Dr De Meirleir: eerste success...wat kan ik verwachten?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Er zijn kamertjes en er is een grote kamer waar ze infusen kunnen doen of bloed afnemen, daar zul je wel mogen liggen.
Maar je moet wel durven vragen. Leer je dat maar gelijk aan.
MJ
Actief lid

Dml

Bericht door MJ »

Er zijn "bedden" en als je dit vraagt, mag je zeker gaan liggen.
Het is er trouwens ook rustig.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Dml

Bericht door bloemetje »

Dank beide! Ik ben er al iets geruster op, tenminste... dat probeer ik mezelf voor te houden. Als ik daar om 8 u smorgens moet zijn, ben ik dan smiddags om een uur of 1 klaar? Of is het een dagvullend programma?
louisa
Gevorderd lid

Dml

Bericht door louisa »

Hoi Bloemetje,
bloemetje schreef:Het gaat er eindelijk van komen: na jaren ploeteren ga ook ik eerdaags de beroemde professor raadplegen.
Wat goed dat je naar DML gaat!

Veel succes en sterkte! En houd goede moed.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Ik weet niet welke testen je moet.
Normaal zal het fructose zijn, andere dag lactose, bloedafname, inspanningstest???, bloeddruk test etc.
Over het algemeen ben je dan in de voormiddag weer weg.
Van gevulde dagen houdt men niet; ze weten nauutrlijk best dat dit ook niet kan met het meerendeel van de patienten. Wel van zoveel mogelijk tests afwerken in een zo kort mogelijke tijd voor het totale beeld.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik ga volgende maand voor het eerst naarDML en ik vroeg me af watvoor onderzoeken hij allemaal zou kunnen doen buiten het bloedonderzoek.
Maakt hij bv ook mri scans of inwendige darmonderzoeken oid en waar worden die dan gedaan?
Ik kan evt een paar dagen worden opgenomen volgens zijn ass om de onderzoeken achter elkaar te kunnen doen ivm de afstand, ik woon in Nederland en moet best een stuk rijden.
Worden er bv ook onderzoeken gedaan in het Universitair ziekenhuis Brussel???
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Niessie, heb je geen overzicht gekregen via de mail van de mogelijke onderzoeken en bijbehorende kosten? Mij is duidelijk geworden dat ik 2 ochtenden (en mogelijk deel van de middag) aanwezig dien te zijn. Dan doen ze een ademtest lactose intolerantie en de volgende ochtend ademtest fructose intolerantie. Tussendoor zullen bloedtesten worden afgenomen. Voor zover ik heb begrepen doet DML bij kennismaking alleen onderzoeken in zijn eigen kliniek. Neem de uitslagen van eerdere testen mee naar hem, dan kan je mogelijk enkele onderzoeken overslaan. Zelf duim ik heel hard dat ik niet nogmaals de inspanningstest hoef te doen. Heb die al meerdere malen bij Vermeulen in Amsterdam en dat was geen pretje! Ben je ooit bij Vermeulen in zijn CVS-centrum geweest of ga je naar DML vanwege de wachtlijst van Amsterdam?

Moet jij ook alles zelf betalen? Of heb je een tegemoetkoming bij de ziektekostenverzekering ingediend? Dit is mijn persoonlijk niet bekend, maar daar begon een vriend van me over. Ik heb het nog niet uitgezocht.

Succes ermee! En hou je ons op de hoogte? Groeten van Bloemetje
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

ik heb ook een gastroscopie moeten laten doen, dat ging dan door in het ziekenhuis bij een andere arts waar hij mee samenwerkt. dat is in het algemeen ziekenhuis van vilvoorde, het AZ jan portaels (dus niet universitair ziekenhuis brussel). of hij ook soms darmonderzoeken laat doen weet ik niet.
voor de rest buiten bloed ook nog urine, stoelgang die onderzocht kunnen worden.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

niessie schreef:Ik vind het wel spannend allemaal :?
Jep, me too. Eindelijk de beroemde prof spreken (of zijn sidekick, maakt niet uit) en dingen laten onderzoeken waar ze in NL niet eens naar kijken. Dus die vergoeding gaat via de huisarts... ik zal er eens werk van maken, maar vandaag niet. Mocht ik iets tegenkomen waar je wat aan hebt, dan laat ik je dat natuurlijk weten. Zo hebben we tenminste iets aan elkaar op dit forum!

Weet je al waar je gaat verblijven? Of woon je vlakbij de Belgische grens?
Plaats reactie