Wie heeft er een huisarts die in ME/CVS gelooft?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gelooft jouw huisarts in ME/CVS ?

Ja
41
55%
Nee
28
37%
Anders (graag uitleg in antwoord)
6
8%

Totaal aantal stemmen: 75
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Sorry voor de verwarring : :roll: :roll: :roll:
Hope
Lijntje
Actief lid

Bericht door Lijntje »

Ik begin te betwijfelen of mijn huisarts nog wel in ME/CVS gelooft. Volgens mij gelooft ze gewoon wat anderen zeggen en praatte ze een beetje met mij mee toen ik er was. Helaas heeft ze met mijn internist gesproken, dus waarschijnlijk is er vrij weinig meer over van haar geloof in ME/CVS... :?
Alles wordt nu afgeschoven op het CVS centrum waar ik in juni een afspraak heb. En tot die tijd dan? 4 maanden mezelf maar zien te redden? :roll:
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik had er zelf nog geeneens aan gedacht..... de nieuwe ha wel meteen!!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Lijntje, ik zou tot die tijd misschien een goede accupuncturist of osteopaat zoeken. Of een andere alternatieve waar jij je goed bij voelt. Ik ken dat gevoel wat jij hebt maar al te goed!
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Ik niet.

Vanochtend geweest, krijg niet eens een verwijzing naar amsterdam, potverdorie.

En hij wilde mij naar Nijmegen sturen, nou langzalzeleven echt niet!

Nu gaat hij de internist bellen of ze er nog heil in zien iets richting oorzaak te zoeken, en ondertussen moet ik naar de praktijkpsycholoog.

Oke we zien wel de volgende keer.
Ik wil gewoon echt naar Amsterdam. Desnoods naar Ede.
Psycholoog prima.
CGT in Nijmegen, dankje de koekoek.
Laatst gewijzigd door janine op 27 feb 2009, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

janine, ik vind het schofterig van je huisarts dat je geen verwijzing krijgt voor Amsterdam.
Bel eens met je verzekering en leg het hun uit.

heel vel sterkte.

Flos
Hope
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

flos schreef:janine, ik vind het schofterig van je huisarts dat je geen verwijzing krijgt voor Amsterdam.
Bel eens met je verzekering en leg het hun uit.

heel vel sterkte.

Flos
Hmm misschien is hij nog niet zo verkeerd.
Doordat de uitslag van de internist van 1,5 jaar geleden niet bekend is/niet in zijn bezit is heb ik een verwijzing naar de internist!

Tevens heb ik gisteren een gesprek gehad met de verpleegkundig psycholoog, moest van de huisarts, en ik ben "goed" verklaard. Niets aan de hand met mij op psychisch gebied. Voor nu wordt het 2 sporen beleid dus naar 1 sporen beleid gezet, oftewel lichamelijk onderzoek (voor de 49823 keer).

En met alle kennis die ik heb kunnen vergaren sinds een half jaar geleden het licht me/cvs is gaan branden bij mij dan is het misschien een stap in de goede richting.

En als ik echt zo nodig naar amsterdam wil.... tsjah dan moet dat maar vertelde de huisarts. (ik zei dat ik bij mijn standpunt bleef).

Maar dat is ver van mijn bed show.... ik moet dus weer de hele medische molen in zodat ik gezond verklaard wordt, en dan pas kan je naar amsterdam.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

janine schreef: Doordat de uitslag van de internist van 1,5 jaar geleden niet bekend is/niet in zijn bezit is heb ik een verwijzing naar de internist!
(...)
Ik moet dus weer de hele medische molen in zodat ik gezond verklaard wordt, en dan pas kan je naar amsterdam.
Met een verwijzing naar een internist, kun je in feite gewoon naar CVS Centrum Amsterdam gaan. Want dokter Kurk daar, ìs internist. Beetje onzinnig om dan eerst weer een andere internist te consulteren.
Waarschijnlijk heeft de huisarts nu een specifieke naam van een internist op je verwijsbrief gezet, maar in feite ben je vrij om zelf een internist uit te kiezen. Je bent niet verplicht om naar een internist te gaan die je huisarts heeft aangewezen. Dus je zou gewoon naar die van het CVS Centrum Amsterdam kunnen gaan.
Heeft je huisarts überhaupt wel in de gaten dat het CVS Centrum Amsterdam ook gewoon een officiële internist bevat? En een officiële cardioloog.
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi jazzie, ik geloof dat de meeste huisartsen het gewoon niet weten of willen weten.
Ze hebben er geen kaas van gegeten. Ze weten gewoon nog niet wat het cvs centrum in Amsterdam doet.

In ons geval hebben kinderartsen mijn dochter gewoon op straat gezet, cvs centrum daar weten ze niets van maar wel CGT in Nijmegen en Utrecht.
Daar zijn we gelukkig ver weg gebleven.
Hope
dela0
Beginner

Bericht door dela0 »

anders
hij gelooft er wel in namelijk dat ik cvs ben en maar naar de psychiater moet dus of dat nou geloven in is geen idee eigenlijk
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

dela0 schreef:anders
hij gelooft er wel in namelijk dat ik cvs ben en maar naar de psychiater moet dus of dat nou geloven in is geen idee eigenlijk
da's nie geloven nee...da's geloven dat cvs tss je oren zit = ingebeeld.
Hoop doet leven!
vlindertje5
Beginner

Bericht door vlindertje5 »

mijn HA gelooft daar wel in. Hij verwees me zelfs door naar een cvs centrum en denkt met me mee.
Hij kan er niks mee, zegt hij zelf ook.. moet wel alles zelf zoeken en aan hem voorleggen.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

dr. Kurk werkt daar niet meer........
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
laura2408
Beginner

Bericht door laura2408 »

mijn huisarts neemt mijn klachten heel serieus en schrijft steeds onderzoeken en medicatie voor, zelfs morfine tegen de pijn.
maar hij zegt dat M.E. en fibromyalgie en ziekte van tytze allemaal ziekten zijn die alleen maar bestaan om mensen af te schepen zodat ze ophouden met klagen en dat ik die diagnose dus niet ga krijgen en we verder zoeken...ga inmiddels het 3e jaar in.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Hoi Laura

Vindt jij je huisarts serieus???
Ik denk daar heel anders over als hij zulke uitspraken doet over ME/CVS en andere klachten die nog niet medisch te verklaren zijn!!!
Ik vind het meer een arrogante uitspraak :evil:
Sorry Laura ik ben het niet met je eens maar las jij je serieus genomen voelt is dat prima.
Plaats reactie