vaccineren tegen Mexicaanse griep of niet?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

En als je astma hebt?
Hope
Vanessa
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

erg gemengde meningen hierover.
bedenk wel dit: Mexicaanse griep kan mogelijks niet meer worden dan een banale griep, doch kan ook zeer ernstige gevolgen hebben. in Belgie weet ik dat de overheid voorbereid is op het ergste, met ware rampenscenario's.
Informeer jullie goed, vraag raad aan de arts, ...
Door immuunsuppressie vormen ME-ptn WEL een risicogroep om sneller griep te krijgen en er ziek van te wordn. Een vaccin kan, indien je bijna geen weerstand hebt, echter ook problemen geven. Dus moet dit individueel bekeken worden
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
neeltje4
Actief lid

Bericht door neeltje4 »

Vanessa: wat ik echt wel niet begrijp is dat cvs patiënten in België NIET in de risicogroep zitten om gratis Tamilflu te krijgen. Volgens mijn huisarts is dit toch zo. We zouden volgens hem niet meer last van de griep kunnen hebben, het zou alleen langer duren voor je er van geneest. Ik heb dan ook schrik als ik deze griep krijg en ik bij een andere arts terecht kom omdat er een pandemie is, hij me zegt dat cvs tussen de oren zit en ik niet extra ga worden opgevolgd. Wat volgens mij toch wel nodig is? Weet jij hier meer over?
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik laat mij nooit inenten voor griepen
en als er een griep is krijg ik hem zo wie zo
maar de mexaaanse griep schijnt wat mildere vorm aan te nemen
en als je een inenting krijg kunnen wij soms ook nog ziek worden dus aan mijn lijf geen polonaise
gr alie
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ik denk dat wij Demeirleir raadplegen i.v.m. al of niet vacinatie. Hij kan aan de hand van de laatste lab uitslagen misschien wel zien wat al of niet verstandig is te doen, dan wel te laten.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi annac ik ben benieuwd succes
liefs van alie
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Lynn is toch ook nooit meer beter geworden na een vaccinatie?
of ben ik weer en stuk van het verhaal kwijt?
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-388.html

ik ben tegen vaccinatie mexicaanse griep.
en ik begrijp wel dat gezonde mensen de media aandacht overdreven vinden.
als ik gezond was geweest en toen ik nog gezond was.
Dan denk je daar niet over na. logisch.
Dit ook omdat gezonden mensen gelukkig niet weten wat de gevolgen van een "onschuldige" griep kunnen zijn, en dat is maar beter ook.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Vanessa
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Neeltje,
De meeste gevallen van griep zijn momenteel zodanig mild, dat bijna niemand nog Tamiflu krijgt. Anders gaan we immers in de problemen komen bij een echte epidemie, dan gaat er een groot tekort zijn. Je krijgt dus Tamiflu op basis van de ernst van je klachten, niet op basis van je voorgeschiedenis. Doch, ik denk niet dat je je zorgen moet maken. ik heb in mijn familie een geval van mexicaanse griep en die was zodanig mild, dat er genezing was zonder medicijnen
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

neeltje4 schreef:Vanessa: wat ik echt wel niet begrijp is dat cvs patiënten in België NIET in de risicogroep zitten om gratis Tamilflu te krijgen. Volgens mijn huisarts is dit toch zo.
Domus Medica schreef: •Behoort uw patiënt tot de risicogroepen dan kan hij in aanmerking komen voor antivirale therapie indien het voorbije ziekteverloop minder is dan 48 uur.

SCHRIJF DEZE MEDICATIE NIET VOOR, VRAAG ZE AAN bij de gezondheidsinspecteur!

Contacteer de gezondheidsinspecteur van uw provincie, en overleg met hem/haar of antivirale middelen geïndiceerd zijn.
(...)
De risicogroepen zijn erg gelijklopend met de klassieke risicogroepen van seizoensgriep.

Deze zijn:

Voor alle leeftijdscategorieën:

•Patiënten met een chronische ademhalingsziekte inclusief astma.
•Patiënten met een chronische hartaandoening (uitgezonderd ongecompliceerde hypertensie
•Patiënten met matige tot ernstige nier- of leverinsufficiëntie.
Patiënten met immunodepressie wegens ziekte of een behandeling
•...
Gezondheid.be schreef: Indien een huisarts oordeelt dat een patiënt met symptomen van de Mexicaanse griep tot een gekende risicogroep behoort en dus baat heeft bij een behandeling met antivirale geneesmiddelen, dan kunnen deze op vraag verkregen worden via de geneesheer-inspecteur van de Gemeenschap. De diensten van volksgezondheid zorgen voor een snelle aflevering op het adres van de patiënt. De antivirale middelen blijven volledig gratis voor alle risicopatiënten.
Het is dus in de eerste plaats je huisarts die oordeelt of je tot een risicogroep behoort. Een teken aan de wand dat je huisarts (en ook de Belgische griepcoördinator) blijkbaar niet beseft dat ons immuunsysteem verzwakt is!

