MALIC ACID, appelzuur

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

MALIC ACID, appelzuur

Bericht door masterddv »

Hoi
Nog zo'n supplement die goede resultaten zou geven bij vooral fybroklachten.

Meestal bestaat zo'n supplement uit MALIC ACID aangevuld met magnesium. Het bestaat in verschillende merknamen, UltraATP+, of ook van Now foods, Jarrow formulas, etc....

Ik moet er ook nog mee starten, iemand die daar tevreden van is ?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

MALIC ACID, appelzuur

Bericht door Lea »

hallo,
Mijn man en ik gebruiken UltraATP sinds een paar weken. Het werd voorgeschreven door prof.De Meirleir. Mijn man heeft er toch wat meer energie door, maar ook een opgejaagd gevoel, waarschijnlijk door de magnesium. Hij heeft ME. Zelf heb ik beterschap bij de fybroklachten : minder pijn in elk geval, maar ook een zekere opgejaagdheid. Allebei hebben we de dosis sterk verlaagd (van 2x 3 per dag naar 1x 2)
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

MALIC ACID, appelzuur

Bericht door masterddv »

Hoi Lea, dat is eigenaardig, nochtans werkt magnesium rustgevend en ontspannend.
Nog mensen die dat opgejaagd gevoel merken ?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Lea, of anderen,

Is Ultra APT het zelfde als gewoon ATP?

Mijn zoon krijgt dit nu ook o.a. voorgeschreven door DML.

Waar en onder welke naam is het verkrijgbaar en waarvoor dient dit?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

hallo Annac,
Ik ben ook maar een beetje een "ervaringsdeskundige". Doordat mijn man en ik al meer dan tien jaar ziek zijn, hebben we al heel wat informatie doorgenomen, therapieën uitgeprobeerd en voedingssupplementen e.a. genomen.
ATP en Ultra ATP is niet hetzelfde. De stof ATP (Adenosine Tri Phosphate) is zoals een batterijtje dat de cellen van energie voorziet. De Ultra ATP+ bestaat uit magnesium en malic acid, dewelke heel belangrijk zijn voor de aanmaak en de regeneratie van de ATP, maar bevat zelf geen ATP. Ik weet niet of de stof ATP wel rechtstreeks opgenomen wordt. Het is mogelijk. We hebben vroeger "Peak ATP" van Smartcity (www.supersmart.com) genomen en hadden niet het gevoel dat het iets deed.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Tja, bedankt, Lea,

Bij al die supplementen heb ik mijn vraagtekens. Sommige zullen "het wel doen", maar welke?

Bij probiotica kan ik me nog wat voorstellen. Daar las ik ooit eens iets over in de krant en nam een Wageningse wetenschaps-familie dat zelf ook dagelijks.....Heb geen zin om geld in de plee te gooien en dan een wens te doen zoals bij die put in de Efteling.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Je hebt ook nog Nadh. Is dat ongeveer dezelfde werking als appelzuur.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

NADH zorgt voor de aanmaak van ATP. Het staat dus dichter bij ATP dan Malic Acid. Je zou kunnen zeggen dat Malic Acid een bouwsteentje is, NADH een prefabdeel van ATP en ATP het eindprodukt.
Het probleem met NADH is echter dat het een zeer onstabiel produkt is, dat in de maag snel zijn werking verliest. Een NADH tablet vereist een speciale coating die niet bij alle merken gebruikt wordt. Vroeger hebben wij een zeer goede gehad, maar die is niet meer in de handel. Nu hebben wij NADH van Springfield. Die hebben ook een speciale coating.
De werkzaamheid van die produkten is toch wel heel individueel. NADH lijkt me toch wel het proberen waard, maar het resultaat moet wel onmiddellijk voelbaar zijn. Indien het werkt kan het wel spectaculair zijn, maar het is niet genezend. Het is meer een ondersteunend hulpmiddel tijdens periodes dat er extra energie nodig is. Mijn man heeft hier heel veel aan gehad tijdens onze verhuis vijf jaar geleden. Het was hem anders niet gelukt.
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

