De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Bij mijn vorige antibioticakuur mocht ik geen probiotica nemen! Dit heeft de Prof. mij duidelijk verteld en het stond nogmaals op mijn verslag. Ik denk dat dit is om de slechte bacterieën zeker uit te roeien.
Bij twijfel ben je best dat je een mailtje stuurt of eens belt, je wordt zeer vlug geholpen.
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Hoi allemaal,

nog even een heel kort vraagje waar de "ervaringsdeskundigen" hier vast wel een antwoord op weten (zo niet dan stuur ik toch maar weer een mailtje naar Brussel, maar ik wil eigenlijk, nu ik alle medicatie heb, zo spoedig mogelijk beginnen met mijn therapie).

DML schreef mij onder meer voor: 'L-Glutathion 400 mg 3x per dag", denk dat veel mensen dit onder meer voorgeschreven krijgen.
ik heb begrepen dat hiervoor ook Lipothion kan nemen, wat te bestellen is bij Nutrisan.
Een flesje is vrij kostbaar (circa 80 euro), maar mijn vraag is nu:
moet je dit dan ook 3 keer per dag een theelepel nemen?
een theelepel is 5ml en in een flesje zit nog geen 120 ml, als ik 3 maal daags een theelepel neem (15 ml) dan ben ik binnen 8 dagen door een flesje heen en dat lijkt me nou ook niet helemaal de bedoeling...

hopelijk weet iemand hier een antwoord op!

groetjes,

Punika
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hallo forumgenoten,

Ik heb een afspraak bij DML voor mijn dochter op 12 oktober.
De vraag die mij het meeste bezighoudt is: Zijn er hier ook mensen die echt genezen zijn door DML?
Je hoort wel dat hijzelf zegt dat hij 40% van zijn patienten geneest, maar is dit ook echt zo?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Ik heb al op het internet verscheidene dingen gehoord. Dat hij 60% van zijn patiënten volledig geneest en dat de overige 40% verbetering heeft. Hij heeft nog nooit tegen iemand gezegd dat hij ze niet kan helpen.
Maar alles hangt af van hoelang je al ziek bent en in welke mate! Hoe langer ziek, hoe meer schade aan het lichaam...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Helemaal beter geworden is mijn zoon niet, maar verschillende lab uitslagen zijn wel verbeterd en hij heeft nu al een paar maanden zijn propedeuse binnen dankzij, in zijn geval, de Nexavir, die er voor zorgde dat ie minder vaak en erg ziek werd met koorts enzo.

Demeirleir is de enige die wat doelmatigs doet op lichamelijk gebied en zit naar mijn mening in de goede richting met zijn theorieen en therapieen.

Karolien, goed voorbereiden qua kennis, dan kun je gericht vragen stellen en ben je niet binnen 5 minuten de deur uit.

Succes!
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Hallo,

terug van vakantie en het verslag van DML lag op de mat.

Ik moet een lactose en glutenarme voeding volgen. Rixapen gebruiken en nog wat andere voedingsupllementen. Ik had echter een aantal vragen.

L-glutathion. Uit een speech van dokter Meirleir begrijp ik dat: Een glutathiontekort kan gecompenseerd worden door inname van "lipoceutical glutathione" (vloeibaar onder liposomenvorm). Andere orale vormen van glutathion blijken niet doeltreffend te zijn, omdat dit kleine peptide in de darm afgebroken wordt.

ik kan echter in nederland niet zomaar iets vinden om dat te bestellen. Alleen in schotland vind ik iets van vloeibare glutathion. @Punika en tony. Waar bestellen jullie die glutathion.

verder vit b12 10mg 2 * per week. i.m. (sterop). Moet dit speciaal bij sterop (een belgische fabrikant, vind ik op internet) besteld worden of kan dit gewoon bij de huisarts.

chlorella 1000mg 3/dag (biodynamics). Ik kan dit ook niet echt vinden. Als ik dit zoek kom ik op een vreemde website van biodynamics.be waar ik me moet registreren en vervolgens nog niets kan bestellen. Koopt iemand dit online, of kan dit via de huisarts.

verder krijg ik enterol (probiotica) voorgeschreven, terwijl dit lactose bevat lees ik op internet. Anderen krijgen hier weer mutaflor voorgeschreven. Zou DML bij mij een foutje hebben gemaakt?

misschien heeft iemand een paar tips voor me.

groetjes Plassterk
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
marry
Actief lid

Bericht door marry »

Hallo Plassterk,

Glutatione vloeibaar kan je bestellen bij Nutrisan, dat daarnaast deMeirleir zit.

