droge neus en wondjes

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
matkim
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2009, 14:16

droge neus en wondjes

Bericht door matkim »

Hallo

Sorry voor het onderwerp,maar zou graag eens weten of er hier mensen zijn met cvs die ook last hebben van een "droge neus",ik heb constant korsten in mijn neus,heb er al vaseline in gedaan,maar dat helpt blijkbaar ook niet.
Ook heb ik last van "droge ogen",maar daar zijn er volgens dit forum wel mensen die deze klachten hebben.Zit sinds vorige week dinsdag aan de "cipramil" en Wellbutrin,dit zou volgens mijn huisarts kunnen helpen,zou een onderzoek zijn van Professor Aernoud ,UZ Gent.
Ik dacht de eerste dag dat ik mij minder moe voelde,maar dit weekend kwamen een aantal familieleden op bezoek voor de verjaardag van mijn man,zijn hier 3 uur geweest,taart gegeten,borrel gedronken.En wat was ik blij dat ze buiten waren,ben in mijn bed gerold,kon ook niet tegen het lawaai,was eigenlijk enkel praten,lachen,met 11 personen,was geen hele feestzaal hoor.Dus nu heb ik het gevoel dat ik nog altijd "stilsta",ben nog 2 weken met ziekteverlof en moet donderdag op controle bij de arts van het ziekenfonds.Ben eens benieuwd wat ik daar te horen zal krijgen.


Groetjes
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hallo Matkim

is het misschien handig als je de korsten uit de titel haalt
ik vind het een onsmakelijk onderwerp,
met name als ik mijn brood zit te eten.

en ja ieder mens heeft korsten in de neus,
en ook peutert iedereen in de neus,
ook de mensen die het ontkennen,

ik hoop dat ik niet over mijn nek ga als ik dit onderwerp lees.
met mijn boterham in de hand.

ik vind het heel onsmakelijk. gatver.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
matkim
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2009, 14:16

Bericht door matkim »

Ik weet ook wel dat iedereen korsten in zijn neus heeft,en erin peutert,maar tot een half jaar geleden was mijn neus heel anders dan nu.Ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen,en om vragen te stellen,maar als dit een onderwerp is die niet kan,gelieve het dan weer van het forum te halen.Zal wel op een andere manier proberen te weten of er nog mensen zijn die daar last van hebben.

Groetjes
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

tuurlijk iedereen helpt elkaar, daar niet van.
ik zit hier te kokhalsen,
ik neem aan dat het ook niet de bedoeling is.
het kan toch in het verhaal , dan kan ik het negeren,
nu lees ik het elke keer, omdat het prompt in beeld komt.

ik kan geen antwoord geven,
als ik bijna elke keer naar de toilet moet om eerst over mijn nek te gaan.
Gelukkig heb ik een sterke maag, hoewel die net wel bijna op de kop stond.

en ontstekingen in je neus,
kan heel goed komen door een bacteriele infectie.
Mijn ervaring.

artsen weten dat ook niet.

sterkte ermee.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

matkim eerst van harte welkom
en inderdaad mag je met alles op het forum komen waar je mee zit
het heeft inderdaad met droge lucht te maken
ook ik heb er last van en dat is af en toe best pijnlijk
maar wat je eraan kan doen weet ik ook niet en zeker niet peuteren
want daar maak je het erger mee .ik neem nog wel eens een vochtig watje en dan maak je ook je neus wat vochtiger mee
en spoelen met zeezout wil ook wel eens helpen je kunt het bij de apotheker krijgen ,ook mijn ogen doen altijd pijn dat hoort bij onze ziekte sterkte
groetjes van alie
Gebruikersavatar
matkim
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2009, 14:16

Bericht door matkim »

Bedankt voor het antwoord Alie,en voor Melanie,ik kan niets meer wijzigen,moet blijkbaar binnen de 60 minuten gebeuren,sorry.

