hooikoorts begin maart?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

hooikoorts begin maart?

Bericht door Alie »

ik kreeg gistere een kriebelhoest en nu brand mijn mond neus en keelholte weet iemand of dit hooikoorts kan zijn ik kan er niet van slapen
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Op het journaal gehoord: door de zachte temperaturen zijn bepaalde pollen (o.a. berk en eik) verantwoordelijk voor problemen bij mensen met gevoelige luchtwegen.

Keerzijde van het mooi weer.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Bericht door Madelief »

Heb zelf ook alweer een paar weken last van verstopte neus en af en toe kriebel in de ogen, of dat hooikoorts is???
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Jup, hooikoorts... begint voor mij altijd om deze tijd dit jaar. Geloof dat het te maken heeft met de hazelaar en nog een paar andere bomen...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dank jullie voor je antwoorden ik moet over 14 dagen
naar de KNO arts kijken of daar iets mis mee is ,ik heb namelijk het hele jaar last van aangezichtspijnen en ook last van mijn neus en ogen maar deze tijd word het erger dus er word ook een allergie test gedaan
mijn huisarts kwam met een of ander moeilijk woord
dat het door mijn zenuw komt die beschadigt is
dus overgevoelig en door mijn verminderde weerstand
nog meer geiriteerd is ,ik hoop dat de KNO arts iets kan doen
Gebruikersavatar
Hermine
Oud-medewerker
Berichten: 1383
Lid geworden op: 13 feb 2009, 18:36
Locatie: Brasschaat

Bericht door Hermine »

Madelief schreef:Heb zelf ook alweer een paar weken last van verstopte neus en af en toe kriebel in de ogen, of dat hooikoorts is???
Hooikoorts is veel erger, ja. Als je die mensen ziet ...

Maar dat genies en gesnuit en die kriebelogen wijzen evengoed op de aanwezigheid van pollen.
De lente is in aantocht.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Sinds half febr. staat bijv. de Els al in bloei. Op http://www.natuurkalender.nl/toepassing ... lingen.asp kun je lezen welke pollenhoeveelheden er zijn geteld.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Het is weer hooikoortstijd hier geloof ik..... Ik ben er ooit in een ver verleden op getest en toen was ik overgevoelig voor graspollen. Sinds een paar dagen heb ik weer natte ogen, een loopneus en soms niesen. Dacht even dat het weer reacties op de behandeling zouden zijn, maar vandaag realiseer ik me dat het waarschijnlijk weer hooikoorts is. Heb er elk voorjaar wel wat last van. Ach dat kan er ook nog wel bij he ;-)

Het vreemde is dat er volgens de pollenkalender nu nog geen graspollen zijn, wel bijv. pollen van de hazelaar en de berk. Dus zal ik daar ook wel gevoelig voor zijn. Volgens de huisarts valt er weinig aan te doen, dus dan heeft verder testen ook weinig nut.

Zijn er meer mensen die nu last hebben. Doe jij er speciaal iets aan?
Ik hoop stiekem dat de behandeling van DML mijn immuunsysteem in een andere stand krijgt en ik hier dus volgend jaar ook geen last meer van heb. :roll:
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik loop al vanaf half januari met hooikoorts gerelateerde klachten rond. Ben ook allergisch voor huismijt maar de klachten begonnen of verergerden voornamelijk als ik buiten was. En de klachten zijn in de afgelopen maanden alleen maar verder toegenomen. Ik gebruik homeopathische oogdruppels (similasan) en heb daarnaast antihistamine tabletten (vrij sterke volgens mij) en neusspray met ontstekingsremmer van de huisarts. Zonder die medicatie is het gewoon niet te doen voor mij, heb het een paar keer geprobeerd af te bouwen en te stoppen maar werd toen zo ziek dat ik maar weer ben begonnen en ben gestopt met proberen of ik zonder de medicatie kan.

