Neptune Krill Oil (NKO)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
masterddv
Actief lid

Neptune Krill Oil (NKO)

Bericht door masterddv »

Binnenkort start ik een kuur Neptune Krill Oil (NKO)
Graag hoor ik ervaringen van andere patienten.
Krill oil zou de superieur versie zijn van gewone omega 3 fish oil.
Het zou veel beter in het lichaam opgenomen worden dan de gewone omega 3 vis olie. Het zou ook pijn in gewrichten/spieren verbeteren. heeft iemand daar goede ervaringen mee. Ik heb vaak kniepijn, het zou daar mogelijks tegen helpen...
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Neptune Krill Oil (NKO)

Bericht door hildeke »

Sorry, masterddv, heb er geen ervaring mee. Ik neem vit B6 voor mn spierpijnen. Heb enkele maanden geleden de gewone omega3 genomen.
masterddv
Actief lid

Neptune Krill Oil (NKO)

Bericht door masterddv »

er zijn vast en zeker mensen die dit al genomen hebben, niemand ?
laurills
Beginner

Bericht door laurills »

Ja, ik heb het tijdje genomen op advies van PvM. Zo'n twee jaar terug alweer hoor, maar deed wel wat zover ik me kan herinneren.
Heeft een arts het je voorgeschreven? Ik zou ook wel weer willen beginnen eigenlijk maar vroeg me af hoe het zit met de hoeveelheid kwik in die visolie capsules, tenminste heb gelezen dat dat erin zit en ik probeer het zoveel mogelijk vermijden.
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

op voorschrift prof DML. er zou juist geen kwik inzitten, wat bij de gewone visolie wel het geval zou zijn.... had je daar toen beterschap van ?
Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

Voor je omega vetten zou ik als raad geven, gebruik wat vanalles door elkaar visolie, kril olie, hennepzaadolie, notenolien,...

Kwestie van contaminatie zou ik gaan voor grote merken zoals NOW Foods.

Verder zou ik kwestie van prijs bestellen via het web. Ik bestel bv. via vitaminlife.com komt inclusief verzending zo'n 3 tot 4x goedkoper uit, rekening houdend met het feit dat je niet teveel besteld (-> douanetaxen)
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

juist, ik heb krill oil besteld van now foods via iherb.com. Der hangt toch altijd zo'n sticker GMP aan.... dus tzou wel ok moeten zijn!
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door imagine »

Welke neem je dan precies er staan een aantal Neptune Krill Oil softgels op?
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

http://www.iherb.com/Now-Foods-Neptune- ... 11215?at=0

Ik heb deze besteld. Heb al vaker supplementen van NOW geslikt en dat merk bevalt met goed. Daar blijf ik dan maar bij. Volgens mij zet DML er niet bij welke hij prevaleert, niet?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
cvske
Beginner

Bericht door cvske »

masterddv schreef:juist, ik heb krill oil besteld van now foods via iherb.com. Der hangt toch altijd zo'n sticker GMP aan.... dus tzou wel ok moeten zijn!
Mmmmh, voor wat staat GMP? Ik heb ze ook bij iherb.com besteld, maar heb van een GMP niets gemerkt. Ik merk niets van het gebruik van de neptune krill oil. Integendeel voel me barslecht momenteel, zeer moe. Maar ja DML zegt ook dat je eerst verslechtert, de vraag is alleen wanneer je het dal bereikt hebt. Ik zou zo graag eens naar boven klimmen.

Grt, cvske.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Cvske, hoe lang ben je al bezig met de behandeling van DML?

cvske
Beginner

Bericht door cvske »

Tant,
Ik ben nu 11 weken, bezig met de behandeling van DML. En ik neem dus reeds 11 weken dagelijks 3 pilletje van neptune krill oil. In de hoop van baadt het niet dan schaadt het niet. Tenminste als de pilletjes zuiver zijn.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi Cvske,

Ik vind 11 weken nog niet zo lang hoor. De verbetering komt vast! Nog even volhouden. En als we beter zouden van visolie zouden we dat al wel weten he, het is een van de bouwsteentjes.

Ik zal tzt mijn ervaring met NKO hier ook wel neerzetten (Als ik eraan denk).

Heel veel suc6 en hou vol!

cvske
Beginner

Bericht door cvske »

Hallo Tanto,

sorry dat ik daarstraks je naam misspelde. Maar dat komt door dat rare beest ME dat mijn hoofd onzuiver maakt.
Visolie zou ook een natuurlijk antidepressivum zijn. Merk ik ook nog niets van, maar ik heb vandaag een echte off-day.
Hoelang ben jij al in behandeling bij DML. Staat mss al ergens op het forum, maar ben effe te moe om het op te zoeken.

Grt, en nog veel sterkte,
CVSke.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi cvske,

Geeft niet hoor. Ik ken de hersenworm.
Ik heb het behandelplan net binnen en moet dus nog starten met de behandeling. Ben nu alle medicatie aan het verzamelen. Ik denk dat het komende half jaar erg zwaar wordt omdat ik veel AB moet slikken en ik nogal heftig reageer op medicijnen. Maar ik ga ervoor.

Ik heb ook nog nooit iets gemerkt van de opwekkende werking van visolie. Heb het al vaker geslikt, maar meestal word ik er alleen maar flauw van (volgens mij verwijdt visolie de bloedvaten). Ik heb wel st.janskruid geslikt tegen de somberheid, dat hielp wel.

Plaats reactie