Chronische slaapproblemen aan te pakken met Zolpidem

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Dag Renata,

Dat emotioneel afgevlakt gevoel heb ik nog steeds regelmatig. Ik heb tussen 1993 en 2002 bijna onafgebroken ad voorgeschreven gekregen om maar te kunnen blijven werken.

Op den duur kreeg ik last van het "serotonine-syndroom". Door een teveel van die stof ging ik dikwijls door het lint in de meest onschuldige situaties.

Het was goed dat mijn man dit herkende en mij altijd is blijven steunen, want anders zou ik in een veel slechtere situatie terecht gekomen zijn. In 2002 alles afgebouwd met de bijhorende verschijnselen.

Mijn gevoelens werden terug normaler, maar ik ervaar af en toe in periodes van "grotere" emoties dat ik in de diepte daarvan tegen een muur bots. Misschien beschermt het mij voor een deel, maar geef mij maar mijn gevoelsleven van voor de ad terug!

In elk geval goed volhouden nu, het is zeker de moeite om van dat vergif af te geraken!

groetjes,
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Het oude gevoel zou inderdaad best wel heel erg fijn zijn!

Hoe lang heb jij over het afbouwen gedaan eigenlijk?
Mijn HA gaf me er een week of 4 voor maar ik heb zelf besloten het te verdubbelen, een vriendin die dat gedaan had raade me dat aan.

gelukkig heb ik het ook maar relatief kort gebruikt en denk/hoop dat het wel goed gaat komen :)
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

sorry dat ik je naam verkeerd gespeld had, zag het pas als het al te laat was.

Ik ben ineens met alles gestopt en heb dat toen in het ziekenhuis gedaan. Ik ben er een week gebleven, maar had evengoed thuis kunnen zijn.
Het was wel heel zwaar, maar ook tegelijkertijd heel bevrijdend. Het heeft nog enkele weken geduurd eer ik terug een fris gevoel in mijn hoofd had, maar het was een hele opluchting.

Als je het nog zolang niet gebruikt, zal het wel beter meevallen en is het nog eventjes doorbijten.

Veel succes ermee!
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Haha, geeft niet hoor :)

Maar tjee zeg, zomaar ineens gestopt!?
Kan me wel voorstellen dat het ietsje "fijner" geweest is dat in een ziekenhuis te doen maar inderdaad die naweëen he.

Ach ja, we wachten het gewoon af :)
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

Zolpidem helpt bij mij erg goed tegen de slapeloosheid. Gebruik het al jaren, later in combinatie met valium. Zonder was 3 a 4 uur slaap al veel, nu heb ik normale slaap op zolpidem/valium. Dat heeft ook wonderen gedaan voor de pijn. De meest irritante bijwerking is m'n geheugen, onthoud dingen wel slechter, maar overdag ben ik verder nu wel echt wakker.

Verder slaap ik op zeldame goede dagen gewoon zonder, heb na pakweg 6 jaar ook niet steeds meer en meer pillen nodig, dus volgens mij valt het wel mee met de lichamelijke verslaving.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
Tal
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2010, 08:49
Locatie: Tilburg

Bericht door Tal »

Weet je wat je ook eens kan proberen als je niet al te sterke en zware medicijnen wilt.
Ik heb zelf nu zo'n 3 jaar ME en ook erge last van slaapproblemen, ook uit een slaaponderzoek kwam uit, dat ik 13x wakker wordt en dat is vrijwel iedere keer als ik in de 4e (remslaap) zit.

Neem nu elke dag voor het slapen gaan 10 mg amitrypteline en valeriaan extra sterk van kruidvat ( 4x 125 mg) dit doe ik nu al zo 2 jaar na van alles geprobeerd te hebben en de melatonine goed bleek te zijn.

Het helpt mij in ieder geval om beter te slapen en door te slapen. valeriaan zorgt voor inslapen en de andere voor doorslapen.

Succes allemaal!

Heb trouwens een vraagje, zijn er ook mensen die gevoeliger geworden zijn voor geluid? Met name hoog en laag frequente geluiden?? Dit is er bij mij de laatste tijd ook bij gekomen.
Gast

Bericht door Gast »

hoi tal,

ik gebruik voor mijn inslaapproblemen lormetazepam, max 2 keer per week. amitript. heeft mij ook geholpen, maar voor een half jaar.
en ik ben inderdaad gevoelig voor geluid, vooral als ik al extra vermoeid ben, hoog-laag maakt allemaal niet uit.
ook heb ik last van geroezemoes, dus in grote ruimtes bijv, winkels of resaurant.
ik denk dat hier wel een topic over bestaat
groetjes
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hallo Tal

Geluid is en blijft vervelend. al moet ik toegeven dat het de laatste maanden gebeterd is.

Ik heb iets met televisie, ballonnen, trompetten en lopend water. Als ik dat hoor, dan ga ik gillen. Er zitten trillingen in die ik niet kan uitleggen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie