wanneer op de dag het slechts en wanneer het best?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hallo,

De toxines gaan ook uit je lichaam met een dieet.
Ik heb allerlei intoleranties, waaronder ook glutenintolerantie, wat ervoor zorgde dat mijn hele lijf vol toxines zat, ik voelde het zelfs zitten in de vorm van kistjes of pijnlijke lymfeklieren, ge'spannen spieren etc...En het is bij mij niet gebeterd door geen gluten meer te eten, maar door het te verruimen en heel weinig koolhydraten nog te eten.
Dit is ook het principe van Christine Tobback, ze neemt het dieet ruimer dan alleen waar je intolerant voor bent.
Ik heb ook haar voordracht gehoord op het ME-congres.
Ook neem ik supplementen.
Ben stukken beter, maar nog niet helemaal genezen, hoor, maandag ga ik met mijn dochter naar DML.
monia
Beginner

Bericht door monia »

dat is interresant over die toxines,
ik word ook getest op voedsel intoleranties/allergieen,
maar volgens mij is het een behoorlijke lange weg om er achter te komen waar je lichaam niet goed tegen bestand is?

en Syl, zo ervaar ik het precies ook, het is idd net alsof je lichaam de hele dag nodig heeft om bij te komen en wanneer de avond vorderd voel je je vaak steeds beter, ontspannenner, relaxer, en energieker.
Ik moet '' s ochtends wel vroeg opstaan omdat ik een kleine meid heb die rond 7.30 wakker is maar wanneer mn man het kan over nemen kan ik nog wat langer blijven liggen, dat is zo verleidelijk maar funest voor de rest van de dag want ik word dan alleen maar moeier en meer klachten als misselijk/trillen licht in hoofd koud/warm.

groetjes monia
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

@ Monia

DML test die intoleranties blijkbaar met een druppel bloed, kost 150 euro, en de fructose en lactose testen kosten elk 70 euro.
Bij mij is dat een homeopaat die dat getest heeft, met de Vega-test.
Gisteren vanuit pure frustratie een blikje tomatensaus met balletjes gegeten en voila, ben weer ziek vandaag, pijnlijke spieren en gewrichten, pijn in mijn kaken, opgezwollen klieren... maar dat wist ik van te voren.
Het gaat niet goed op mijn werk en dan heb ik het moeilijker om me aan mijn dieet te houden, in de 2 maanden dat ik thuis ben in de vakantie, heb ik daar geen enkel probleem mee, raar, he.
Syl
Actief lid

Bericht door Syl »

Inderdaad interessant van die toxines in de darmen.

Ik vraag me af 3 maanden zweten (door warm klimaat) invloed hierop heeft gehad.
Heb altijd het gevoel gehad dat ik "vergiftigd" was, maar toen ik overwinterde (30 graden)
was ik bijna niet meer misselijk, bewegingen waren vlotter, was helderder en minder moe.

En voeding, oh my, wat is voeding belangrijk...
sunshine1982
Donateur
Donateur

Bericht door sunshine1982 »

Mag ik vragen wat jullie bedoelen met DML?
Zou eigenlijk wel graag die tests willen doen, zo ben ik toch een beetje actief bezig met "beter worden"..
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

De Meirleir. DML, ook wel DM, ook wel KdM.

prof. dr. K. de Meirleir.
sunshine1982
Donateur
Donateur

Bericht door sunshine1982 »

Oh ok! :oops: Ben hier nog niet zo lang dus vandaar ;-) Dank je voor je reactie! (aldoende leert men hihi)
Fijn weekend iedereen
Plaats reactie