DML schrijft op z'n verslag ATP, maar hij bedoeld wel degelijk UltraATP+, want dit had hij bij mij aangevinkt op het bestelformulier. Potje UltraATP+ bij protea kost 18 eur incl vat (zonder verzending). Volgens mij kan je evengoed deze bestellen:
http://www.iherb.com/Source-Naturals-Ma ... /1444?at=0
Kost minder dan de helft (inclusief verzending).
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Is de werking daarvan dan wel even sterk, denk je?
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Bericht door masterddv »

ik vermoed van wel, je kan het in verschillende sterktes kopen, die link die ik hierboven heb gepost zit er 800 mg malic acid per capsule in, de ultraatp+ is dat maar 400, dus ik dat je er maar 3 moet nemen per dag ipv 6; maar je kan evengoed een lichtere versie kopen...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Das snel geantwoord!

Slaap lekker, straks, he!
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik zou nu ook Ultra ATP+ moeten innemen.
Ik stel me hierbij de volgende vraag: op http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... s.me.3.php lees ik dat appelzuur idd heel goed is, maar dat het moet aangevuld worden met Mg glycinaat en geen andere vorm van Mg. In de Ultra ATP+ zit echter Mg oxide...
Wat de verzendingskosten betreft bij Protea Nl.: als je per e-mail bestelt en dus niet via de website, betaal je slechts 6,40 euro verzendingskosten als je expliciet meldt dat je wilt dat je zending per post en niet per koerier verstuurd wordt (wat 17 euro kost).

Hetzelfde product kan je hier https://www.prohealth.com//shop/product ... code/PH107 bestellen voor 13.5 dollar (zo'n 9 euro). Er komen dan nog wel verzendingskosten bij (6 of 8 dollar, weet het even niet meer), maar als je meer dan 1 potje bestelt, ben je dus goedkoper af.

Ik geef het maar even mee.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dank voor alle info.

Het duizelt me een beetje en maak me zorgen over de Vancocin die in Nederland niet in 125 mgr te verkrijgen is....Wat lastig is omdat het capsules zijn en dus niet te breken en eenmaal ontmanteld, moeilijk zelf af te wegen.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

masterddv schreef:ik vermoed van wel, je kan het in verschillende sterktes kopen, die link die ik hierboven heb gepost zit er 800 mg malic acid per capsule in, de ultraatp+ is dat maar 400, dus ik dat je er maar 3 moet nemen per dag ipv 6; maar je kan evengoed een lichtere versie kopen...
Hey, ik ben momenteel ook zoekende naar een goedkoper alternatief dan de ATP+.
Maar het product in je link bevat volgens het etiket niet 800 maar 250 mg malic acid/capsule (en dan nog een combinatie van Mgmalaat en appelzuur, dus niet het appelzuur alleen zoals bij de ATP?).
Ik heb ook al een paar producten uitgerekend, maar om aan de hoeveelheid te komen die in de Ultra ATP+ zit, kom ik nooit goedkoper uit met een ander merk.

Bovendien zit er ergens een fout in de beschrijving van de Ultra ATP+: op de Nederlandse site schrijft men dat het product 42mg magnesium, 400mg malic acid bevat, ga je op ProHealth kijken, dan zie je dat ze Malic Acid (from apples) 600 mg en Magnesium (from 150 mg magnesium hydroxide) 62.5 mg vermelden. Ik heb een mail gestuurd naar Nederland om te vragen wat nu eigenlijk correct is. (Ik vermoed dat ze op de Nederlandse site per abuis de beschrijving van de gewone ATP hebben gezet ipv die van Ultra ATP+).

Ingewikkeld allemaal hoor, voor die paar hersencelletjes die me nog resten.
:wink:
Plaats reactie