Groetjes

Titel gewijzigd, Zuiderzon
Gebruikersavatar
tamara
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 aug 2009, 17:24

Bericht door tamara »

nou zeg, ik heb ook korsten in mijn neus dit wordt dan een klein plekje (een wondje) en op den duur heb ik helemaal geen vocht meer. en is mijn neus helemaal droog, niets helpt daar tegen bij mij, er zijn idd wel middeltjes voor die het verzachten. Maar het houdt ook zomaar weer op. Dus het is wel herkenbaar. @ Melanie je zag het toch in de titel al staan waarom lees je dan verder haha, volgende keer de korstjes maar even van je brood snijden dan ;-)
@ Matkim je bedoelt toch de korstjes van een wondje? is heel herkenbaar dus . Ik denk dat het met de seizoenen te maken heeft, maar weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Hoi!
Beetje verbaasd... Heb al zooo lang van die droge neus! tot bloedens toe gaat het... Heb het er soms benauwd van. Ik heb van de huisarts FUCIDIN gekregen, dunlaagje in je neus aanbrengen aantal dagen, twee keer per dag en mij helpt het! Het komt op den duur wel terug, maar de verzachting is heelijk :-)
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Wat kan helpen is een luierzalfje.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi,
Dit is al een ouder onderwerp, maar ik heb hier dus ook heel veel last van, mijn hele neus is uitgedroogd en doe vreselijk pijn als ik er niet continu zalf op smeer.
Ik heb het sinds mijn neusamandelen zijn weggehaald, maar volgens de KNO-arts heeft het er niet mee te maken, zij zag geen causaal verband. Nu dan toch het idee dat het van de ME kan komen, en mijn vraag, wie heeft er nog meer last van?
Ik gebruikte een speciale zalf van de KNO arts, Nasumel, met honing erin verwerkt, maar deze wordt nu opeens niet meer vergoed en kost 25 euro voor een heel klein tubetje, waar ik net 2 weken mee doe, dus beetje dure hobby. Heb nu van de KNO arts een andere zalf, zelfde idee en wordt wel vergoed, alleen dan zonder de honing, en ipv. met 'Wolvet' nou dat stinkt een uur in de wind, niet echt lekker voor in je neus te hebben zitten de hele dag, wat een lucht, echt als een schaap ruikt het.
Nu gebruik ik maar Calendula zalf, en dat is wel te doen, en kost wat minder, 16,95 voor een grote tube...maar wat ik dus heel vervelend vind is dat ik niet meer zonder dat smeren kan, en als ik het wel eens vergeet de hele dag pijn in mijn neus heb, en soms net als je lippen barsten van de kou in de winter, zo voelt dat dan ook.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Mijn neus is wel de enige plek op mijn lijf dat altijd erg droog is met kleine schilfertjes, maar pijnlijk is het nog zeker niet.. Heel de tijd dagcreme smeren is al voldoende zeg maar..
Dus ja.. een droge neus ken ik, maar niet zo heftig als jij!
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Lynn,
Nee, ik bedoelde in de neus, dus de binnenkant zeg maar...die droogt helemaal uit en dat doet dus pijn en het ademt ook gewoon erg vervelend, de buitenkant is (gelukkig) niets aan te zien hoor... :wink:
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Bij mij ook een bekend fenomeen. Het begint met een wondje in de neus (niet ontstaan door peuteren :lol:), wat dan maanden aanhoudt en maar niet weggaat. Zeer pijnlijk ook. Zalfjes doen het wel verzachten. Totdat het net zo plots weer verdwijnt als het was komen opzetten. Voor de droogte in de neus gebruik ik zoutwater oplossing.
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Wondjes heb ik meestal niet echt, gelukkig, zo lang ik dus maar preventief blijf smeren met zalf...alleen in de winter dan helpt het soms niet en gaat het kapot, net als een gesprongen lip door de kou. Als je echt vaak last van wondjes hebt Aura, kan ik de calandulaa zalf echt aanrade...en wat doe jij met zoutwater oplossing, spoelen?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Ja Spoelen. Is wel pijnlijk met de wond maar dan is het droge gevoel even weg. Ik heb er ook meestal in het najaar/winter last van. Meestal maar aan een kant van de neus, het wondje dan :lol:.

Bedankt voor de tip. Moet ik voor deze zalf naar de apotheek of is het ook bij een drogist te verkrijgen ?
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Plaats reactie