Hoge hartslag??

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Hoge hartslag??

Bericht door JannekeB »

Ik ben sinds eind december plotseling kortademig en benauwd. Nu valt het mij op dat ik bij de lichtste inspanning een hele snelle pols heb (boven de 90) Zo was dat vanmorgen al na het opstaan en het koffiezetten!!
Zodra ik ga sporten, ik heb een crosstrainer, schiet mijn hartslag al héél snel nog verder omhoog.
Ik zal binnenkort een fittest ondergaan en dan wil ik het vragen, maar klinkt dit bekend? Ik dacht dat dit met mijn astma te maken had maar daar begin ik steeds meer aan te twijfelen. Nu begin ik denk ik te snappen waarom ik in de uren na inspanning zo ontzettend moe ben en het daarna benauwd krijg ....
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Hoge hartslag??

Bericht door sowfia »

Hoi,

Zelf is mijn hartslag in rust vaak tot 130... Zonder ook maar iets te doen! Bij een inspanning of als ik heel erg vermoeid ben is het erger. Ook het benauwde gevoel ken ik. Verder doet mijn hart regelmatig een "overslag", het mist een slag, alsof het effe stopt en dan terug verder gaat.
Ik vind het best een griezelig gevoel, maar heb het al vanaf ik ziek ben geworden. Ik heb ooit al een echografie van het hart laten doen, een 24-uurs meting en verschillende ECG's, maar nooit is er iets heel erg afwijkends gevonden. Dus ik denk dat het er "gewoon" bij hoort.

Ik denk dus niet dat je de enige zal zijn met dit probleem!

Groetjes,
Sofie
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

hoi, mijn dochter heeft ook een te hoge hartslag, en nu is er ook aangetoond dat haar hart niet goed meer is (bewijs).
Dit heeft allemaal te maken met ME/CVS.

Gek dat de medici zijn/haar ogen hier voor sluit.
Ook al zien ze dat het niet goed is zeggen ze vlot tegen je dat er niets aan de hand is.
Zelf meegemaakt er is met mijn dochters dossier geknoeid is.
Kost wat kost de ogen hier voor sluiten.

Heb vanaf hier gesplitst en een nieuw topic gewijd aan 'geknoei met dossier'. Mod. Zuiderzon
Hope
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Even heel algemeen gesteld (omdat er grote verschillen tussen de mensen met ME onderling en de mensne met FM onderling zijn):

Bij mensen ME komt een snel stijgende hartslag bij beweging regelmatig voor. Dat is een reden om indien mogelijk wel te blijven bewegen, maar regelmatig en altijd op een rustiger hartslag.

Bij mensen met fibromyalgie is de hartslag in rust ook vaak hoog, alsof ze voortdurend aan het sporten zijn.

Er zijn onder andere sportporgramma 's van Stans van der Poel, die hierbij kunne helpen.
Ook Buteyko methode (hartslag verlagende manier van ademhalen) wordt wel gebruikt.
PS Buteyko methode werkt met een week ook medicijnverlagend (luchtwegverwijderaars) bij astma.

Hartelijke groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Boxertje
Actief lid

Bericht door Boxertje »

Ik heb ook een snelle hartslag, bij inspanning maar soms in rust ook. Met liggen ook regelmatig een heel snelle en harde hartslag, echt erg gebons dan. Een niet fijn, onrustig gevoel. Sta dan ook op wachtlijst in Amsterdam voor fietstest met echo.

@ Flos: Wat is er voor afwijking gevonden bij je dochter?
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

JannekeBoZ schreef:Nu valt het mij op dat ik bij de lichtste inspanning een hele snelle pols heb (boven de 90) Zo was dat vanmorgen al na het opstaan en het koffiezetten!!
Ook voor niet-zieke mensen, die weinig tot niet aan sport doen, is het vrij gebruikelijk om in rust een hartslag van 80 slagen per minuut (of meer) te hebben.
Naar mate je meer getraind bent, schijnt dit lager te worden.
Zelf doe ik niet aan sport en heb in rust een hartslag van circa 80.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Oeps.. stuk getypt is het weg :evil:

Tot half december kon ik nog redelijk werken en deed ik 1x per week een uur aan salsa aerobics. Toen kreeg ik een virusinfectie met koorts van een week, daarna werd ik benauwd en kortademig bij elke inspanning. Een plotselinge verergering van mijn klachten dus. 3 weken later kreeg ik weer een week verhoging. Van de week viel mij die hartslag op en snapte ik wel waarom ik zo kortademig ben. Van niet sporten zal het niet beter worden, dat weet ik wel.

