AB zitromax 250mg - bartonella (kattenkrabziekte)
Moderator: Moderators
toch nog een reactie.
als je even om de hoek kijkt in amerika bij dr burrascano (chronische lyme) dan zie je dat het vaak bartonella (achtige) organismen zijn die cfs klachten geven, ik herken me in veel klachten en vraag me af of veel mensen met cvs-me niet "gewoon" dit hebben.
oh ja de cystes horen er zeker bij!
als je even om de hoek kijkt in amerika bij dr burrascano (chronische lyme) dan zie je dat het vaak bartonella (achtige) organismen zijn die cfs klachten geven, ik herken me in veel klachten en vraag me af of veel mensen met cvs-me niet "gewoon" dit hebben.
oh ja de cystes horen er zeker bij!
>>hoezo onschuldige infectie?
Zeker geen onschuldige infectie! Zeker niet samen met zo'n co-infectie, dan is het nog lastiger te behandelen. Je zult geduld moeten hebben, het is een marathon en geen sprint (helaas)...
>>mijn imuunsysteem is in ieder geval om zeep
Kan door de borrelia komen
Bij een bartonella infectie ook goed testen op borrelia (=lyme)! En visa versa (of ahv symptomen).
>>de CD57 test gaf blijkbaar aan dat er nog steeds een infectie actief is die het immuunsysteem onderdrukt.
Ben je goed getest op borrelia?? Zo niet, doen. Deze kan dat veroorzaken.
Zeker geen onschuldige infectie! Zeker niet samen met zo'n co-infectie, dan is het nog lastiger te behandelen. Je zult geduld moeten hebben, het is een marathon en geen sprint (helaas)...
>>mijn imuunsysteem is in ieder geval om zeep
Kan door de borrelia komen
Bij een bartonella infectie ook goed testen op borrelia (=lyme)! En visa versa (of ahv symptomen).
>>de CD57 test gaf blijkbaar aan dat er nog steeds een infectie actief is die het immuunsysteem onderdrukt.
Ben je goed getest op borrelia?? Zo niet, doen. Deze kan dat veroorzaken.
Teken brengen het ook over.In de eerste plaats hoef je dus niet met een kat in aanraking te zijn geweest.
Daarom wordt deze diagnose vaak gemist!!!!!!!!
Kan ook eventueel lyme zijn. Zie bijv bells parsy.Gevolg epileptisch achtige toestanden, TIA's, halfzijdige verlamming anders, rare hoofdpijn etc.
klopt,
bij mij blijft dat DE grote vraag: lyme, bartonella gecombineerd met meerdere autoimuunproblemen, cvs of toch nog iets anders? of gewoon allemaal:-(
ik vond het wel voldoende zo.
ik ben onder behandeling, maar dat kan dus nog jaren duren....doe ook maar gelijk het halve DML protocol ernaast, helemaal gaat niet vanwege de antibiotica...
en hoop blijven houden.
bij mij blijft dat DE grote vraag: lyme, bartonella gecombineerd met meerdere autoimuunproblemen, cvs of toch nog iets anders? of gewoon allemaal:-(
ik vond het wel voldoende zo.
ik ben onder behandeling, maar dat kan dus nog jaren duren....doe ook maar gelijk het halve DML protocol ernaast, helemaal gaat niet vanwege de antibiotica...
en hoop blijven houden.
ik wist al dat mijn CD57 niet goed was, maar had de uitslagen nog niet opgestuurd gekregen, inmiddels heb ik deze binnen.
normale referentiewaarden liggen tussen de 60 en 360, mijn cd57 was 24,9
Volgens mij (en volgens DML) dus nogal laag, en een belangrijke aanduiding dat je NK cellen behoorlijk worden tegengewerkt door een persisterende infectie (in mijn geval barto).
Met zo'n uitslag moet het toch ook reguliere Nederlandse artsen duidelijk zijn je (nog steeds) behoorlijk ziek bent? Of hebben ze hiervoor ook een psychologische verklaring???!!!!!
Punika
normale referentiewaarden liggen tussen de 60 en 360, mijn cd57 was 24,9
Volgens mij (en volgens DML) dus nogal laag, en een belangrijke aanduiding dat je NK cellen behoorlijk worden tegengewerkt door een persisterende infectie (in mijn geval barto).
