Onhoudbare migraine!

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Hoi valentine!
Hier ook een lotgenoot. Heb al jaren migraine met aura visie en al...(mijn zicht valt dus weg) Ik heb Sumatriptan (er zijn triptanen en nog iets wat kunnen helpen) en dat helpt mij heel goed. Binnen een uur ben ik er vanaf. Wel wat lichtjes in mijn hoofd. Zoals al eerder aangegeven; het gaat ook om het punt van ingrijpen. Zodra je het voelt, meteen medicijnen nemen, anders kan het lang duren voordat je er vanaf bent, of helpt het niet. Wel verstandig dat je je hormonen ed laat controleren!! Mijn moeder gaat naar de hoofdpijnkliniek en die heeft al meerder dingen geprobeerd. Ze heeft zo vaak migraine dat ze zichzelf al een paar keer bijna 'vergiftigd' heeft met die troep! Het mooiste zou zijn is geen medicijnen maar de echte trigger gaan achterhalen (zoals eerder genoemd hormonen) Ik krijg zelf migraine als ik stress heb, emotionele stress, maandelijkse periode... Kan zo erg zijn dat als ik maar iets ruik (bijv.citrusvruchten zijn echte triggers!!) dat ik dan een flinke aanval krijg. Kan ook niet tegen massages...Als iemand in mijn nekspier knijpt kan dat al resulteren in een aanval. Wat mij helpt is juist géén warmte maar kou! Van warmte word ik erg misselijk. Een koud compress in mijn nek of op mijn hoofd voelt heerlijk. En ja.. ik kan dus NIKS drinken, zelfs geen water, dan hang ik snel boven de pot.
Succes met je ''zoektocht', heel goed dat je je laat onderzoeken!
Sterkte, het is echt vreselijk!

Liefs!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Pas gelezen : Q10 zou migraine verzachten en een hoge dosis vitamine B (vooral B2) zou kunnen helpen.
Soms heeft migraine ook te maken met de lever (ontgiften is dan nodig).
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Als iemand in mijn nekspier knijpt kan dat al resulteren in een aanval.
Zou best goed kunnen dat dit komt omdat daar de gallijn ligt. Ik laat me sinds kort behandelen via neuraal therapie en het eerste dat de arts wil aanpakken, is mijn chronische migraine.
De plekjes van de leverlijn en gallijn bleken megapijnlijk bij aanraking. Ik vermoedde hun bestaan niet eens.

Heel toevallig is mijn cholesterol ook torenhoog.

Toen DML in mijn darmen duwde, heb ik er een instant migraine aanval aan overgehouden. Dus blijkbaar vertelt die migraine vaak meer dan een neuroloog ons kan vertellen.
Plaats reactie