Wat is Buteyko??? Ik heb luchtwegverwijders (2 stuks zelfs en "Spiriva" ook een soort verwijder maar dan een langwerkende), maar die helpen niet echt. En als ik de fittest doe, moet ik dan wel of geen extra verwijder nemen?
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

@Boxertje, ik denk dat het allemaal te maken heeft met ME/CVS, weet wel zeker.
Het tast alles aan en bijna niets is meer 100% bij mijn dochter haar organen.
Hope
Boxertje
Actief lid

Bericht door Boxertje »

flos schreef:@Boxertje, ik denk dat het allemaal te maken heeft met ME/CVS, weet wel zeker.
Het tast alles aan en bijna niets is meer 100% bij mijn dochter haar organen.
Jeetje schrik er best van...En die afwijkingen zijn gevonden met onderzoeken in het ziekenhuis?

Sterkte!
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

@boxertje, ja in de kliniek van prof. Lambrecht.
Longen zijn ook niet zo als het moet.
Spieren maar over te zwijgen.
Vergrote Milt.
Schildklier die niet goed zijn werk meer doet.
Energie maar 60%.
Virussen in het hoofd vooral daar, vandaar de Spect-scan.
Ontstoken spieren in de hals.
Verstoorde Hypofyse vandaar de MRI-scan.
Slaap maar 4 uur per nacht aangetoond via de ambulante ergometrie.

Hopelijk kunnen ze het een beetje behandelen als alle onderzoeken gedaan zijn.
Hope
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Toch vind ik dat ondanks al mijn dochter haar problemen met ME/CVS ze toch goed vooruit kan met lopen. Nou ja dat is toch wat.
Nu ligt ze weer in bed met een virus, of iets dergelijks.
Hope
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Het is toch niet te geloven FLos dat jullie niet serieus zijn genomen door artsen als je hoort wat je dochter allemaal mankeert!

De laatste tijd heb ik last van hartkloppingen, onregelmatige hartslag en mijn hart bonkt soms hard.
Gelukkig kan ik in juli terecht in Amsterdam en wordt er daar een fietstest gedaan, want het maakt mij toch een beetje ongerust

Eline
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Fijn dat je in Amsterdam terecht kan, daar hadden ze ons ook naar toe kunnen verwijzen niet?

Heel veel succes Eline, ik ben oprecht blij voor je. :P :P :P
Hope
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Euh... we gingen een beetje off/topic, heeft iemand mijn berichtje nog gelezen? :lol:

Tot half december kon ik nog redelijk werken en deed ik 1x per week een uur aan salsa aerobics. Toen kreeg ik een virusinfectie met koorts van een week, daarna werd ik kortademig bij elke inspanning. Vaak ook benauwd in de uren erna. Een plotselinge verergering van mijn klachten dus.
3 weken later kreeg ik weer een week verhoging, zonder duidelijke aanleiding. Van de week viel mij die hartslag op en snapte ik wel waarom ik zo kortademig ben. Van niet sporten zal het niet beter worden, dat weet ik wel. Heb nu een lichaamstemp van rond de 36/36.5.

Wat is Buteyko??? Ik heb luchtwegverwijders (2 stuks zelfs en "Spiriva" ook een soort verwijder maar dan een langwerkende), maar die helpen niet echt. En als ik de fittest doe, moet ik dan wel of geen extra verwijder nemen?
Madelief
Beginner

Bericht door Madelief »

Gister bij de fysio een cardiotest gedaan: Kwam uit dat mijn hartslag behoorlijk snel omhoog ging, maar toch ook nog wel behoorlijk snel weer omlaag.
Plaats reactie