Zware metalen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Yorunn schreef:Mss een rare vraag
Maar wat met juwelen als bv oorringen en piercings?
In oorringen en piercings zit regelmatig nikkel. Daar zijn heel wat mensen intolerant voor. ( Er staat om die reden ook vaak op verpakkingen van oorbellen "Nikkelvrij"). En omdat je steeds die piercing draagt, wordt je lichaam voortdurend belast. Er zijn trouwens ook mensen met zilver- en goud intolerantie.

Hartelijke groet van Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 01 feb 2008, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

het beste is gewoon geen oorringen en ringen te dragen
ik kan er ook niet tegen
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Gek ja, sinds ik ziek ben draag ik ook niets meer, zelfs geen horloge. Ben helemaal kaal! Ik hecht er ook niet veel waarde aan.
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Zijn er hier inmiddels (nog meer) mensen actief die hun amalgaanvullingen hebben laten verwijderen? Heeft het effect gehad? Is het in combinatie met middelen tegen giftige stoffen gegaan?

Ik overweeg het namelijk ook. Mijn kwikgehalte is het ook 'way high'.. dus ja, wie weet.
orchidee schreef:Heb dit wel al zien werken voor sommigen.
De vullingen laten verwijderen is echter geen sinecure;daar moet je een heel goede tandarts voor vinden.
Eentje die op de hoogte is van de allerlaatste ontwikkelingen.
Dirk, als je hier nog actief bent....

Ik begrijp dit nog steeds niet zo goed. Iedere tandarts kan toch vullingen verwijderen en nieuwe plaatsen? Als je vulling vervangen moet worden wegens slijtage, doen ze dat toch ook.
laurills
Beginner

Zware metalen

Bericht door laurills »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het ontgiften van zware metalen, dmv chelatie of een andere (natuurlijke) methode?
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Zware metalen

Bericht door tanto »

Ik heb mijn vullingen gewoon bij mijn eigen tandarts laten verwijderen.
Ik had er een heleboel (14 of zo).

Of het geholpen heeft kan ik niet echt zeggen. Het schijnt vier jaar te duren voordat alles vervuiling uit je lichaam is. Zink/selenium slikken schijnt hierbij helpen (maar ik weet niet in welke hoeveelheden). Wetenschappelijk studies hebben trouwens nooit een verband aangetoond tussen amalgaam en vermoeidheid of andere ziekten.

Mijn eigen ervaring: ik ben erg opgelucht dat ze eruit zijn!! Ik geloof er heilig in dat het beter is voor je lijf.

De rest van de info is een verzameling van wat ik destijds bij elkaar heb gegoogled en wat ik daarvan heb onthouden.

suc6
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb me ook ergens laten wijsmaken dat kombucha ook zware metalen uit je lichaam drijft.
Er zou bewijs zijn dat als je kombucha neemt, er dan meer zware metalen in je urine zitten.
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

@laurills: als je er echt vanaf wil: chelatietherapie via DMPS infusen, andere methoden durf ik niet te zeggen of ze wel werken... veel kwakzalverij in de wereld, veel firma's beweren dat ze supplementen hebben voor ontgifting maar als je je degelijk laat testen zie je soms vaak, dat die supplementen niet doen, wat van hen verwacht wordt...
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Ik heb ook een zware metalen vergiftiging, met name teveel kwik. Ik zit er dan ook aan te denken om mijn vullingen te veranderen bij de tandarts, al zie ik hier wel tegenop.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Iemand een idee vanwaar je teveel koper haalt? Die was bij mij enorm hoog, andere metalen ook, maar koper sprong er wel uit.

Ik heb een paar jaar geleden wel baxters gekregen voor een te hoog niveau van lood, maar echt spectaculair helpen heeft dat niet gedaan denk ik. Ik vind het sowieso wel moeilijk om te kunnen inschatten of iets helpt dus ik weet het niet helemaal.
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Ik heb besloten om mijn amalgaamvullingen te laten verwijderen. Ook vanwege de grote hoeveelheid kwik.

Afgelopen week is de eerste vervangen. Ik heb het niet bij mijn eigen tandarts, maar bij een biologische tandarts laten doen.
Deze heeft eerst doorgemeten welke vulling het meest belastend is. Die heeft hij verwijdert.
De andere vulling is amper belastend. Hij raadde aan die nog wel een keer te laten vervangen, maar dat had zeker geen haast.

@Anto. Over de zink, schreef mijn therapeut me het volgende:
Er zijn artikelen die verklaren dat behandeling met zink de klachten kunnen verergeren,
omdat de zware metalen de bindingsplaatsen bezetten van calcium, zink, magnesium enz.
zodat deze onvoldoende kunnen worden opgenomen.

Candida kan resistent worden voor kwik en dit absorberen, zonder eraan te gronde te gaan.
Een persistent systemische candida in samenhang met methylkwik kan dan de hersenfunctie/CZS verstoren.
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

sowfia schreef:Iemand een idee vanwaar je teveel koper haalt? Die was bij mij enorm hoog, andere metalen ook, maar koper sprong er wel uit.
Sowfia... Koper neemt af als je langdurig Zink bijslikt. Hoogstwaarshijnlijk is je zink veel te laag. Ik weet niet of je supplementen gebruikt, maar dan is het erg belangrijk om supplementen te gebruiken waar geen koper in zit. Dus een kopervrije multivitamine.

Ik weet niet meer precies waar je koper vandaan haalt. Ik dacht uit kraanwater en nog een heleboel andere dingen.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

Van die zink had ik inderdaad al gelezen, maar het is dus zo dat ik dit al zeker twee jaar lang als supplement slik... Dus veel effect heeft dat niet blijkbaar, ofwel zou mijn koperwaarde zonder die zink nog onnoemelijk veel hoger zijn!

Ik gebruik verschillende supplementen, maar er zit nergens koper in voor zover ik weet, denk dat ik dat al eens gecheckt heb.
Ik zal het straks nog eens nalezen!
laurills
Beginner

Bericht door laurills »

Bij mij hetzelfde, al ongeveer een jaar zink suppletie maar ook ik heb een erg hoge koperwaarde. En ook nog steeds een zinktekort is nu gebleken, dus wordt het waarschijnlik niet goed opgenomen door de darmen. Terwijl die inmiddels toch redelijk op orde zijn na behandeling en volgens de testen, maar ik heb begrepen dat als je zware metalen hebt je vitamineopname ed ook minder goed is.

@masterddv: Vrees dat dit voor mij idd ook de enige optie is. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Ook is het niet zomaar een onschuldige therapie, wordt zelfs met chemo vergeleken?

Gekke is dat ik geen amalgaamvullingen heb. Wel zit ik met een ernstige belasting van niet alleen kwik, maar dus ook koper,arseen,lood, tin etc. Geen idee waardoor dit ontstaan is, hiervoor ben ik nog in onderzoek.
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

De meesten metalen haal je gewoon uit je voedsel, en behoor je ook na gebruik weer uit te plassen of uit te transpireren. Wij staan er helaas om bekend dat we teveel afvalstoffen vast houden en te weinig ervan uitplassen en uit transpireren, dus gaat je lichaam het opslaan. Het gevolg van teveel metalen is weer meer afvalstoffen in je lichaam, je vergiftigd jezelf eigenlijk. Je nieren en lever kunnen het in het ergste geval niet goed meer aan. Vandaar dat je wel alert erop moet zijn welke stoffen/metalen je vast houdt en of je deze weer kan kwijtraken door supplementen waaraan een metaal zich hecht en zo toch uitplasbaar is. Echter schijnt kwik de moeilijkste te zijn om kwijt te raken.
Plaats reactie