wie gaat 4 april naar den bosch

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

yvette
Beginner

wie gaat 4 april naar den bosch

Bericht door yvette »

hallo
ik ga 4 april naar den bosch.er is een leezing over me/cvs.en veel info.over me/cvs.gaat er van hier ook iemand naar toe??

als er iemand heen gaat dan moet u zich op geven bij.
Mieke de Boer [mecvs.info@upcmail.nl]

met vriendelijk groetjes yvette
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Yvette, wie gaat die lezing houden?
Kun je er meer over vertellen wie er allemaal aan meedoen?
Hope
yvette
Beginner

Bericht door yvette »

De bijeenkomst in 'sHertogenbosch is voor iedereen die belangstelling heeft maar aanmelden is wel noodzakelijk. De lezing en de inhoud daarvan is wel het belangrijkste qua inhoud van de dag, maar er is ook een informatietafel van de ME/CVS Stichting. Ook zullen er een aantal ME/CVS patienten aanwezig zijn waarvan er bv 1 plaats zal nemen in het forum. Wellicht kun je met een van hen een gesprek aangaan en wat persoonlijke vragen stellen
Op de info tafel van de Stichting vind je oa folders en kun je info krijgen over de diverse behandel centra
dit is alles wat ik gekregen heb ik wacht nog op het adres.groetjes yvette
yvette
Beginner

Bericht door yvette »

dit heb ik van de site gehaald ;Den Bosch, 4 april 2009

In Den Bosch organiseert de ME/CVS-Stichting Nederland op zaterdag 4 april i.s.m. de PDS-belangenvereniging een bijeenkomst met een lezing van internist Theo Wijlhuizen over Hypersensitisatiesyndromen. Welke rol spelen parasieten? Tijd: 14.00-17.00 uur Locatie: Sociaal Cultureel Centrum “In de roos” op de Zuiderparkweg 282, 5216 HE ’s Hertogenbosch. Toegang is gratis. Opgeven graag bij Mieke de Boer E: mecvs.info@upcmail.nl of telefonisch bij het bureau in Hilversum: 035 621 12 90 (10.00-12.30 uur)

Regio's en lotgenotencontact
De ME/CVS-Stichting Nederland kent 8 regio's waar donateurs van de ME/CVS-Stichting Nederland zich via een apart donateurschap bij kunnen aansluiten. Elke regio heeft een eigen contactpersoon die via de landelijk regiocoördinator nauwe contacten onderhoudt met het bestuur, zodat waar nodig beleid en activiteiten op elkaar kunnen worden afgestemd.

De regio's van de ME/CVS-Stichting Nederland zijn ingedeeld naar provincie. De belangrijkste taak van de regio's is het organiseren van lotgenotencontact. Lotgenotencontact is een vorm van onderlinge ondersteuning waar veel ME/CVS-patiënten baat bij hebben. Onderwerpen die u misschien moeilijk kwijt kunt bij een professionele hulpverlener bespreekt u vaak gemakkelijker met een lotgenoot. U deelt immers dezelfde ervaringen en begrijpt elkaar soms met een half woord. Naast morele ondersteuning kunt u elkaar helpen met praktische tips voor het leven van alledag.

Het donateurschap van een regio stelt u op verschillende manieren in staat om lotgenoten te ontmoeten. Behalve de regiobijeenkomsten zijn er kleine praatgroepen waar u met andere ME/CVS patiënten ervaringen kunt uitwisselen. Allerlei zaken die u in verband met uw ziekte bezighouden, kunnen hier aan bod komen. Als u liever eens individueel met iemand wilt praten of een afspraak wilt maken om samen iets te ondernemen, kunt u uw naam op een lotgenotenlijst laten zetten. Op deze lijst staan de namen, adressen en telefoonnummers van regioleden die hun ervaringen rond de ziekte met anderen willen delen. De meeste regio's organiseren regelmatig regiobijeenkomsten. Soms worden hiervoor gastsprekers uitgenodigd. In de regio-nieuwsbrief wordt verslag gedaan van deze bijeenkomsten, zodat ook thuisblijvers op de hoogte kunnen blijven.

