Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%

Totaal aantal stemmen: 138
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

dat was wat Lelystad vertelde. Maar het maakt niet uit hoe het werkt, als het maar werkt :!:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Gelukkig wil een straatgenoot, een gepensioneerde ex-verpleegkundige, mij de injecties geven. Helaas gaat hij eerst een week op vakantie. Zo helpt het toch nog om twee uurtjes per dag als postbode te werken en af en toe de mensen eens tegen te komen. De huisarts wilde niet eens uitleggen aan mijn vriendin hoe je een injectie zet. Ze zei "dan moet ik de eerste toch zetten". Ik opperde om dan een zoutoplossing of weet ik wat te gebruiken en zei dat mijn vriendin wel de vloeistof erin zou drukken. Ik wilde gewoon weten de plaats in de bil en hoe je de ampul leeg zuigt. Ze zei dat ik het maar in Belgie moest leren. Alsof het om Heroine gaat. Dat terwijl ze vier jaar geleden al 5 injecties heeft gezet, toen Paul van Meerendonk dat voorschreef. Misschien vertrouwt ze Belgische artsen niet zo.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Nou Plassterk fijne huisarts heb je, wij ook hoor op het gebied van ME zijn ze niet thuis.
Zeker als je in Belgie onder behandeling bent wordt het helemaal aba cadabra voor ze.

Succes en liefs van Flos
Hope
Amaike
Donateur
Donateur

Bericht door Amaike »

Gelukkig dat je het zo kunt oplossen plassterk, alleen erg jammer van je huisarts.
joni
Actief lid

Hoe & waar te bestellen? - nederland

Bericht door joni »

Ik moet ook hydroxycobalamine 10 mg injecties hebben, maar de apotheek kan mij die niet leveren in verband met de hoge dosering (die ze blijkbaar dus niet hebben?). Ik heb een recept van dr. de Meirleir. Wie weet voor mij de weg in Nederland en dan (als het even kan) dat het ook vergoed wordt?
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Joni ik heb je een PB gestuurd, daarin staat waar die van mij vandaan komen
Bente
Gevorderd lid

Bericht door Bente »

Ik ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat die vit b12 spuit...

Ik merk nu toch wel dat het wat beter gaat bij mij.
Heb inmiddels ongeveer 10weken spuiten 2x per week achter de rug.. :D
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

het ging eerst flink beter, maar toen is het gestabiliseerd. Dus wel beter als in het begin.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Ik denk ook dat ik er profijt van heb. Nog steeds dips, maar kom er sneller uit. Er griept hier al weken van alles door het huis en het verbaast me hoe veerkrachtig ik daar op reageer. Ben nog steeds ziek hoor, maar het voelt iets beter. Ik heb dan ook gezegd dat ik er nog wel mee door wil gaan. Ik merk dat ik uit kijk naar de dag dat ik mijn prik krijg, hoe zeer het soms ook doet. Maar dat valt meestal ook wel mee!

Komende week in Frankrijk bij mijn ouders op bezoek met het gezin, injecties gaan mee. Mijn ouders hebben geregeld dat ik twee keer ergens een inloopspreekuur binnen kan lopen voor de toediening. Een buurvrouw (juf Frans) heeft de belangrijkste instructies van Lelystad voor mij vertaald, ik ben benieuwd. Zullen ze in F toch ook wel mee bekend zijn.
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

Mijn huisarts gaat op dat vlak niet mee met de visie van De Meirleir en wil me al een tijdje de VIT B12 injecties niet zo frequent meer toedienen. Maar heb nu bij de apotheek Tribvit gekocht met een hoge dosering aan vit B12. Verder neem ik nog extra vit B6 voor de spierpijnen. Ik heb eerlijk gezegd wel het gevoel dat het me extra kracht geeft, al kom ik niets tekort volgens de bloedtesten.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Wil iemand hier eens vermelden wat je b-12 waarde was voor je met medicatie begon ?
dankjewel
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

wat is de juiste benaming/afkorting voor B12? Dan zoek ik het even op.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

cobalamine, denk ik maar op mijn uitslagen staat vitamine B 12
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

Wel, eerlijk gezegd, niets van teruggevonden. Dacht nogthans hier bloedonderzoek voor gehad te hebben, samen met vit D, A en E. laatste resultaten echter blijkbaar niet meegekregen... Sorry...
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Ik heb mijn b12 deze vrijdag overgeslagen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of ik hier lichte buikpijn/kramp van krijg met diarree als gevolg. Ik heb nu drie zaterdagen achter elkaar rare buikkrampen gehad waarna mijn darmen zich volledig leken te ledigen en ik vaak naar de toilet moest. Toevallig had ik ook drie keer peulvruchten gegeten, dus ik dacht dat het daar misschien aanlag. Afgelopen dinsdag had ik het echter weer, dit keer na een rijstmaaltijd. Aangezien ik de b12 op vrijdag en maandag krijg ingespoten, leek dit nu de beste verdachte. Vandaag houd mijn buik zich nog goed.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Plaats reactie