Trouwens, eventueel zijn co infecties ook mogelijk. Maar ik weet hier niet zoveel vanaf. En die testen zijn volgens mij ook niet zo goed en bij prohealth moet je ze ook zelf betalen.
Je kan eerst eens die lyme test afwachten.
Bartonella, of kattenkrabziekte, heeft ook wel soortgelijke symptomen als wat jij hebt. Aangezien je kattenliefhebber bent... mzzz ben je toen gekrabt of gebeten??
In onwetendheid over de veroorzaker van de KKZ (=kattenkrabziekte) werd de diagnose lang bepaald op basis van uitsluiting. In zulke gevallen moest aan 3 van de 4 volgende voorwaarden voldaan zijn:
* Contact met een kat met huiduitslag als gevolg van een beet of krab;
* Een positieve huidtest;
* Plaatselijke zwelling van lymfklieren met uitsluiting van andere veroorzaker;
* Karakteristieke histopathologische lymfklierverandering.
Intussen zijn serologische en moleculaire testen ontwikkeld waardoor de huidtest niet meer nodig is.
Burrascano beschrijft zgn. "lineaire rashes" als gevolg van een B.henselae infectie (zie foto's). De overige klinische manifestaties zijn aspecifiek, ook die van regionale lymfadenitis en kennen een brede differentiaaldiagnose. (juul: dus testen...)
Je hebt niet toevallig zulke
linear rashes?
veel info hier
Artsen weten hier ook weinig vanaf...
Klinische verschijnselen
Typische klinische verschijnselen van een infectie met B.henselae de KKZ, veroorzaakt op de traditionele manier door een krab of beet van de kat, zijn er nauwelijks.
De incubatietijd is 3 tot 10 dagen maar kan ook 20 dagen zijn. Op de plaats van de krab treedt een rode verkleuring op met een papel van 2-3 mm (verhoogde huiduitslag) met een korstje en daarna een vesikel (blaasjes). Dit kan te verwarren zijn met een EM. Dit wordt gevolgd door griepverschijnselen, koorts, spier en gewrichtspijn, misselijkheid, overgeven en koude rillingen. Een goede indicator zijn opgezwollen pijnlijke lymfklieren rond de oren of op andere plaatsen waar het meestal één klier betreft. Deze lymfklierzwelling treedt meestal ongeveer 1 tot 4 weken na de infectie op. De betroffen lymfklier is meestal pijnlijk en de huid over de klier is meestal warm, rood en verhard. In een enkel geval kunnen de klieren gaan etteren.

Gezwollen lymfklier KKZ

Gezwollen lymfklier KKZ
-edit-
Volgens mij kan je HA je hier wel gratis op testen, ik weet niet hoe betrouwbaar die test is maar kan je om vragen (als het toch niets kost!)
-edit2-
Laat je niet gek maken door mij hoor

test maar eerst die lyme.