Vraagje over Omega 3

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
senna
Donateur
Donateur

Vraagje over Omega 3

Bericht door senna »

Ik was altijd een grote aanhanger van Omega 3.
Heb gedurende lange tijd Mor Epa genomen en voelde me daar erg goed bij.
Nu ben ik sinds oktober overgeschakeld op Eskimo-3 (lagere dosis) en ben ik soms misselijk, heb buikpijn en gelige stoelgang.
Is hier een verklaring voor ?
Puck74
Actief lid

Vraagje over Omega 3

Bericht door Puck74 »

Nee, heb ik geen verklaring voor. Misschien net een andere samenstelling die niet goed valt? Als ik jou was zou ik teruggaan naar die waar je je goed bij voelde, een hoge dosis kan denk ik geen kwaad.

Succes!
masterddv
Actief lid

Vraagje over Omega 3

Bericht door masterddv »

de enige verklaring die ik kan bedenken is dat je een voedingsintolerantie hebt aan visolie, dat is perfect mogelijk, en misschien reageer je meer op het ene dan het andere merk, terug naar Mor EPA zou ik zeggen, is toch één van de beste die er is !
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Vraagje over Omega 3

Bericht door Barb70 »

Wat ook goed kan is dat je teveel kwik vast houd in je lichaam, en die haal je uit de visolie. Kwik vergiftigd je lichaam en veroorzaakt allemaal klachten als misselijkheid, darmproblemen.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Bedankt voor jullie reacties.
Ben nu weekje gestopt en lichte verbetering.
Afwachten.
Ben ook met probiotica gestart.
Nog 1 maand en ik mag eindelijk naar dr De Meirleir.
Ik veronderstel dat hij wel een stoelgangonderzoek zal aanbevelen.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Nog een week later: zelfde klachten. Naar huisarts. Zijn conclusie :
kan niet van omega 3 vermits ik dat al meer dan een jaar neem.
Wat neem ik nog ? af en toe kleine dosis Zolpidem.
Hij las me de bijsluiter voor: ik zal die ene persoon op 100 zijn die hier maag- en darmklachten van krijgt.
Ik nam dit soms om beter te kunnen inslapen. Ik heb niks anders laten voorschrijven omdat ik niet verslaafd wil worden.
Dit is niet de eerste keer dat mijn lichaam slecht reageert op medicatie.
Ga misschien beter op zoek naar natuurlijke middeltjes.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hej Senna,

Overlaatst las ik een artikel dat ze wat aan't terugkomen zijn van de visolie(omdat er idd meer zware metalen in zitten) en meer overstappen naar omega 3 uit lijnzadolie, kokosnootolie...
Ik neem al jaren de omega 3-6-9 van udo's choice en voel me daar zeer goed bij.
Het vermindert mijn spanning in mijn spieren en vermindert de pijn in mijn spieren. Ik voel het echt werken, na een 20-tal minuutjes.
En ik kan het niet missen, zeker niet als ik es gezondigt heb bij voedselintoleranties.
Misschien een tip?
Groetjes,
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Een teveel van Omega 6 vetzuren kan chronische ontstekingen veroorzaken, ook kanker, hart- en vaatziekten, beroerte, suikerziekte, gewrichtsklachten en auto-immuunziekten (hier maakt het lichaam antistoffen tegen eigen cellen). Japanse onderzoeken hebben recentelijk uitgewezen, dat de meeste welvaartsziekten niet ontstaan door te veel eiwitten of teveel verzadigde vetten, maar door te weinig Omega 3 vetzuren!

Verhouding 3 en 6 is niet goed in het westen, wij krijgen teveel 6 binnen.

Ik heb jaren (links) buikpijn gehad en dat is zeer sterk verminderd door de omega 3 van Mor Epa dus ik ben een grote aanhanger.
Ben er gisteren terug mee begonnen.
Op hun website lees je natuurlijk over "de famaceutische zuiverheid" !
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Weet ik, hoor, maar je hebt het wel nodig , de omega 6, en vermits ik nogal een vrij streng dieet volg, neem ik dus heel weinig vetten, vandaar...
Het lijkt wel of je kwaad bent, ik wou alleen maar helpen.
Hier geeft iedereen tips en je bent vrij om te doen wat je wil, he.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

En de verhouding omega 3-6-9 , is veel meer omega 3 dan de rest, net zoals je lichaam het nodig heeft.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

:oops: Oei, nee, ik ben helemaal niet boos hoor !
Ik vind het net heel interessant om ervaringen van anderen te lezen.
Mijn huisarts vindt omega 6 overbodig voor mij dan hè.
Voor jou is het een heel ander verhaal.
En nogmaals bedankt voor je reactie ! :)
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Sorry, maar de eerste keer dat ik op een forum iets schreef (was niet dit, hoor) schreef ik dat ik veel beter geworden was door een dieet, en ik heb toen zoveel negatieve reacties gekregen van de anderen op dat forum die zeiden dat het belachelijk was dat ik zoiets durfde schrijven etc...
Ondertussen zijn er al meer mensen die beter geworden zijn door een dieet en dan word dat meer aanvaard, he.
Ik ben daardoor precies nog altijd bang om voluit te schrijven en doe het altijd met wikken en wegen van mijn woorden, zal wel aan mij liggen dan, ik voel me soms nog steeds onzeker.
Puck74
Actief lid

Bericht door Puck74 »

@Karolien: Ik ben hier nog niet zo heel lang, dus jouw topic over je dieet heb ik gemist. Ik schrik een beetje dat je negatieve reacties hebt gekregen omdat je veel beter was geworden door een dieet. Waarom waren die reacties negatief? Het is toch fijn als iemand opknapt door andere voeding. Ben er even benieuwd naar.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hier heeft nog ooit een meisje opgestaan die zei dat ze genezen was en daar veel negatieve reacties op gekregen heeft.
Ik weet niet meer juist waar dat staat, maar blijkbaar hebben sommigen het daar nogal moeilijk mee om dat te geloven.
Voor mij is dat juist altijd hoopgevend en ik ga dan kijken en uitpluizen wat die gedaan heeft, en zien of dat voor mij ook opgaat.
Ik ben wel stukken beter, maar echt nog niet genezen, en soms voel ik me goed in mijn vel en met momenten overvalt me die angst en onzekerheid, zoals de laatste dagen, ik hoop dat het vlug voorbij is want ik droom ook weer enorm over alles en nog wat dat misloopt, echt niet leuk.
Plaats reactie