Met zo'n uitslag moet het toch ook reguliere Nederlandse artsen duidelijk zijn je (nog steeds) behoorlijk ziek bent? Of hebben ze hiervoor ook een psychologische verklaring???!!!!!
Punika
Heb ook een verlaagde CD57.. Mijn huisarts gaf eerlijk toe niks van de uitslagen te snappen!!!
Dus dergelijke lectuur over CD 57 en NK cellen wordt helemaal niet behandeld tijdens medicijnen studie?? Andere verklaring weet ik niet..
Komende maand start ik met mijn eerste Zitromax kuur (alleen 500 mg)... (heb overigens geen bartonella bacterie!)

Dus dergelijke lectuur over CD 57 en NK cellen wordt helemaal niet behandeld tijdens medicijnen studie?? Andere verklaring weet ik niet..
Komende maand start ik met mijn eerste Zitromax kuur (alleen 500 mg)... (heb overigens geen bartonella bacterie!)
Ik heb al wat zitromax gehad in de zomer..maar CD57 is er bij mij niet beter op geworden, al voel ik me algeheel wel wat beter. Binnenkort weer een zitromax kuurtje. CD57 speelt volgens mij vooral bij lyme maar ook bij andere teekverwante aandoeningen...
Maar wat ik zo rond heb gekeken, is 24,9 lymfocyten toch wel heel erg laag, en DML was er ook niet zo over te spreken. Mijn huisarts gaf ook aan er niet in thuis te zijn...
Maar goed, als je NK cellen dergelijke grote afwijkingen vertonen, dan heb je toch wel een aardig teken dat er in je lichaam iets helemaal niet goed zit, lijkt mij dan...daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee had in de zin van of er nog artsen zijn die dan blijven beweren dat het tussen de oren zit.
Punika
Maar wat ik zo rond heb gekeken, is 24,9 lymfocyten toch wel heel erg laag, en DML was er ook niet zo over te spreken. Mijn huisarts gaf ook aan er niet in thuis te zijn...
Maar goed, als je NK cellen dergelijke grote afwijkingen vertonen, dan heb je toch wel een aardig teken dat er in je lichaam iets helemaal niet goed zit, lijkt mij dan...daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee had in de zin van of er nog artsen zijn die dan blijven beweren dat het tussen de oren zit.
Punika
dat vind ik dan knap wat er is mijns inziens toch wel behoorlijk wat literatuur die cd57 aan chronische lyme e.d. linkt.
op de RedLabs site lees ik: "The absolute number of CD57+/CD3- cells is low in patients suffering from chronic Lyme disease (a disease that follows an infection by a bacteria called Borrelia). Patients with very low CD57 have significantly more co-infections and persistent immunologic defects than patients with higher counts. "
maar ja ze zullen het vast wel zeggen, ze negeren al 5000 biomedische studies dus het zou me niks verbazen.
ja ik ga eind januari weer aan de zitromax, volgens het behandelplan van DML
op de RedLabs site lees ik: "The absolute number of CD57+/CD3- cells is low in patients suffering from chronic Lyme disease (a disease that follows an infection by a bacteria called Borrelia). Patients with very low CD57 have significantly more co-infections and persistent immunologic defects than patients with higher counts. "
maar ja ze zullen het vast wel zeggen, ze negeren al 5000 biomedische studies dus het zou me niks verbazen.
ja ik ga eind januari weer aan de zitromax, volgens het behandelplan van DML
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Ik heb deze vraag duidelijk gemist.zonaanbidster, wat gebruikte jij dan?
ik heb/had oa zware neurologische verschijnselen en zit aan ceftriaxon intraveneus, maar dat werkt niet tegen bart.
Begrijp m nu ook niet zo goed:(
Daarom zal ik het algemeen houden in de hoop toch de vraag te beantwoorden. Ik kwam veel te laat en Belgie. Ik had hier allerlei artsen gehad, maar geen had me onderzocht op Bartonella e.d..
Was heel erg slecht. Ongelooflijk. Belgie was een noodsprong.
Daar bleek dus Bartonella. Daarnaast had ik ook immuunafwijkingen al en darmproblematiek. Ik ben heel even op een darmsterker gezet waarna Zithromax en andere ab volgde volgens destijds het Jadin protocol.