Vitamine B 12 (Sterop)bestel ik via ilse Krols apotheek, adres te vinden op internet ook. is alleen nu net 2 weken op vakantie schreef ze me

Chlorella bestel ik altijd bij de rooderoos en die heeft ook de 1000mg en is 20% goedkoper als je bijv lid bent van een vereniging

Enterol bestel ik ook via Farmaonline en inderdaan bevat lactose. Mutaflor krijgen vaak mensen die een ander afwijking hebben in hun feaces test. Mijn dochter had een zeer hoog Chlostridium en voor de hoge chlostridium krijg je dus Enterol en juist geen Mutaflor

Groetjes Marry
masterddv
Actief lid

Bericht door masterddv »

Hallo, ik snap iets niet goed, als DML 3 x 400 mg L-gutathione voorschrijft, waarom wil iedereen dan iets anders bestellen, in de vloeibare zin, dan zou DML toch direct de vloeibare versie voorschrijven van nurisan ?
Enterol is geen probiotica maar wel anti diarree middel.
DML schrijft idd steeds 1000 mg chlorella van biodynamics voor, echter dit bedrijf noemt nu metagenics en ze hebben dit niet, enkel in 250 mg. Je kunt best de chlorella 1000 mg van now foods bestellen. Ik zou ze in USA bestellen, lekker goedkoop...
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Enterol is wel probiotica. Ik moet dit ook nemen van De Meirleir. Die werkzame stof zijn goede darmbacterieën. Het werkt inderdaad hoofdzakelijk tegen diarree.
marry
Actief lid

Bericht door marry »

Enterol verhelpt je Chlostridium infectie en is antidiareemiddel met levende cellen en antibioticum

zie : http://www.newpharma.be/apotheek/biodip ... 50-mg.html

Wij nemen hier ook de reduced L-Glutathione van Similia via de rooderoos. 42 euro per pot voor 60 capsules en zijn dus 300 mg dus je moet dna 4x daags nemen om aan de 1200 mg tekomen per dag

Ook hebben wij via de rooderoos de chlorella van Now foods kosten dacht ik 26 euro per pot

Boven de 25 euro heb je bij de rooderoos geen verzendkosten ook

Groetjes marry
marry
Actief lid

Bericht door marry »

hoi Plassterk

Bel anders eens naar Nutrisan 040-2076095 of mail hen info@nutrisan.com en vraag naar Lipothion zo heet het ook wel.
Is vrij prijzig de vloeibare vorm.

Daarom kies ik gewoon voor die van de roode roos en de reducede vorm, is wat ik in de buurt kan vinden toch wel de goedkoopste.

Is de chlorella bij NOw foods dan goedkoper als je het bij hun zelf besteld?
bij de roode roos heeft men het zelfde potje voor 20 % minder en ook de glutathion en geen verzendkosten he. dus kijk overal goed wat het je scheelt qua geld.

Succes met alles bij elkaar scharrelen :-)

Groetjes Marry
tony
Actief lid

Bericht door tony »

hallo plassterk,
ik heb lipothion van nutrisan maar die is alleen telefonisch te bestellen en niet via internet. Is inderdaad erg prijzig, 80 euro per flesje, maar als je vermeld dat je patient bent van dr Meirleir krijg je wel korting (ik geloof 10%).
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

tony schreef:maar als je vermeld dat je patient bent van dr Meirleir krijg je wel korting (ik geloof 10%).
30%
Hoop doet leven!
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Ja bedankt. lupothion kan ik nu wel vinden. Ik weet nu waar ik alles kan bestellen.

Toch blijf ik een beetje twijfelen. Ik krijg dus als behandeling lactosevrije voeding voorgeschreven, maar ook naast de antibiotica, Lacteol en Enterol. Bij Enterol zeggen ze in de bijsluiter dat je het beter niet kan gebruiken als je een lactose intolerantie hebt en lacteol heeft als contra-indicatie lactoseintolerantie, wat in Belgie volgens mij betekent dat jet product niet moet gebruiken dan.
Gelukkig moet ik maandag naar de diëtiste daar voor mijn lactosevrije dieet en zal ik het nog eens aan haar vragen of de medicatie wel klopt.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Ivm lactose in Enterol en Lacteol:
het is allicht een kwestie van afwegen
het bevat een dermate kleine hoeveelheid aan lactose dat dit 'nadeel' allicht niet opweegt tegen het 'voordeel' van Enterol om bv de clostridium bacteriën weg te krijgen of tegen antibiotica-geinduceerde diarree.
Hoop doet leven!
Plaats reactie