Kwik
Moderator: Moderators
Kwik
Ik ben op zoek naar mensen die positieve ervaringen hebben met chelatie van kwik ? En op welke manier. Ik heb ervaren dat het enige wat echt werkt is DMPS dimaval infusen. Daarmee zie je de waarde zakken infuus per infuus. Het innemen van glutathion, chlorella en zelfs TMD (toxic metal detox), heeft bij mij zelfs een averechts effect, de kwikwaarde stijgt !!! Veel mensen slikken ook die supplementen maar bekijken jullie ook de kwikwaardes geregeld in urine ?
Vraag mij hetzelfde af! (zie dit topic http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... c&start=15) Maar weinig reactie helaas. Hoelang heb je dimaval infusen gekregen masterddv, en hielp het ook qua symptomen?
laurills, ik denk dat heel veel mensen (zeer dure) supplementen slikken, maar dat weinig mensen in staat zijn om hun gehalte aan metalen ook te meten, gezien dat niet zomaar bij de huisarts kan gebeuren. ik ben al 3 jaar met die metalen bezig en het enige dat werkt is dimaval infusen, maar helaas, na enige tijd komen ze toch weer opzetten, dus het is ook water naar de zee dragen, terwijl tergelijkertijd die supplementen bij mij helemaal niks uithalen... ik heb een 20-tal dimaval infusen gehad 2 jaar terug, nu af en toe nog een om te controleren. In USA kan je via iherb.com wel supplenten kopen waar EDTA op staat.... dat bestaat hier niet in europa dacht, vraag mij af of deze wel werken. Zo'n potje TMD bv. hier in belgie kost maar liefst 72€ en bij doet het niks, integedeel kwik stijgt nog... of dat chelatie veel helpt, mijn opgezette klieren waren toen toch verbeterd, maar mij gaat het er om als je veel boven de referentiewaardes zit, moet dat eruit.... ik zoek dus eigenlijk mensen die ervaring hebben met supplementen die wel werken (te bewijzen met meting van metalen in urine).... geen melissa test, want dat meet enkel de gevoeligheid , niet de effectieve hoeveelheid dat er in je lichaam steekt
Ik denk dat chelatie van kwik het beste helpt, maar ik vind het nogal heftig om aan zo'n infuus te gaan liggen. Ik heb het nog nooit gedaan, maar het zou wel goed voor me zijn aangezien ik ook teveel kwik in mijn lichaam heb. Mijn kwikgehalte is 2 keer gemeten...maar inmiddels alweer een tijdje terug.
als je nog nooit aan een infuus hebt gelegen, kan je ook het correcte gehalte aan metalen niet kennen.... kwik moet je meten in urine na toediening van een ampule dimaval via infuus, dan pas zie je wat er uit komt... mijn punt is eingelijk gewoon, heeft het wel zin om massa's geld te steken in die supplementen die volgens mij niet echt doen wat van hen verwacht wordt... want de meeste die met die problematiek bezig zijn, slikken volgens mij gewoon supplementen op goed geluk zonder echt te weten hoever ze staan....
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Persooonlijke visie:
Het plaatje in jouw geval (en allicht andere): Infusen helpen metalen te verwijderen (aantoonbaar in de chelatietest), maar wanneer gestopt wordt met infusen, blijft het status quo en komen metalen zelfs weer opzetten.
Dan lijken mij voedingssupplementen (oraal - zeker groot deel niet opgenomen wegens darmproblematiek) zeker niet opgewassen tegen intraveneuze chelatie (die direct inwerkt). En dus ook weggegooid geld (aangezien infusen zelfs moeite hebben om effect te behouden).
Als mensen aantoonbaar metalen kwijtraken middels supplementen, dan lijken me die supplementen wel nuttig.
Veel hangt af van hoeveelheid metalen, welke metalen, darmproblematiek en bijhorende opname, 'persoonlijke aanleg' (iedereen reageert anders, beter, slechter,...)
Het plaatje in jouw geval (en allicht andere): Infusen helpen metalen te verwijderen (aantoonbaar in de chelatietest), maar wanneer gestopt wordt met infusen, blijft het status quo en komen metalen zelfs weer opzetten.
Dan lijken mij voedingssupplementen (oraal - zeker groot deel niet opgenomen wegens darmproblematiek) zeker niet opgewassen tegen intraveneuze chelatie (die direct inwerkt). En dus ook weggegooid geld (aangezien infusen zelfs moeite hebben om effect te behouden).
Als mensen aantoonbaar metalen kwijtraken middels supplementen, dan lijken me die supplementen wel nuttig.
Veel hangt af van hoeveelheid metalen, welke metalen, darmproblematiek en bijhorende opname, 'persoonlijke aanleg' (iedereen reageert anders, beter, slechter,...)
Hoop doet leven!
