steeds terugkerende infecties of nieuwe erbij

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rosy
Beginner

steeds terugkerende infecties of nieuwe erbij

Bericht door Rosy »

Hallo,

Is he bij jullie ook zo, als jullie een infectie of virus doormaken dat jullie je op het moment zelf of nadien nog slechter voelen, of dat die infectie opnieuw herhaaldelijk terugkomt ?

Maar wat komt nu door cvs of staat daar los van?

Ik heb nu al iedere maand een flinke maag-darmontsteking gehad.
Twee weken eerder zo maar een ontsteking op mijn oog, ook uit het niets.
Nu, sinds vorige week opnieuw dus, ik moet jullie niet vertellen wat daar allemaal bij komt kijken. Ik heb al een week diarree wat maar niet overgaat.
Mijn maag is verschrikkelijk pijnlijk, begint al te reageren bij een slok water dat binnen is (borrelen, pijn) en tegelijkertijd beginnen mijn darmen ook te borrelen met alle gevolgen vandien... Om het uur naar het toilet !

Nu is het wel zo dat ik een maaglijder ben (ook voor vaststelling cvs). Ik heb al jaren last van zuurbranden, waar voor al vele middelen gebruikt tot het laatste jaar Losec 20 mg.

Wat mij niet bevalt is dat ik dat nu voor de derde keer meemaak, die maag-darmontsteking in een korte tijdspanne van 3 maand, sinds januari elke maand, maar nu is het wel heel heftig.

Ik krijg ook altijd een heel warm gevoel in mijn maagkuiltje, ik word dan misselijk, duizelig, krijg krampen en diarree ?

Als ik een infectie doormaak, dan worden ook de fibropijnen veel feller, gans lichaam komt net in opstand.

Toch denk ik dat mijn klachten nu iets anders kunnen zijn omdat ze al zo lang duren, ik krijg geen verwijskaart van de arts voor een MDL-arts.
Soms heb ik ook het gevoel nu de HA weet dat het cvs is, dat alles maar in het plaatje cvs verder past, je kan toch ook andere ziekten los van cvs er bij krijgen niet ?

Herkennen sommigen dit ?

Hoop op raad,
Rosy.
-Danielle
Beginner

Bericht door -Danielle »

ja ik herken het. de huisarts kan je verder dus niet helpen.
mss is het verstandig een goede arts te zoeken die verstand heeft van ME en dit voor te leggen. die weet het verschil wel tussen de normale symptomen en extra dingen.
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Rosy, heel herkenbaar. Ik heb gemiddeld één keer per twee maanden een infectie, en meestal zijn dat meerdere tegelijk (het is al teruggelopen, een jaar geleden lag ik 1 keer per maand erdoor plat). Bij mij zijn het vaak mn longen (astma), keel (zwakke plek), en vooral mijn oren (al vanaf ik een halfjaar was had ik elke 2 weken oorontsteking). Blijft lastig, elke keer als je het krijgt merk je dat je lichaam er weer op achteruitgaat. Ikzelf denk dat het wel met ME/CVS te maken heeft, iig met een zeer zwakke weerstand. Sterkte!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

hey rosy, wat jij beschrijft over je huisarts, dat hij het schuift op cvs/me dat doen ze bijv ook als je een verleden hebt met psychiaters en alles. dat is gewoon het makkelijkst.

zelf is mijn lichaam gewoon 1 groot ontsteking. darmen, maag, oren. ik let niet eens meer op wanneer ik geen last heb van die dingen, maar wanneer ik het een keer niet heb.

als ik jou was zou ik er wel wat mee doen!

succes
God is closest to those with broken hearts..
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hallo!

Ik heb een vraag; ik heb nu al 4 maanden dikke klieren. Ze zijn niet alleen dik ze doen ook zeer. Ze 'werken' ook, ik voel ze gewoon in beweging.

Herkend iemand dit? is dit ook een typisch cvs-ding, of moet ik er bij huisarts toch op aandringen er beter naar te kijken.

Ik heb overigens wel 18 dagen antibiotica geslikt zonder resultaat.

Alvast dank voor jullie antwoord,

anto
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Plaats reactie