jarrow bile acid factors

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
delphine
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2009, 20:09

jarrow bile acid factors

Bericht door delphine »

Sinds een weekje neem ik bile acid factors. Ik heb last van diarree en heb schrik om nog meer kilo's kwijt te raken.
Heeft er iemand ervaring met deze pilletjes?
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

jarrow bile acid factors

Bericht door katia »

Ik heb er ervaring mee.
Ik neem ze nu een 2-tal weken en ik heb gelukkig nergens last van. Ik neem er 3x2 per dag bij de maaltijd.
Heb je al geprobeerd om er minder te nemen? Of eventueel het poeder uit de gelulle te halen (mss reageer je op de gelatine?)

Groetjes,
Katia
Gebruikersavatar
yogan
Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 okt 2009, 13:25

jarrow bile acid factors

Bericht door yogan »

Hoi,

Mag ik vragen waar jullie het besteld hebben?
Is het jullie aangeraden na de neurotoxische metaboliet test (beter gekend als H2S test)?
Merken jullie enige verbetering?

Dank,

yogan
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

jarrow bile acid factors

Bericht door katia »

Ik heb geen H2S test gehad, dus niet op die basis voorgeschreven bij mij. Kan niet precies zeggen wat DML zijn criteria dan wel waren.
Ik merk er (nog) niets bewust van en ben nu een maand of 3 bezig.
Besteld bij https://www.iherb.com

Groetjes,
Katia
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

jarrow bile acid factors

Bericht door plassterk »

Ik bestel ze ook bij iherb. Bile acids zijn bedoelt om vettige stoffen beter te verteren. Je krijgt ze voorgeschreven als je weinig galzouten aanmaakt.
@delphine als je denkt dat je diarree krijgt, kun je minderen tot 1 pil per maaltijd en zien of dat wat oplevert. Slik je ook chlorella? dat gaf bij mij wel diarree in het begin, ik kan nog steeds geen drie pillen per dag. Ik dacht ook dat ik in het begin niet tegen die bile acids kon, maar nu gaat het wel goed daarmee.
Ik heb wel nog steeds last van vreemde darmkampen en af en toe diarree. Dit komt volgens mij door mijn b12 of chlorella.

sterkte.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

amai, ben ik even verschoten toen ik deze topic las. Ik bestel deze Acid Bile Factors nl via Apotheek De Saedeleer in Antwerpen en betaal €45 voor 90 capsules! Komen er nog veel transportkosten bij indien je bestelt via iherb?
In het begin, nam ik er ook 3x2 per dag en had toen veel diarree. Nu geminderd naar 3x1 per dag en dat lukt aardig. Al voelde ik me beter toen ik er meer nam... Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om zich aan te passen denk ik. Voorgeschreven omdat ik de ziekte van crohn heb. Dit om mijn darmproblematiek nog beter aan te pakken. H2S test pas nadien gedaan, dus heeft er niets mee te maken volgens mij.
@ plassterk: wat is chlorella en waar dient het voor?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

chlorella is een soort groene alg. hetzelfde een beetje als spirulina, dat heeft meer naamsbekendheid, maar bij de ziekte van crohn mag je chlorella dit niet gebruiken geloof ik. Er bestaat ook nog iets als een bile acid malabsorptie diarree, wat kan voorkomen als het stukje darm wat de bile acids verteert of heropneemt niet werkt. de bile acids zorgen in de dikke darm dan voor diarree. Maar dit komt van ver uit mijn achterhoofd en moet je aan een medicus vragen. Ik heb dit toen op internet gevonden omdat ik dacht dat ik ook diarree kreeg van de bile acids. Bij iherb betaal je ongeveer 4 dollar transport kosten. en 11 euro voor 90 capsules. Tel uit je winst. Je moet wel met credit card betalen.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

ok, fel bedankt voor de extra info! Ja, idd spirulina is niet aan te raden bij crohn. Mijn darmen zijn al zooo gevoelig voor vanalles en nog wat, beter voorkomen dan genezen dus ;-)
'k Ga volgende keer ook via die site bestellen, is beter voor mijn portemonee! Reuze bedankt!
Sarcophagist
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 okt 2005, 21:52

Bericht door Sarcophagist »

Aanvankelijk 3x 2 capsules per dag genomen, maar ik verdroeg die dosering niet (gigantische diarree). Ben dan zelf overgegaan op 3x 1/dag, en dat gaf geen problemen. In het nieuwe verslag van De Meirleir stond dat ik nu zelfs maar 2x 1/dag moet nemen. Heb het ook besteld via iHerb.com.
plassterk schreef: Bij iherb betaal je ongeveer 4 dollar transport kosten.
Dan krijg je wel een verzending via de gewone post, die vrij traag is en bovendien niet verzekerd is. Ik koos voor verzending via DHL ($ 12). Geregostreerd, en op drie dagen was het pakje geleverd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Nou, dan weet ik wel wat ik doe, hier in Nederland met die verrotte TNT die bij ons in de buurt constant verkeerd bezorgt met de smoes dat ze veel allochtonen in dienst hebben en het daarom fout gaat.

Geldt er geen korting bij het versturen van korting boven een bepaald (hoog) bedrag?
Plaats reactie