Kleine spiertrekkingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Desi
Beginner

Kleine spiertrekkingen

Bericht door Desi »

Hey allemaal,

Ik heb een vraagje...
Ik heb sinds ik een aantal jaren geleden een virusinfectie heb gehad, last van kleine spiertrekkingen. Zoals je weleens een trillend ooglid kan hebben maar dan door mijn hele lichaam.

Vooral als ik rustig zit of als ik in bed lig, is dat bijzonder irritant. Meestal probeer ik het weg te masseren maar dat helpt niet, het komt net zo hard weer terug.

Komt dit bekend voor? Hebben meer mensen hier last van? En zoja, kan je er iets aan doen?

Groetjes,
Desi
laurills
Beginner

Bericht door laurills »

Ja, heel herkenbaar. Hier is mijn ME mee begonnen..
Ik heb het nu wel minder erg als in het begin, maar helaas nog niet weg..
Gast

Bericht door Gast »

ja hoor, heel herkenbaar.
het cvs team in gent gaf aan dat dit met cvs te maken heeft, en een tekort aan magnesium.
ik slik sindsdien magensiumtabletten 500 mg , is 1 tablet per dag.
het heeft even geduurd maar het helpt wel tegen de trillingen.
maar nu slik ik het al zo'n 2, 5 jaar, heb best vaak last van dunne ontlasting, de bijsluiter geeft aan als bijwerking:diarree...
toch maar een aantal dagen gestopt, en toen:obstipatie... zucht. nu neem ik om de dag een tablet en dat gaat beter, kreeg wel trillinkjes terug, moet binnenkort naar de internist en overleg even met hem
groetjes
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

ja, ook voor mij herkenbaar. hebben jullie het ook tegelijk met duizeligheid? ook als je in bed ligt.
God is closest to those with broken hearts..
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Je hebt denk ik die duizeligheid, omdat je oververmoeid bent. dat is tenminste in mijn geval, dan lijkt het net alsof ik met bed en al in een draaikolk zit.

Ik heb wat trillingen en spasmen van dr. kurk het advies gekregen om 400 mg magnesium te nemen. Deze kun je gewoon bij de plaatselijke supermarkt of drogist, apotheek halen. Word immers toch niet vergoed door de ziekenfonds. Dus is dit iets wat je zelf zo zelf kan proberen.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gast

Bericht door Gast »

magnesum moet later worden ingenomen dan thyrax, een medicijn voor slechtwerkende schildklier,anders werkt het niet meer goed.
reden waarom ik al mijn medicijnen en bijv. supplementen bij dezelfde apotheek haal.
zij kunnen je daarop wijzen, als er wisselwerkng optreedt, een gewone drogist weet niet wat je allemaal slikt.
dit geldt ook voor bep. hartmedicijnen en st. janskruid.
of bep nsaids in combinatie met bloedverdunners etc.
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Ik reageer zelf slecht op de thyrax, ga juist steeds tegen de vlakte. Toen was ik nog niet aan de magnesium hoor, dit heb ik pas 3 wk. Maar marion heeft wel gelijk, maar magnesium is ook vrij verkrijgbaar bij de apotheek dus je kan daar ook om advies vragen of het raadzaam is dit te combineren met andere medicatie.
Gast

Bericht door Gast »

gabutje, als je slecht op thyrax reageert wordt dan jou schildklierproblemen wel goed aangepakt?
ik had begrepen dat als je thyrax slikt, je er voor de rest van je leven aan vast zit.
groetjes
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Mijn schildklierwaardes waren iets hoger dan de norm, maar niet zodanig dat je echt last van je schildkllier hebt en er ook daadwerkelijk aan wat aan moet doen.

Daarnaast denk ik, hoe vaak stopt men met de medicatie omdat ie gewoon niet doet wat het moet doen en de bijwerkingen averechts werken? Ik had al vrij snel door dat de thyrax meer fout dan goed doet in mijn geval. Dus ben al vrij snel gestopt ermee. Want werd meer zieker van de thyrax dan van mijn bestaande klachten en dat kan toch niet de bedoeling ervan zijn.
Gast

Bericht door Gast »

mij is jarenlang verteld dat mijn waardes nog precies "normaa"l waren, terwijl ik wel alle klachten had.
heb toen ook gezegd:wat voor een ander normaal is, hoeft dat voor mij nog niet te zijn... jaaren later kreeg ik gelijk
maar ik reageer wèl goed op de thyrax, dus dan is het gemakkelijk
wordt je schildklier dan nog wel eens gecontroleerd?, want dat kan na verloop van tijd toch ook wel eens veranderen?
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Mijn schildklier is een beetje onder de tafel geschoven kindje. Ik denk dat ik namens velen spreek dat je kijkt naar welke procentjes je kan binnen halen om een kwalitatief goed leven te leiden. Alleen soms zijn andere klachten op dat moment iets overheersender en dus focus ik me daarop. Maar vergeet het andere, denk als ik er maar genoeg last heb van een bepaald klachtenpatroon dat ik wel weer een schildklieronderzoekje start.

