Erythromycine enteric coated 500

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

hallo,
ik ben het antibioticum erythromycine 500 mg enteric coated voorgeschreven. Zijn er nog mensen die dit al genomen hebben ? Iemand een idee waar het eigenlijk voor dient ?
Gast

Bericht door Gast »

Heb je de gebruiksaanwijzing al gelezen? En anders je dokter vragen?
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

uit de bijsluiter kan je niet veel opmaken, vraag mij af of dat een antibioticum is om darmdysbiose te herstellen.... iemand ervaring mee ?
Gast

Bericht door Gast »

Erytromycine
De werkzame stof in Erytromycine is erytromycine.

Erytromycine is een macrolide-antibioticum. Macrolide-antibiotica werken tegen infecties met bacteriën.

Artsen schrijven het voor bij infecties met bacteriën, zoals luchtweginfectie (longontsteking, legionella acute bronchitis, keelpijn, middenoorontsteking, bijholteontsteking), huidinfecties (zoals acne), geslachtsziekten (SOA, zoals chlamydia en gonorroe), de ziekte van Lyme en een zeldzame vorm van diarree.

Erytromycine wordt ook gebruikt bij een verstoorde maaglediging.
Link

Het kan voor allerlei bacteriën zijn, je zult echt je dokter moeten vragen voor welke je het krijgt.

mvg,
Juul
Rainflow
Beginner

Bericht door Rainflow »

Erythromycine....ik heb vanmorgen m'n laatste pil van de laatste kuur (4e maand op rij) ingenomen. Bijsluiter zegt idd niets over het toepassingsgebied maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat het een middel is tegen bacteriële infecties op vele plaatsen in het lichaam. ik kreeg het ook voorgeschreven en één van de problemen bij mij is idd. ook darmdysbiose.
Wat ik eigenlijk alleen wou toevoegen, is dat ik opgelucht ben dat ik van de Erythromycine af ben, was er KO van en het oorsuizen (waar ik vroeger al mee kampte) verergerde erdoor, tot bijna onhoudbaar op sommige momenten, overgaand in oorpijn zoals bij een oorontsteking.
laurills
Beginner

Bericht door laurills »

uit de bijsluiter kan je niet veel opmaken, vraag mij af of dat een antibioticum is om darmdysbiose te herstellen.... iemand ervaring mee ?
Heb er net een kuur van 10 dagen opzitten en is idd voor de darmdysbiose, overgroei slechte bacterien etc. zie reactie van Rainflow. En aangezien de enteric coated versie neem ik aan dat jij het daar ook voor moet nemen? Suc6
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

als je faecale microbiële analyse hebt laten doen: kijk eens welke bacteriën er precies in overload aanwezig waren?
das allicht de sleutel tot een antwoord
Hoop doet leven!
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

dank voor de reacties: uit de bijwerkingen af te leiden, ga ik ook weer een leuke tijd tegemoed dus ...
marijke
Beginner

Bericht door marijke »

krijg je dan van je arts geen uitleg waarom je de medicatie moet nemen?ik neem momenteel ook erythromycine omdat dat voor mij de enige medicatie is die helpt bij sinusitis .
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

sommige artsen, geven veel uitleg, andere weinig, en sommige geen :-)
Gast

Bericht door Gast »

Dan moet je er om vragen.
tony
Actief lid

Bericht door tony »

juul schreef:Dan moet je er om vragen.
en dan worden ze kwaad en gaan helemaal flippen..
Gast

Bericht door Gast »

?

Dus dan laten ze je antibiotica slikken zonder dat je weet waarvoor, fijne arts dan...
Ik vind dat je als patient mag weten waarom je iets slikt.
marijke
Beginner

Bericht door marijke »

Daar ga ik volledig mee akkoord Juul!
Mijn arts geeft altijd uitleg over het hoe of waarom van medicatie en ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik medicatie zou moeten weten zonder dat ik weet waarom.
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

is erythromycine 500 mg enteric coated gewoon verkrijgbaar bij de apotheek (IN NL)?
Ik heb ze ook voorgeschreven gekregen en ze net opgehaald maar volgens de bijsluiter zijn het filmomhulde tabletten...das toch juist geen enteric coated?
wil wel graag de juiste medicatie nemen...

groetjes,

Punika
Plaats reactie