Daarnaast is de boel aangevuld met oa. b12 injecties,probiotica etc..
Pas veel later is men aan mijn immuun gaan werken. Eerst moest die infectie naar beneden. Barto was hoog, elas torenhoog, andere immuun afwijkingen ook etc etc..
Met het vervolgen van behandeling namen en nemen ook de neurologische verschijndselen duidelijk af.Hoewel sommigen niet weg zijn.
Overigens geloof ik absoluut niet, dat als je Bartonella hebt je geen andere infecties ook hebt.Zelfs niet al komt het niet uit je bloed.
Tja en de zitromax heeft mijn hele lichaam gekraakt
.. Ik heb dus 500 mg voorgeschreven gekregen van DML, maar weeg onder de grens dat je deze AB uberhaupt mag slikken (duidelijk aangegeven!).. Afgelopen weekend is mijn lichaam dus volledig op tilt geslagen.. Heeele zware tintelingen.. Kon niks meer bewegen, zware hyperventilatie.. koorts.. Huisarts er meteen bijgehaald aangezien ik werkelijk dacht dat mijn laatste uren op aarde waren aangebroken.. Hij schrok zich rot toen ie zag dat ik 9 pillen van 500 mg moest slikken met mijn gewicht.. Per direct gestopt en over 2 weken maar heel goed overleggen wat er exact is gebeurd en waarom ik zo'n hoge dosis moest slikken.. Dergelijke ernstige reacties kunnen zelfs dodelijk zijn namelijk..
Ik ben in elk geval zo vreselijk geschrokken dat ik komende periode geen AB meer aan durf te raken! Ik weet overigens wel dat Nederlandse maatstaven antibiotica niet voldoende zijn om alle darmbacteriën te doden.. Maar ik begrijp niet zo goed waarom ik dubbele dosis moest slikken..

Ik ben in elk geval zo vreselijk geschrokken dat ik komende periode geen AB meer aan durf te raken! Ik weet overigens wel dat Nederlandse maatstaven antibiotica niet voldoende zijn om alle darmbacteriën te doden.. Maar ik begrijp niet zo goed waarom ik dubbele dosis moest slikken..
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Wat rot voor je Lynn, dat je er zo op reageerde. Je zult enorm geschrokken zijn. Of die dosis nu daadwerkelijk zo hoog is, betwijfel ik zeer.
Dat je lichaam het eventueel niet aankon is vers 2 en dat is rot zat.
Zo hoog is op zich die dosis niet en ook het aantal pillen niet als je het afzet tegen het hoe en waarom het gegeven is.
Ik zou maar niet bang zijn voor ab. Doe eventueel aan halve dosis.
Of zorg dat er een bepaalde controle is, zeker nu je deze ervaring hebt en bang bent.
groetjes!
Dat je lichaam het eventueel niet aankon is vers 2 en dat is rot zat.
Zo hoog is op zich die dosis niet en ook het aantal pillen niet als je het afzet tegen het hoe en waarom het gegeven is.
Ik zou maar niet bang zijn voor ab. Doe eventueel aan halve dosis.
Of zorg dat er een bepaalde controle is, zeker nu je deze ervaring hebt en bang bent.
groetjes!
Hoe bedoel je dit precies? Ik ben hard op zoek naar 'iets' dat ervoor kan zorgen dat ik weer wat durf te slikken.. Komende 7 weken is probiotica, maar dan...Of zorg dat er een bepaalde controle is
Zelf heb ik via mijn diëtist bijvoeding aangevraagd, omdat ik zelf het vermoeden heb dat mijn gewicht het grote probleem is..
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Nou dat je of iemand in huis hebt als je het weer probeert, of iemand die je controleert, bijvoorbeeld je huisarts.
Ja voeding meot je natuurlijk proberen als je dentk dat daar het probleem ligt. Ben echter bang dat een deel voedingsprobleem ook door beestjes komt. Dus het word best wel lastig voor je een balans te krijgen.
Heb je zo'n back-up voor als je weer begint met ab?
Ja voeding meot je natuurlijk proberen als je dentk dat daar het probleem ligt. Ben echter bang dat een deel voedingsprobleem ook door beestjes komt. Dus het word best wel lastig voor je een balans te krijgen.
Heb je zo'n back-up voor als je weer begint met ab?