Welke klachten heb jij dan?

Tegenwoordig moet je ook zoveel kennis hebben op allerlei ziektes e.d. omdat je als ME'er of CVS'er er al gauw mee te maken krijgt.

Groetjes, Gabutje
Gast

Bericht door Gast »

ik had jaren last van enorme vermoeidheid, maar soms ging het wel weer eens over.
dus als ik heel veel vermoeid was., dan ging ik weer naar de huisarts, met waarden altijd nèt op het randje...
totdat ik bij de huidarts kwam voor spataderen, tijdens een onderzoekje kon ik eigenlijk niet op mijn benen blijven staan vd moeheid, hij stuurde me door naar een internist.
conclusie: ik moest aan de thyrax, alleen.. dt bericht(1994) heeft mij nooit bereikt, huidarts kreeg de uitslag, ik niet, vraag me niet hoe dat kan.
in 2003-4 heel veel hartritmest, kreeg een medicijn, echt troep, ritmest. verdwenen, enorme vermoeidheid bleef, cardiloog sturde me naar een internist:conclusie:thyrax voor de schildklier, deze werkte veel te traag!, dus na 10 jaar pas mediciatie!
te traagwerkenden schildklier lijkt toch echt heel veel op me/cvs!
ik kan het zeggen, heb beide meegemaakt.
bij de schildklier, enorme vermoeidheid, het is niet mogelijk bep. taken uit te voeren, je bent enorm traag, kon niet meer fietsen, veel aankomen, altijd koud, enorm koud, niet warm te krijgen
je kunt ook depressief worden als je lang doorloopt met schildklierklachten!
me/cvs, idem dito de enorme vermoeidheid, maar ook: niet slapen, niet fit wakker worden, en een groot verschil met de schildklier was: enorm vermoeid in mijn hoofd, concentratieproblemen, vergeetachtig, kan slecht tegen geluid, had ook veel neurologische klachten, maar weet niet of dit van cvs/ me komt of misschien sle achtige immuuuunziekte.
feit is wel, heb je al een auto immuunziekte ben je gewoon bevattelijker voor nog een, je immuunsysteem werkt immers al niet optimaal.
ik zeg altijd, mijn cvs komt door een defect immuunsysteem, eerst de schildklier, jaren hartritmestoornissen, sle achtig(dus nog niet definitief, maar al wel klachten) en toen ingestort met als gevolg toch cvs
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

inderdaad marion
wat jij zegt klopt helemaal mijn lichaam is helemaal in onbalance
veel van jou symptomen herken ik vooral dat koud erg koud soms
ik heb het gevoel soms van flauw vallen er bij
zenuwtrekekken van mijn mond naar mijn wang en ogen
en altijd pijn links van mijn lichaam je word van het kastje naar de muur gestuurt ,hartritmestoornissen komt door vermoeidheid volgens cardiloog
epileptische verschijningen is geen epileptie maar zenuwaanvallen
ik heb wel jaren geleden de diagnose gehad ME FYBRO maar wat heb ik er aan er word niets mee gedaan ,ik heb een berichtje gestuurt naar balkenende dat hij eens wat meer voor ons moet doen
maar ach dat zal wel de prullenbak in gaan
ik ben het zat heel erg zat om te vechten
alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi alie, lieverd.

dat gevoel dat je het helemaal zat bent, is heel herkenbaar vooor mij.
ik ben het ook zat, de rek is er he-le-maal uit!
altijd positief blijven, de moed er weer in houden, vallen en opstaan, aandacht voor de mensen om je heen houden, krijg ook veel terug hoor, maar het helpt allemaal niet!
sterker nog, ik krijg steeds meer op mijn bordje, kan het allemaal (nog)niet uitleggen, maar ga wel eind vd week een weekje op vakantie, noodgedwongen een beetje, mijn man is overwerkt en is dringend aan vakantie toe, heeft ie ook heel hard nodig.
groetjes
Plaats reactie