of dat ze willen zeggen dat dat overeenkomt met...

Het gaat me hier absoluut niet om gelijk te krijgen, maar ik maak me een beetje zorgen dat men met dit product niet genoeg binnenkrijgt. Misschien eens contact opnemen met Source Naturals?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

klaproos, misschien moet ik dat wel eens doen, maar ik neem nu deze in, en idd ik zou ook wel genoeg willen binnenkrijgen. men had mij gezegd neem per dag 6 van protea, dus 6 x 400 = 2400 mg per dag. dus ik dacht die van source naturals bevat 833, moet ik er maar 3 nemen per dag, wat ik nu ook doe. maar ik begreep onder yielding, "bevattende", maar ik weet het ook niet zeker.... wat ik raar vind als je op iherb.com zoekt op malic acid, dan komen altijd die magnesium malate supplementen naar voor. er zit zoiezo veel meer magnesium in dan bij die van protea wat ook niet slecht is, maar die malic acid zou die puur zijn, i don't know.... tis moeilijk :-)

zijn hier geen taal virtuosen die exact kunnen uitleggen wat het amerikaans woord "yielding" wil zeggen ?
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik heb een goedkopere optie gevonden op: www.vitaminlife.com.

120 capsules magnesiumglycinaat 400 mg kosten: 10,67 $
250 capsules malic acid kosten 800 mg : 15,83$
Totaal = 26,5$ + 15.83 $ verzendingskosten = 42,10 $.
Dat betekent dus in totaal ongeveer 29 euro voor 3 maand = +/- 10 euro per maand.
En je hebt dan ook nog eens het juiste magnesium binnen.
Pfff, 't heeft wel wat opzoekingswerk gevergd, maar ik wou het jullie toch niet onthouden.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Maar wordt het dan ook per koerier gestuurd? Onze post functioneert hier structureel nl puur slecht.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Per internet bestellen bij protea?

Bericht door annac »

Iemand hier zei dat als je per internet nestelt je voordeliger uit bent. Maar ik kan alleen maar een formulier vinden die je faxen kan. Of bedoelde men dat?

Trouwens, Kalida BV , waar je Nexavir kunt bestellen, heeft hetzelfde adres in Ossendrecht.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

annac schreef:Maar wordt het dan ook per koerier gestuurd? Onze post functioneert hier structureel nl puur slecht.
Als ik me goed herinner, wordt het per DHL gestuurd, dat denk ik was de voordeligste optie.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Per internet bestellen bij protea?

Bericht door klaproos »

annac schreef:Iemand hier zei dat als je per internet nestelt je voordeliger uit bent. Maar ik kan alleen maar een formulier vinden die je faxen kan. Of bedoelde men dat?
Als je het over Protea Nederland hebt, dan bestel je best via e-mail en vermeld je uitdrukkelijk dat je producten via de POST wil ontvangen en niet per koerier.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

klaproos schreef:Ik heb een goedkopere optie gevonden op: www.vitaminlife.com.

120 capsules magnesiumglycinaat 400 mg kosten: 10,67 $
250 capsules malic acid kosten 800 mg : 15,83$
Totaal = 26,5$ + 15.83 $ verzendingskosten = 42,10 $.
Dat betekent dus in totaal ongeveer 29 euro voor 3 maand = +/- 10 euro per maand.
En je hebt dan ook nog eens het juiste magnesium binnen.
Pfff, 't heeft wel wat opzoekingswerk gevergd, maar ik wou het jullie toch niet onthouden.
in de ultra atp van protea zit volgens mij geen 400 mg per capsule, maar slechts 42 mg, dus die 400 is niet nodig denk ik om hetzelfde product te evenaren ?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik heb het winkelwagentje aangetikt en toen lukte het.

Heb er een mailtje achteraan beantwoord hoe of ze het zouden verzenden en of er riscio's op zoekraking/verkeerdbezorging zijn, met tel nr. erbij.

Ik betaal 25,82 euro voor het verzenden, stond er in hun mail ter bevestiging. Wel veel. Betaalde voor de Nexa minder vanuit hetzelfde adres. Totale bestelling aan medicijnen is 247 euro, dus zal ook wel op gewicht gaan? Dus moet welhaast goed gaan en niet zoekraken voor dat geld, dunkt mij.

Maar ja, ooit krijgen we alles van de Staat terug he? Als we met zijn allen een groots proces gewonnen hebben, niet? Krijgen we schadevergoeding van al die jaren dat we alles zelf betaald hebben....
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Heeft iemand darmproblemen met de malic acid + magnesium glycinaat oftewel de Ultra ATP+?
Ik heb sindsdien erge buikkrampen en diarree, maar het kan ook ergens anders aan liggen...
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

hoi klaproos, ik weet niet of het echt daar aan kan liggen, ik neem niet echt de ATP, maar iets gelijkaardig, nl magnesium malate, ook met de malic acid dus. Het % mg die in die ATP zit is zeer laag, dus buikklachten lijken mij onwaarschijnlijk ofwel reageer je op die malic acid zelf, ik ben nu zeer tevreden van die magnesium malate, enorm verschil, minder stijf, meer energie in de spieren..
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik neem ook niet die ATP+, maar malic acid gecombineerd met magnesium glycinaat. (ik nam voordien sowieso al meer mg dan in die ATP zit)
Plaats reactie