Erythromycine enteric coated 500
Moderator: Moderators
hallo,
ik ben het antibioticum erythromycine 500 mg enteric coated voorgeschreven. Zijn er nog mensen die dit al genomen hebben ? Iemand een idee waar het eigenlijk voor dient ?
ik ben het antibioticum erythromycine 500 mg enteric coated voorgeschreven. Zijn er nog mensen die dit al genomen hebben ? Iemand een idee waar het eigenlijk voor dient ?
Heb je de gebruiksaanwijzing al gelezen? En anders je dokter vragen?
uit de bijsluiter kan je niet veel opmaken, vraag mij af of dat een antibioticum is om darmdysbiose te herstellen.... iemand ervaring mee ?
LinkErytromycine
De werkzame stof in Erytromycine is erytromycine.
Erytromycine is een macrolide-antibioticum. Macrolide-antibiotica werken tegen infecties met bacteriën.
Artsen schrijven het voor bij infecties met bacteriën, zoals luchtweginfectie (longontsteking, legionella acute bronchitis, keelpijn, middenoorontsteking, bijholteontsteking), huidinfecties (zoals acne), geslachtsziekten (SOA, zoals chlamydia en gonorroe), de ziekte van Lyme en een zeldzame vorm van diarree.
Erytromycine wordt ook gebruikt bij een verstoorde maaglediging.
Het kan voor allerlei bacteriën zijn, je zult echt je dokter moeten vragen voor welke je het krijgt.
mvg,
Juul
Erythromycine....ik heb vanmorgen m'n laatste pil van de laatste kuur (4e maand op rij) ingenomen. Bijsluiter zegt idd niets over het toepassingsgebied maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat het een middel is tegen bacteriële infecties op vele plaatsen in het lichaam. ik kreeg het ook voorgeschreven en één van de problemen bij mij is idd. ook darmdysbiose.
Wat ik eigenlijk alleen wou toevoegen, is dat ik opgelucht ben dat ik van de Erythromycine af ben, was er KO van en het oorsuizen (waar ik vroeger al mee kampte) verergerde erdoor, tot bijna onhoudbaar op sommige momenten, overgaand in oorpijn zoals bij een oorontsteking.
Wat ik eigenlijk alleen wou toevoegen, is dat ik opgelucht ben dat ik van de Erythromycine af ben, was er KO van en het oorsuizen (waar ik vroeger al mee kampte) verergerde erdoor, tot bijna onhoudbaar op sommige momenten, overgaand in oorpijn zoals bij een oorontsteking.
Heb er net een kuur van 10 dagen opzitten en is idd voor de darmdysbiose, overgroei slechte bacterien etc. zie reactie van Rainflow. En aangezien de enteric coated versie neem ik aan dat jij het daar ook voor moet nemen? Suc6uit de bijsluiter kan je niet veel opmaken, vraag mij af of dat een antibioticum is om darmdysbiose te herstellen.... iemand ervaring mee ?