De pen als lotgenoot.
Leef je uit!
‘De Pen als Lotgenoot’: een wedstrijd waarin mensen met een chronische ziekte of handicap, maar ook nauw betrokkenen hun leefwereld zichtbaar kunnen maken. De wedstrijd is in een nieuw jasje gestoken. Voorheen kon jij jouw ervaringsverhalen enkel via tekst uiten. Dit jaar zijn de categorieën ‘beeld & geluid’ en ‘cartoon’ hieraan toegevoegd. Iedereen heeft immers zijn eigen manier om zich te uiten, dus waarom zou je je dan beperken tot alleen tekst?
Kortom, voor de editie 2009-2010 kunnen we niks anders zeggen dan: ‘Leef je uit!’
Voor wie?
De wedstrijd is bedoeld voor mensen met een chronische ziekte, aandoening of handicap. Ook is het mogelijk voor nauw betrokkenen zoals partners of begeleiders om mee te doen. Leeftijd speelt geen rol.
Waarom zou je meedoen?
• Het uiten van je ervaringen kan je helpen om datgene waar jij mee zit een plekje te geven
voor jezelf.
• Door jouw verhaal te uiten, kan je anderen helpen of een steun voor hen zijn.
• Doordat jij jouw eigen leefwereld deelt kan er begrip gekweekt worden bij mensen zonder aandoening.
Drie nieuwe categorieën
De manieren waarop jij kunt meedoen zijn:
-Tekst : ‘Leef je uit’ op schrift in bijvoorbeeld een verhaal, dagboekfragment of blog!
-Beeld & Geluid: ‘Leef je uit’ met een videocamera voor een kijkje
in jouw leven!
-Cartoon: ‘Leef je uit’ en maak een strip of tekening die jouw leven weergeeft!
De pen als lotgenoot, Leef je uit!
Prijzen
Per categorie wordt de beste inzending beloond met mooie prijzen. De winnaar ontvangt:
• Een geldbedrag van € 1000
• Een publicatie in een landelijk medium (krant, televisie of tijdschrift)
• Een publicatie in het boek/dvd met ervaringsverhalen
Iedere deelnemer ontvangt na afloop het boek en de dvd met ervaringsverhalen. Hierin staan de drie winnaars en tien genomineerden per categorie.
Inzending en uitslag
Je kunt je inzending insturen tot en met 30 juni 2010. De prijsuitreiking zal plaatsvinden in de ‘Week Chronisch Zieken 2010’.
Ga naar de website www.depenalslotgenoot.nl voor meer informatie en schrijf je in!
(Deze website word vanaf vrijdag 6 november actief)
Je kunt ook informatie aanvragen via onderstaande gegevens:
De Pen als Lotgenoot
p/a Postbus 1077
1810 KB ALKMAAR
072 – 54 11 561
info@depenalslotgenoot.nl
www.depenalslotgenoot.nl
De wedstrijd ‘De Pen als Lotgenoot’ wordt georganiseerd in opdracht van unit Fonds PGO, onderdeel van uitvoeringsorganisatie CIBG, gefinancierd door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De pen als lotgenoot
Moderator: Moderators
Leuk idee.
Ik heb zelfs al een idee, en ik hoef er niet veel voor te doen,
Alleen dan komt het volgende probleem ME/CVS word niet erkend.
Dat geeft mij gelijk het gevoel van, laat maar, verspilde energie.
Aan de andere kant is het een mogelijkheid om ME/CVS in beeld te krijgen.
Klein kansje dan 1% ofzo.
Ik heb zelfs al een idee, en ik hoef er niet veel voor te doen,
Alleen dan komt het volgende probleem ME/CVS word niet erkend.
Dat geeft mij gelijk het gevoel van, laat maar, verspilde energie.
Aan de andere kant is het een mogelijkheid om ME/CVS in beeld te krijgen.
Klein kansje dan 1% ofzo.
Dear Karma, I have a list of people you missed