Maar zoals hierboven al aangehaald: een vaccinatie aan ME/CVS-patiënten is niet altijd aangewezen gezien dat vaccin een reactie kan uitlokken waardoor je immuunsysteem nog meer in de war is. Als je van het minste griepklachten hebt, zal je die nog meer ondervinden van een vaccinatie, en kan je er helemaal onderdoor gaan. Misschien voor zij die 'mild' ziek zijn of van wie het immuunsysteem al wat beter gereguleerd is, een vaccin wel kan.

En uiteindelijk blijkt de Mexicaanse griep een erg milde griep te zijn tot nu toe. Dat ze je bang maken met sterfgevallen...als je weet dat in België +/-1500 patiënten per jaar sterven aan griep, en er wereldwijd nog maar zoveel gestorven zijn...de meesten er na 2-3 dagen weer bovenop zijn, terwijl je vaak een goeie week tot 2 weken geveld bent...dan niet te veel zorgen maken. Dan moet je je minstens evenveel of nog meer zorgen maken voor de 'seizoensgriep'.
Hoop doet leven!
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Over de werking van dat tamiflu bestaan trouwens twijfels, las ik gisteren. Het onderzoek is van de fabrikant Roche zelf, en 80 procent van de verbetering zou verklaard kunnen worden doordat de controle groep 4,4 ouder is dan de groep die tamiflu kreeg en dus sowieso meer griepklachten heeft. Verder kan het nogal ernstige bijwerkingen hebben, zoals enorm braken en hoofdpijnen.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Tamiflu veel vuldig inzetten, terwijl het virus nog "mild" is, maakt het virus ook nog eens resistent tegen Tamiflu. Dus wanneer het virus toch ernstigere vormen blijkt aan te nemen, zou Tamiflu ook niet eens meer helpen, wanneer het nu al veelvuldig en onnodig zou worden gegeven.
Het gekke vind ik, toen mijn dochtertje heel vaak een virale infectie had, zei mijn h.a. altijd dat er niets was tegen virussen! Niet dat ik het nodig vond om iets te geven. Voor kinderen lijkt het me sowieso niet erg gunstig, i.v.m. het "vormen" van een goed immuumsysteem.
Virussen zullen in de toekomst sowieso steeds gekkere vormen gaan aannemen, mutatie's etc. Dit zal maar een begin zijn en over een paar jaar heel normaal zijn.
Mensen creëren dit min of meer zelf, door te mixen met reizen etc.
Ook de dierenhouderij in deze tijd is er een oorzaak van.
Het immuunsysteem van de mens wordt ook steeds zwakker door heel veel invloeden, zoals milieu, industrie, stress, slechte voeding mede door het steeds meer ontbreken van vitamines in de "gezonde"voeding, bestrijdingsmiddelen etc.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

daar ben ik het helemaal mee eens chavonne
ook de voeding industrie doet er flink aan mee
en wat te denken van al die stralingen
wij zijn daar al een beetje het voorbeeld van
en dacht je dat de overheid dit niet wist
ze kunnen zogenaamd niets doen tegen onze ziekte
maar ze weten net zo goed dat alles
door de mens zelf veroorzaakt word
het tast onze immuumsysteem aan en zenustelsel
maar het word te duur om dat toe te geven want dan gaan er heel wat mensen de wao in ,of hoe dat heet tegenwoordig
en ook ontwikkelen er al lang verschillende griepen . ik heb de afgelopen winter 4 x griep gehad en het duurde heel lang
daar was geen vaccinatie voor
carol
Beginner

Bericht door carol »

Allo,
Laatst heb ik dat gevraagd aan mijn speciaist CVS en huisdokter,
en zijn beide van oordeel dan wij geen enkele vaccinatie mogen krijgen,
tetanus in noodgeval.
De griep gewoon afwachten en symptomen goed in het oog houden,
eventueel Tamiflu, maar dat moet binnen de 72 uren gegeven worden
na de eerste symptomen en dan is het nog af te wachten of het aanslaat.
Vaccinatie jaagt het immuunsysteem nog meer op, wat schadelijk is voor ons!

Zijn beide van oordeel dat het allemaal teveel opgeklopt wordt,
vooral door de pharma industrie, die hun magazijn hebben vol staan, en dat heeft geld gekost.
Deze griep is niet erger dan een ander jaarlijkse griep!
Gewoon afwachten was hun boodschap
:wink:
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4948 ... tml?p=13,2

in no-time 130 reacties.

Kijk dat bedoel ik maar, weer draait het om geld.
Nederland is zo corrupt als de pest.
aso gedrag en begin bij jezelf.
Trek de beerput maar open.
?Klink?

dus nogmaals laat je niet zomaar vaccineren.

Abje was ook de enige virusjeverspreider die altijd alles beweerde of juist ontkende.
door wie werd hij "ingehuurd" ? om zijn verhaal te doen bij de media.
Wat denken jullie. De overheid misschien.
Laatst gewijzigd door Melanie op 29 sep 2009, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dear Karma, I have a list of people you missed
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Mijn reactie staat er ook bij.
Tis nie te geloven!!!!!!!!!!!!!
Hope
Plaats reactie