Ik heb altijd wel een klein beetje last gehad van hooikoorts achtige klachten in het voorjaar maar sinds ik ziek ben geworden zijn de allergie klachten explosief verergerd en niet alleen de hooikoorts helaas.
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Hier nog een hooikoorts patient. Op zich kan je wel stappen ondernemen tegen de hooikoorts. B.v. antihistaminica en een goede neusspray. Ook op minder mooie dagen blijven gebruiken, zeker neusspray heeft ff tijd nodig om 'in te werken'.

Als je echt fikse klachten hebt, kan je overwegen om een desensibilisatiekuur te doen. Ik heb meerdere pogingen ondernomen daarin (gewoon bij de huisarts) maar ik reageerde steeds heel erg heftig op die kuren. Tijdens zo'n kuur krijg je (plat gezegd) een beetje graspollen toegediend. In de loop van de kuur wordt de dosis verhoogd. Als het goed is went je lichaam op die manier aan de graspollen en uiteindelijk reageer je er niet meer op. Hooikoorts over!

Zoals gezegd, nog voordat ik de eerste symptomen van ME kreeg, reageerde ik al erg heftig op die kuren. Ik raakte steeds van de wereld. Nu herken is dat als mijn crash momenten. (Op heftige hooikoortsdagen kreeg ik dezelfde klachten).

Uiteindelijk ben ik bij de allergoloog terecht gekomen. Van hem kreeg ik een vrij nieuwe kuur, Grazax. Deze kuur neemt 3 jaar in beslag. Iedere dag leg je een smelttablet onder de tong, that's all. In het begin had ik wel de gebruikelijke hooikoortsklachten, vooral jeuk in de keel. Daar gebruikte ik de normale hooikoortsmedicijnen tegen, dat werkte prima.

Al met al heeft die kuur mij goed geholpen, ik ben niet van de hooikoorts af, maar heb wel veel minder last. (ik crash nu niet meer van het mooie weer... ). :D
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Mag ik vragen bij welke allergoloog je zit? De allergologen die ik tot nu toe heb gehad waren rampzalig. Wilden me per sé aan de prikken hebben, maar ik durfde dat niet aan met mijn amper werkende immuunsysteem. Grazax klinkt perfect! Ik heb ontzettend veel last van hooikoorts (vandaag ook). Amper kunnen slapen, de hele dag niesen, ontzettend vreselijk beroerd voelen, en zelfs echte verhoging (ondanks dat elke allergoloog zegt dat dat niet kan). Ik neem 4 keer de maximum dosis aan antihistaminica, wat me erg moe maakt, maar het is het enige wat een heel klein beetje helpt. Neussprays maken mijn neus niet eens meer open. Enige wat een beetje werkt is chinaolie, 100% menthol, en dan mn hele kussen ermee vol (sterk spul, pas op met ogen - en in je neus wrijven kan slijmvliezen beschadigen).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Koorts? Echt wel!

Ik heb de gegevens ff in n pb-tje gezet.

Op mijn slechtste dagen had ik altijd een nat washandje bij de hand, om de pillen weg te wassen van mijn gezicjt. Vaseline rond de neus werkt ook goed om stuifmeel vast te houden, zodat t niet de neus in kan.

Morgen weer regen, geloof ik... Kunnen we weer een beetje bijkomen!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Zit ook de gehele dag constant te niezen met dikke ogen. Lijkt wel alsof ik dit jaar er meer dan ooit last van heb.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ojee, ik ben duidelijk niet de enige. Ik heb niet zulke zware klachten (maar wel irritant) en behalve zo'n gewone neusspray van de drogist heb ik nog nooit iets geprobeerd. Ben benieuwd wie er nog meer last hebben.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

dat kan kloppen Stargazertje, bij mij is het, het ene jaar ook erger dan het andere jaar.
ik gebruik bijna het hele jaar door zoutoplossingsneuspray, mag je lang gebruiken en is niet schadelijk.
Plaats reactie