Nieuwe test (H2S) ontwikkeld door prof. De Meirleir
Moderator: Moderators
Vandaag ook in Gazet Van Antwerpen,
online staat maar een deeltje: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid ... iekte.aspx
In de krant zelf is het grootste deel een interview over een moeder en haar drie kinderen die allemaal CVS hebben. Het accent ligt duidelijk op het feit dat men nu eindelijk moet erkennen dat het NIET psychologisch is!
In de Standaard vandaag: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... I&word=cvs
Dit vind ik persoonlijk weer zo'n artikel dat nog steeds teveel het midden houdt tussen psychologisch en biologisch... En hun schatting van 15000 landgenoten lijkt mij veel te weinig, ik hoor altijd dat het er 30-40000 zijn! Nuja..
Groetjes,
Sofie
online staat maar een deeltje: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid ... iekte.aspx
In de krant zelf is het grootste deel een interview over een moeder en haar drie kinderen die allemaal CVS hebben. Het accent ligt duidelijk op het feit dat men nu eindelijk moet erkennen dat het NIET psychologisch is!
In de Standaard vandaag: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... I&word=cvs
Dit vind ik persoonlijk weer zo'n artikel dat nog steeds teveel het midden houdt tussen psychologisch en biologisch... En hun schatting van 15000 landgenoten lijkt mij veel te weinig, ik hoor altijd dat het er 30-40000 zijn! Nuja..
Groetjes,
Sofie
Op het platvorm schreef op 30 mei ene bruno.moderator@TELENET.BE, zelf scheikundige, dat de test een oud middel is. Maar is het niet zo dat oplossingen soms kinderlijk eenvoudig zijn en dichter bij huis dan gedacht?
De formule die hij gebruikt is deze:
H2S + Pb++ + 2CH3C00 geeft PbS2
Misschien dat er hier lui zijn die wat meer kaas hebben gegeten van scheikunde?
De formule die hij gebruikt is deze:
H2S + Pb++ + 2CH3C00 geeft PbS2
Misschien dat er hier lui zijn die wat meer kaas hebben gegeten van scheikunde?
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Nee, via die 1e link kom je op oudere slides terecht, niks te maken met persconferentie.Hermine schreef:De link lijkt toch te kloppen ... ik kom op de slides terecht.Zuiderzon schreef: Alleen jammer dat het de verkeerde link is naar de slideshow...
foutje van prohealth, wil je hen nog contacteren om dat te wijzigen
http://meagenda.files.wordpress.com/200 ... -kdm-2.pdf
Hoop doet leven!
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Citaat uit de diapresentatie op de persconferentie:senna schreef:Of over erfelijkheid ?
(wat deel uitmaakt van de verstoorde immuniteit bij ME-patiënten)Prof De Meirleir schreef:Genetische achtergrond speelt een rol in de activatie van het Th17-afweermechanisme
Citaat uit de Daily Telegraph:marvel schreef:Is erook bekend hoe je aan M.E komt?
Prof De Meirleir schreef:So what causes the proliferation of harmful bacteria in the first place? There are, he says, many potential triggers ranging from food- borne bacterial (eg salmonella) infections, viruses, and toxins, or mental stress. He says many ME sufferers have a history of gut disorders including gluten and lactose intolerance, which may predispose them to colonisation by enterococci and streptococci.
Hoop doet leven!
Misschien weten jullie nog dat ik dinsdag hierover een hele discussie had met de huisarts. Inmiddels heeft hij zich verder geïnformeerd en hij blijft negatief. Hij heeft een aantal internisten gecontacteerd die testen hebben besteld en hebben uitgevoerd. Ook hun gezonde medewerkers zouden allemaal positief gestest hebben op ME. Volgens hen zou de test niet werken.
Ik blijf dus wel heel erg in de war hoor. Wat is er nu juist en wat niet?Ik hoop nog steeds dat het allemaal waar is maar hoop ook dat er snel bijkomende testen gebeuren in de medische wereld zodat we zekerheid krijgen. Ik wil echt niemand extra in de war brengen maar ik wil ook niet in iets geloven en achteraf moeten horen dat het niet waar is. Zoals ik al schreef, ik blijf in de war. Ik hoop dat er snel duidelijkheid mag volgen.
Groetjes Nele
Ik blijf dus wel heel erg in de war hoor. Wat is er nu juist en wat niet?Ik hoop nog steeds dat het allemaal waar is maar hoop ook dat er snel bijkomende testen gebeuren in de medische wereld zodat we zekerheid krijgen. Ik wil echt niemand extra in de war brengen maar ik wil ook niet in iets geloven en achteraf moeten horen dat het niet waar is. Zoals ik al schreef, ik blijf in de war. Ik hoop dat er snel duidelijkheid mag volgen.
Groetjes Nele
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Dit is erg ongeloofwaardig, zeker dat "aantal internisten". De test kan je nog niet gekregen hebben, wel al besteld.neeltje4 schreef:Misschien weten jullie nog dat ik dinsdag hierover een hele discussie had met de huisarts. Inmiddels heeft hij zich verder geïnformeerd en hij blijft negatief. Hij heeft een aantal internisten gecontacteerd die testen hebben besteld en hebben uitgevoerd. Ook hun gezonde medewerkers zouden allemaal positief gestest hebben op ME. Volgens hen zou de test niet werken.
Ik moet het ook nog zien ***,
Hoop dat het goed onderzocht word
Bericht deels verwijderd, zie forumregel 6. ME-Gids.Net Team
Hoop dat het goed onderzocht word
Bericht deels verwijderd, zie forumregel 6. ME-Gids.Net Team
@neeltje
als die test zo makkelijk door de mand valt dat iedereen positief scoort, dat geloof ik niet. Dan zetten Red labs en dr. meirleir hun toekomst teveel op het spel. Wie neemt ze dan nog serieus. Het helpt hun in ieder geval niet op de langere termijn veel geld te verdienen.
als die test zo makkelijk door de mand valt dat iedereen positief scoort, dat geloof ik niet. Dan zetten Red labs en dr. meirleir hun toekomst teveel op het spel. Wie neemt ze dan nog serieus. Het helpt hun in ieder geval niet op de langere termijn veel geld te verdienen.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes