Hoofdpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Hoofdpijn

Bericht door Izzy »

De laatste maanden is me opgevallen dat ik eigenlijk continu zo'n zeurende hoofdpijn heb (tjee wat klinkt dat truttig zeg :? ).
Meestal loopt het vanuit mijn nek naar mn voorhoofd (heb erg gespannen nek en schouders).
Overdag drink ik veel water/ranja dus t ligt niet aan te weinig vocht binnenkrijgen.
Het lijkt wel alsof het met de week steeds ietsje erger wordt.

Herkennen jullie dit?
Als iemand goede tips heeft hoor ik t graag :)
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Hoofdpijn

Bericht door sunshine1982 »

Hoi Renate,
Komt mij heel bekend voor. Heb ik zelf ook, heb het idee dat het bij mij door de dikke klieren in mijn nek komt, die tegen mijn slagader drukken. Tips..tja, misschien kun je proberen de spieren in je nek wat losser te maken? Wel voorzichtih zijn en langzaam opbouwen!! Twee keer per dag heel rustig een klein beetje rekken. Misschien dat iemand je eens een massage kan geven? Het kan spanning zijn...maar weet ook dat hoofdpijn'bij CVS/ME hoort, dus het kan ook een symptoom zijn!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Ho @renat, heeft mijn dochter ook ze loopt bij de fysio en heeft hier baat bij. Het zijn de spieren vanuit je hals naar je hoofd die gespannen zijn die hoofdpijn veroorzaken.
Hope
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Okay, dat idee had ik idd ook, dat t echt die gespannen spieren zijn die het veroorzaken.
Goed idee om hier mee naar de fysio te gaan (bedankt voor de tips :) ).
Massage klinkt al helemaal heerlijk!
M'n vader kreeg vandaag voor zijn verjaardag een bon voor hot stone massage, dat lijkt me ook zooooo relaxed.
Zou dat ook onder de verzekering vallen? [-o< :P
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Haha dat denk ik niet helaas. Ook maar zo'n bon vragen dus!! ;-)
Geef wel aan bij de fysio waar het zeer doet. Een goede massage kan pijnlijk zijn en misschien wel even je hoofdpijn verergeren. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Hehe, scheelt..ik ben over een weekje jarig lol!

Dus jij gaat ook naar de fysio ivm deze klachten?
Heb trouwens nu al, als ik de gespannen plekken zelf een beetje masseer, dat t erg pijnlijk kan zijn idd.
Hoe lang al en hoe vaak ga je?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

hallo,

ik heb daar jaren last van gehad en nog regelmatig. Het meeste baat heb ik bij een behandeling van de osteopaat.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik herken dit ook
ik heb altijg gespannen spieren
maar dat kan door mijn artrose komen en fybro
ik heb nu erge tintelingen vanuit mijn nek naar hoofd en arm
ik ga het nu proberen of een haptonoom wat kan doen
ik heb letterlijk alles gedaan nu dit nog
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Hehe, scheelt..ik ben over een weekje jarig lol!

Dus jij gaat ook naar de fysio ivm deze klachten?
Heb trouwens nu al, als ik de gespannen plekken zelf een beetje masseer, dat t erg pijnlijk kan zijn idd.
Hoe lang al en hoe vaak ga je?
Haha! Weet je meteen wat te vragen voor je verjaardag :-D
Als het bij aanraken/ knijpen zeer doet, lijkt me dat idd spanning in de spieren... Kun je echt goed hoofdpijn van krijgen! Moet wel zeggen, dat toen ik ziek begon te worden vorig jaar, mijn normale spanningshoofdpijn overging in iets anders. Dacht steeds dat het migraine was! paar keer mijn migrainepillen ingenomen en die hielpen niet, toen wist ik dat het wat anders was (is ook symptoom van ME/CVS)
ben een aantal keren in de afgelopen jaren naar de fysio geweest, massage van nek en onderrug. Duurt wel even voordat je resultaat boekt! Het is heel moeilijk, maar probeer elke dag een paar keer stil te staan bij de (als je die hebt) opgetrokken schouders. Laat ze zakken! Steeds maar weer doen en erbij stil staan. Kan helpen!
Succes ;-)

Liefs!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Herken ik ook idd, paar keer per dag merk ik hoe erg ik mijn schouders eigenlijk optrek. Het gaat zo subtiel dat ik t de helft vd tijd niet doorheb..
Na de feestdagen ga ik gelijk een doorverwijzing naar de fysio vragen(hor stone massage, hot stone massage.. [-o<).
Plaats reactie