"Mijn ziekte staat mijn geluk niet in de weg..."
Toegegeven: 't is een lastige stelling, maar ik ben het wel met de stelling eens!
Natuurlijk zou ik gelukkiger zijn als ik gezond zou zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik nu niet gelukkig ben!
Ok, ik ben ziek en dat levert ernstige beperkingen op... Maar er blijven nog wel kleine dingetjes over die ik wel kan! Of nieuwe dingen gaan doen omdat ik eerder nooit tijd voor vrij maakte!
1 Jaar geleden behandelde ik met gemak 10 nagelklanten per dag, nu met moeite 1 per dag! Maar ik ben oh zo trots en blij als die ene met mooie nagels de deur uit gaat!!!
1 Jaar geleden deed ik naast mijn drukke baan het hele huishouden zelf, nu doet mijn man het volledig -met hulp van mijn vriendin- en help ik soms een klein beetje mee... Maar dan maken we er ook wel een feestje van met een leuk muziekje op en de nodige kattekwaad tijdens het poetsen

!
1 Jaar geleden kwam onze zoon elke middag thuis in een leeg huis, en nu is mamma elke dag thuis: heerlijk vinden we dat!!!
1 Jaar geleden werkte ik elke avond en elke zaterdag, maar nu lig ik gewoon elke avond naast mijn vent op de bank en kunnen we lekker genieten van de zaterdag!
En zo zijn er nog een tal van voorbeelden!!!
Door mijn zziek zijn is ons gezinnetje -en met name de band tussen mij en mijn vent- veel hechter geworden en daar haal ik mijn geluk uit... We zijn als het ware voor de 2e keer verliefd geworden!
Niet dat het voorheen niet goed zat hoor, in tegendeel! Maar toen ging alles geautomatiseerd en was alles vanzelfsprekend... Nu genieten we van alle leuke momenten die we samen hebben en steunen we elkaar bij alle minder leuke momenten...
Ik heb de afgelopen maanden 2 hobbies opgepakt -op de betere dagen- waar ik voorheen gewoon geen tijd voor had/maakte: digitaal scrapbooken en oude meubetjes opknappen!
Vooral die laatste is erg intensief en soms moet ik de kwast na 2 vegen al weer opbergen, maar er zijn ook dagen dat het wel lukt om het hele deurtje te verven (en zo doe ik maaaaanden over 1 nachtkastje, maar ik heb er wel lol van!)...
Iedereen bewonderd me vanwege mijn enorme dosis wilskracht en positiviteit, maar dat is wel wat me hier doorheen sleept! Als ik me echt zou gedragen naar hoe ik me voel, zou ik hele dagen op de bank liggen en dat kan ik niet!!! Ok, ik doe een hele dag over de vaatwasser uitruimen en weer inpakken of bv 1 mandje was opvouwen, maar als het dan klaar is geeft het me wel een kick dat ik het toch gedaan heb!
Dus mijn mening: Ondanks mijn ziekte ben ik nu gelukkiger dan ooit!