Zuiderzon: volledig mee eens. Ik had gehoopt na chelatie met infusen, alles onder controle te houden met supplementen, maar dat lukt dus niet, integeendeel het wordt nog erger... En om blijvend infusen te krijgen op lange termijn, zie ik ook niet echt zitten, je bent er toch telkens mottig van, toch sterk spul, en het trekt ook alle goede dingen uit het lichaam.... maar ja als je op den duur weer hoge toxische waardes bereikt.... ik heb van verschillende dokters nu al meningen gehoord omtrent hoe toxisch het eigelijk wel allemaal is. Graag zou ik eens overleggen met een echte toxicoloog hierover maar dat blijkt niet zo simpel
Ik slik het ook. Als het goed is hoort het wel in volgorde van hoeveelheid te staan. Maar wat de absolute waardes zijn weet ik ook niet.
@masterdvv "ik heb van verschillende dokters nu al meningen gehoord omtrent hoe toxisch het eigelijk wel allemaal is."
kun je dit wat uitleggen. Bedoel je dat veel dokters zeggen dat metalen toch wel erg toxisch zijn?
@masterdvv "ik heb van verschillende dokters nu al meningen gehoord omtrent hoe toxisch het eigelijk wel allemaal is."
kun je dit wat uitleggen. Bedoel je dat veel dokters zeggen dat metalen toch wel erg toxisch zijn?
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
@plassterk: ik heb er al met meerdere dokters over gesproken, enkelen zijn overtuigd dat het zeer toxisch is, anderen hebben er geen weet van (inclusief professors), ik wil eigenlijk zeggen, je moet het aan toxicologen vragen, die weten het, maar ik heb nog de kans niet gehad.
Ik vind TMD zijn geld niet waard !!! Ik heb een mail gestuurd naar dat bedrijf en de exacte inhoud opgevraagd, geen antwoord, vreemd ! Je kan volgens mij andere supplementen vinden met dezelfde inhoud of een combinatie van een aantal, je zal steeds onder de 72€ per maand komen. Een jaartje TMD behandeling kost 864€, en volgens ik nu ervaar krijg je de kwik er niet mee weg !
Ik vind TMD zijn geld niet waard !!! Ik heb een mail gestuurd naar dat bedrijf en de exacte inhoud opgevraagd, geen antwoord, vreemd ! Je kan volgens mij andere supplementen vinden met dezelfde inhoud of een combinatie van een aantal, je zal steeds onder de 72€ per maand komen. Een jaartje TMD behandeling kost 864€, en volgens ik nu ervaar krijg je de kwik er niet mee weg !
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Het gaat om het geheel aan behandeling.karolien schreef:Hebben die baxters dan wel zin als het kwik-gehalte toch gewoon terugkomt?
En moeten we dan niet de oorzaak aanpakken? Weet er trouwens iemand hoe die zware metalen in ons lichaam komen? Is dat door voeding en dan specifiek welke voeding?
Bv. met de H2S doorbraak bleek dat én antibiotica tegen slechte bacteriën, én het verdrijven van zware metalen, én dieet, én voedingssupplementen nodig zijn. Dus alleen met chelatie zal je er niet komen (tenzij enkel dat probleem aanwezig is).
Bij niet iedereen komt het kwikgehalte terug. De baxters doen het gehalte aan zware metalen wel sterk dalen, en de tussentijd tussen twee baxters kan ook steeds langer worden, afhankelijk van hoe stabiel je lichaam is.
Ja het handigste is uiteraard om oorzaken aan te pakken (maar die is tot op vandaag niet eenduidig), en zware metalen kunnen ook wel eens als gevolg van verschijnen, maar als je dermate overload hebt, is het ook zaak om al die viezigheid 'symptomatisch' op te ruimen.
Zware metalen zouden bij ons meer aanwezig zijn door de darmproblematiek met slechte bacteriën en H2S-overload (in dit milieu blijven metalen meer 'plakken'). Plus fructose zou bekend zijn om ook een kwikbron te zin.
Hoop doet leven!
het hoofdbestanddeel van TMD salix purperea, oftewel purple willow of bittere wilg, kan ik niet echt op iherb vinden. Het lijkt daar voornamelijk voor te komen als bestandeel in verkoudheid of hoofdpijn supplement. Als ontgiftigings supplement kom ik het niet tegen. Het aantal "hits" valt tegen.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
plassterk, ik denk niet dat de ingredienten van TMD in volgorde van sterkte staan of volgorde van hoofdingredient. Het enige wat er in steekt dat volgens mij degelijk ontgift is Alfa lipon zuur (alpha lipoic acid) en een beetje selenium en vit E en glutathion (maar dat nemen we al appart). Al de rest heb ik mijn twijfels bij, en dat kost dan 72€ per maand. Volgens mij kan je even goede een Release ALA bestellen op iherb van jarrow of zo. Als je Andy Cutler zijn ontgiftingsprocedure leest, die maakt ook gebruik van ALA. Wat je op iherb ook tegenkomt is citrus pectin, dat zou ook ontgiften, maar ik denk dat ALA sterker is