Iedere regio beschikt verder over een eigen archief met informatiemateriaal over ME/CVS. Dit archief bevat een groot aantal artikelen uit kranten en tijdschriften, alle jaargangen van MEdium, diverse boeken, cassette- en videobanden. Om mensen te attenderen op actueel nieuws werken de regio's met een telefooncirkellijst. Hiermee geven leden aan elkaar door, wanneer in de media aandacht aan ME/CVS wordt besteed. Als u daarvoor belangstelling heeft, kunt u zich op deze lijst laten plaatsen. Iedere regio heeft een eigen contactpersoon. Hij of zij zal u graag verder informeren over de activiteiten in uw regio. De adressen en/ of telefoonnummers van contactpersonen vindt u in elk nummer van MEdium. U wordt vriendelijk verzocht niet te bellen buiten de aangegeven tijden; de meeste contactpersonen zijn zelf patiënt. Wanneer u schriftelijk geïnformeerd wilt worden, schrijf dan een briefje naar het regio-adres met daarbij een aan uzelf gerichte, gefrankeerde envelop.
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

Volgende keer: samen met de modelspoorbouwvereniging. Theo neemt dan plaats in het treintje.
yvette
Beginner

Bericht door yvette »

Guido_den_Broeder schreef:Volgende keer: samen met de modelspoorbouwvereniging. Theo neemt dan plaats in het treintje.
????????????????????????????????
-Danielle
Beginner

Bericht door -Danielle »

lol :lol:
vanwege deze zin yvette:
In Den Bosch organiseert de ME/CVS-Stichting Nederland op zaterdag 4 april i.s.m. de PDS-belangenvereniging

kunnen we ze niet opheffen???
yvette
Beginner

Bericht door yvette »

waarom opheffen ze doen toch samen met de me\cvs stichting wat organiseren , snap het niet

ik was gewoon benieuwt wie er ook gaat ,dan kunnen we misschien wat afspreken ,evt voor mee te rijden met mij
Gast

Bericht door Gast »

yvette,

de me/cvs stichting staat achter :
fysio volgen, en als je het niet volhoudt ligt dat aan jezelf,
en dan meteen door naar de psych:want cvs zit tussen je oren...
groetjes marion
Amaike
Donateur
Donateur

Bericht door Amaike »

Volgende keer: samen met de modelspoorbouwvereniging. Theo neemt dan plaats in het treintje.
@Guido, ik vind dit een wat ongepaste en onvolwassen reactie van je.
de me/cvs stichting staat achter :
fysio volgen, en als je het niet volhoudt ligt dat aan jezelf,
en dan meteen door naar de psych:want cvs zit tussen je oren...
groetjes marion
@Marion, kun je dat onderbouwen?

Nee, ik ben geen lid van de stichting. Nee, ik ben geen lid van de vereniging. Ik wordt alleen zo moe van het gevecht tussen de vereniging en de stichting die door zulke reacties alleen maar aangewakkerd worden.

Is het niet beter om gewoon te reageren op Yvette haar vraag?

Bij deze: Yvette, het lijkt me een erg interessant onderwerp. Binnenkort moet ik ook naar de maagdarmarts, en dan wordt er ook gekeken naar een aantal parasieten. Alleen Den Bosch is niet bij de deur, dus ik ga nog even nadenken of ik er heen ga.
yvette
Beginner

Bericht door yvette »

@amaike
bedankt voor je uitleg ,ik begreep er al niet veel van
laat staan dat er iets is tussen de stichting en de vereniging
gr yvette
yvette
Beginner

Bericht door yvette »

hoi amaike
woon je in de buurt van gennep??
als je in de richting woon kun je wel mee rijden met mij.
groetjes yvette
Gast

Bericht door Gast »

de me cvs stichting houdt zich teveel bezig met cvs in een psych hokje te drukken.
zie hun laatste bijeenkomst in almelo, lijkt mij verder wel duidelijk.

maar dat is mijn mening, yvette gaf op een ander topic aan dat ze geen fysio kon volgen, te veel belasting en verplicht was naar een psy te gaan, was dus ook helemaal niet geholpen heeft.
groetjes
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ik weet nog niet of ik ga... ben op zich wel benieuwd wat ze er nu weer van gaan maken :P Maar woon ver uit de richting van Gennep, jammer genoeg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
louris
Beginner

Bericht door louris »

Helemaal eens met Amaike; ik wordt zo moe van die "loopgravenoorlog" tussen de "aanhangers" van de stichting en de vereniging.
Beiden worden hiermee geen recht gedaan!
In beiden zitten welwillende mensen!

Er is maar één oplossing: kom uit die loopgraaf, leg je wapens neer en luister naar elkaar (en stel elkaar de juiste vragen, zonder van tevoren al met vooringenomen antwoorden te komen).

Ik meen dit heel echt; ik "loop" al een tijdje mee in dit wereldje, af en toe reageer ik op een forum, maar ik wordt snel weer ontmoedigd als ik dit soort discussies weer tegenkom.
Ik kon het niet laten deze keer maar weer eens een reactie achter te laten.

Misschien moet hierover maar eens een nieuw onderwerp worden gestart, maar dat laat ik aan de moderator over, met de volgende spelregels: communiceer op een volwassen manier en niet met modder gooien.
Aan het eind kan gestemd worden of de vereniging en de stichting moeten fuseren.........?

Vanuit mijn hart....

Lou
Plaats reactie