Artesunate

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Lynn
Donateur
Donateur

Artesunate

Bericht door Lynn »

Hallo,

Hoop dat iemand me kan helpen! Heb mijn eerste medicijnenlijst binnen van DML.. hierop staat oa Artusenate 50 mg. In Google kunnen wij alleen niks hierover vinden!! Wel artEsUnate, maar dit is een middel tegen malaria en de telefoniste van DML gaf aan dat er geen spelfout instond en dat het verkrijgbaar zou zijn in Amerika.. Wij kunnen alleen helemaal NIKS vinden.. Kent 1 van jullie dit? Hoop het !

Groetjes!!
laurills
Beginner

Bericht door laurills »

Denk dat ze wel degelijk artEsunate bedoelen, want dat wordt namelijk wel door meerdere ME artsen voorgeschreven (Cheney) Het is idd een medicijn tegen malaria maar werkt ook als antiviraal middel. Google bv maar eens op artesunate+cfs. In het nederlands artesunaat/artemisinine. Misschien even bij je apotheek navragen?
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ontzettend bedankt..!! Het moet wel een typfout zijn! Maar zowel op papier als op het handgeschreven recept staat het fout! En de telefoniste zegt dat het klopt :-S.. Wel een domme fout eigenlijk..
Heb nu een Amerikaanse site gevonden die het verkoopt..
Apotheek zal het nog niet kennen, omdat het nog niet een geregistreerd product is in Europa..
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

Hallo Caro,
Even een kleine tip: DML werkt nauw samen met een apotheker in Antwerpen: Desaedeleer. Hij is meestal wel op de hoogte van speciale producten en doet vaak bestellingen vanuit Amerika. Mss kan je best daar eens informeren naar de prijs ed, vooraleer via internet te bestellen (tenzij dit natuurlijk veel goedkoper is!).
Hierbij zijn gegevens:
Apo Pol Desaedeleer
Antwerpsestraat 149
2500 Lier
Tel: 03/480 19 15
Succes!
Ps: hij stuurt ook medicatie op als je het niet kan gaan afhalen...Maar daar moet je wel extra voor betalen
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Dankje Hildeke!
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Dr. Cheney's main strike at the XMRV virus, though, will focus on herbal products called arteminisins (artesunate and wormwood) that are able to inhibit a central inflammatory factor called NF-KB. He will be testing the efficacy of artemisins against XMRV in his patients.
Bron: Phoenix Rising - Treatment XMRV
Herpesviruses - Recent culture cell experiments indicated Artesunate was effective at significantly reducing viral protein production in HHV-6A infected cells. A 2005 in vitro study suggested Artesunate significantly reduced cytomegalovirus replication in cells. Because Artesunate effects HHV-6 early in its life cycle it may hold special promise in the kind of smoldering infections that may occur in chronic fatigue syndrome (ME/CFS). Artesunate’s effects on herpesviruses, however, have not been well studied with just five studies published to date. Interest in this drug appears to be increasing, however, three of the five studies were published in 2008.
Artesunate kan werkzaam zijn bij ME/CVS omdat het herpesactiviteit kan verminderen bij sommige patiënten. Het gebruik hiervan is echter hoogst experimenteel.

Bron: Phoenix Rising - Artesunate

(dit dus naast malaria)
Hoop doet leven!
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Dit vermoeden had ik al! Bedankt voor je bericht! Herpesvirussen waren alleen niet gevonden bij mij.. Dus heb ergens het vermoeden dat het bij mij voor XMRV wordt ingezet, maar dat is dan ook nog zeer experimenteel, want deze test is nog helemaal niet bij mij uitgevoerd (niet bij mijn weten in elk geval)!
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Ook artesunaat voorgeschreven gekregen.Overigens ga ik dit nog niet nemen.
Laatst gewijzigd door zonaanbidster op 07 jan 2010, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
maritta
Beginner

Bericht door maritta »

Zonaanbidster, mag ik vragen waarom niet? Dank!
zonaanbidster
Gevorderd lid

Ik heb de afgelopen tijd een terugslag door oa. M griep en wat andere virussen. Dus in die zin is het logisch. Echter ik zou graag eerst uitslag hebben van XMRV. Alhoewel ik volgens USA ideeen het typisch geval moet zijn. Ik heb gemerkt, dat het in Nederland niet te krijgen is, behalve in intravenauze vorm. Het zal binnenkort in elk geval bij de buren wel te krijgen zijn. Dus dat lijkt me moeite besparend. Dus voor deze keer ben ik gewoon L U I :roll:
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Klopt.. DML verwees mij naar Amerika.. Hier heb ik het gekocht... http://www.hepalin.com/hepasunate50.htm
Ik ben al wel begonnen met slikken..
zonaanbidster
Gevorderd lid

Hai!

Dat is mooi dat je dat geregeld hebt gekregen.
Hoelang ben je bezig? Zou je het erg vinden om al dan niet middels pb me op de hoogte te houden? Ben namelijk wel heel erg benieuwd.
Ik heb een Nk activiteit van minder dan een procent dus ja wel zeer benieuwd dus.
Zie trouwens op de link die je gaf, dat al veel ff niet meer te krijgen is.
Blijkbaar is de race om het produkt begonnen? Bijvoorbeeld Cheney schrijft het ook al voor he. En wie weet wie allemaal nog meer....

groetjes,
Zonaanbidster
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik wist helemaal niet dat het 'storm' liep op die site! Toen ik bestelde was het nog volop verkrijgbaar.. had het ook al na 3-4 dagen in huis! Ben nog maar sinds Kerst begonnen met slikken.. Slik (naast al het andere) 3 van deze 'malaria' pillen per week.. Geen bijwerkingen in elk geval!
Ik wil je zeker op de hoogte houden, maar ben bang dat ik het vergeet.. DML heeft sowieso aangegeven dat het minimaal 1,5 jaar gaat duren voor verbetering etc. Mocht er bij mij verbetering optreden maak ik wel een topic aan van vorderingen, maar als je eerder wat wilt weten kun het altijd vragen!
Tja ik ben uiteraard wel beetje proefkonijn.. Het is nog niet eens een geregistreerd product! Maar ik geloof dat het me momenteel even helemaal niet meer scheelt wat ik wel/niet slik ;-), dus heb het er gewoon bijgenomen!
zonaanbidster
Gevorderd lid

Ik begrijp het!
Ook dat het je ff niet meer schelen kan wat je slikt.
Ik herken dat maar al te goed, heb bijvoorbeeld al veel verschillende antiviralen geslikt. Artusenaat dus nog niet.
Volgens het voorschrift zou ik 3 pillen per dag moeten.....
Wat heeft hij je beloofd aan vooruitgang?
Ik heb dit namelijk niet met hem doorgesproken, we hadden het over andere zaken, ook het virus. Mijn bloed is wel genomen en aan de hand daarvan keurig een nieuw plan. Echter dat van arsunate was een verrassing. Al waren er meerdere verrassingen, maar minder onverwacht :wink:
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Per dag! :shock: .. Dan wordt het ook een dure grap!
Wat betreft vooruitgang: Hij kon zich daar bij mij niet over uitlaten.. Hij was in elk geval niet heel enthousiast :-(.. Bang voor permanente schade, maar bij mij zijn er geen virussen gevonden (kan niks terugvinden in verslag en ook niet benoemd in gesprek).. Daarom mijn vermoeden dat ik ze tegen XMRV slik (en dus lagere dosis).
Tja.. we zoeken verder :roll: Houd je op de hoogte!
Plaats reactie