De Meirleir

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Nee, ik zal me er niet op vastpinnen, maar dat klinkt al wat concreter als een bobbel of een pijnlijke plek. Bij mij zal daarvoor als ik het me goed herinner een darmfoto gemaakt worden. En toen ik lang geleden een verstopte darm had, was dat (als ik het me goed herinner) ook te voelen daar rond die plaats, dus wie weet is dat nu weer het geval.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

sowfia schreef:over dat drukpunt zei hij niet veel, enkel: ja daar zit duidelijk het probleem. Ik heb er ook niet echt meer uitleg over gevraagd omdat ik daarover hier al gelezen had, het was iets als: daar zit de overgang tussen dunne en dikke darm en daar zou een bacterieophoping zijn ofzo...
De lezing te Perth door Dr. De Meirleir vorig jaar had als thema 'ME/CVS en chronische darminfectie': klik hier

Hier het kernstukje waar jullie naar zoeken:
Prof. Dr. K.de Meirleir zag bij zijn laatste 100 patiënten – op een punt dat 2 cm rechts / 2 cm naar beneden van de (navel) gelokaliseerd is - dat deze plek gevoelig is bij een lichte druk. Dit punt zit net boven de overgang van de dunne en dikke darm, ook ileocaecale streek genoemd. Gevoeligheid op deze plek is een teken dat de darmbacteriën uit balans zijn.
Hoop doet leven!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja ik vond het ook een beetje raar dat hij aangaf dat na 8 maanden ik zeker weer beter zou moeten zijn. Geeft hoop maar aangezien je niet van ME/CVS kan genezen (zegt men ) is het een beetje valse hoop?
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

inderdaad, ook omdat ik hier al gelezen had dat hij dat bij nog mensen zei. en er nog helemaal niets onderzocht is :-)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik geloof wel dat hij wat tewege zal brengen. Gewoon een voorgevoel maar ' U bent in 8 maanden beter ' :? ? Raar.
Hij is wel de arts die ik zocht , die verder kijkt naar virussen terwijl in Amsterdam onderzoek wordt gedaan maar verder weinig behalve de Carnetine.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Zuiderzon, hartstikke bedankt dat je dat op hebt gezocht :) .
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar ervaringen met de behandelwijze van DML.
Is er iemand daadwerkelijk genezen, of zijn de klachten zo verminderd dat het leven meer leefbaarder wordt.
Als het waar is wat DML beweert dat je binnen 8 maanden beter bent, dan moeten er toch mensen zijn waarbij dit zo is.
Zij zouden het dan toch van de 'daken schreeuwen'.
Dat zou ik in ieder geval wel doen.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja ben ik ook benieuwd na. Misschien dat de mensen die ' beter' zijn hier niet meer zo vaak komen . toch?
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Nou sommige mensen hebben misschien het verhaal ook al wel zo vaak gedaan dat ze er een beetje klaar mee zijn?! Ook stappen velen uit de wereld van ME/CVS. Ze zijn er gewoon letterlijk en figuurlijk gelukkig klaar mee.
Een enkeling blijft om te helpen, maar wordt soms niet gehoord, om het tenslotte ook op te geven.

Ja ik ken voldoende mensen die genezen zijn en ik ken ook voldoende mensen die zoveel genezen zijn dat ze weer halve of 3/4 banen hebben met daarnaast een redelijk normaal leven.
In elk geval bijna iedereen kan blijkbaar verbetering krijgen, hoe ernstig de problematiek ook. Zelf was ik bedlegerig en ben 3 maal bijna dood geweest. In Nederland kon men niks.
Wil ik ook weer werken, ja, ik was ook bijna zover maar er kwam iets totaal onverwacht tussen door wat mijn gezondheid ernstig geschaad heeft. Nu ben ik blij als ik gewoon deze stabiel opnieuw opwaartse situatie kan behouden en denk voorlopig alleen aan een aangenamer leven ipv werken. Kwalitatief dus.
Overigens geldt wel voor bijna alle ex patienten dat ze zich in acht moeten blijven nemen. Voldoende rust en alert zijn op veranderingen in het lichaam, bv door infectie, lijkt belangrijk. Ook ken ik er een paar die weer voltijd werken en functioneren, maar daarnaast onderhoudende medicatie gebruiken.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik kan zonaanbidsters verhaal alleen maar onderstrepen.

Ook mijn zoon studeert nu bijna een jaar weer op dezelfde Hogeschool als 5 jaar geleden. Met hulp van DML, vingers a/d pols binnen en buiten de school en met 300 % motivatie, maar nog wel beperkte energie.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klinkt allemaal heel erg goed. Eigenlijk beter dan dat ik verwacht had.
Ik moet zeggen dat het CVS-centrum heel fijn is in Amsterdam maar behalve de Carnetine gebeurt er eigenlijk heel erg weinig. Veel testen gedaan maar verder niet echt naar virussen gekeken, maar natuurlijk een luisterend oor wat erg fijn is .

De Carnetine doet wel iets maar niet dat ik kan zeggen dat dit een langdurige oplossing is .

Ik heb dit al eerder gezegd maar als het zo is dat ik bij DML zodanig beter word dat ik een redelijk of een normaal leven kan lijden . Ik er werk van wil maken dat het beleid hier in Nederland moet veranderen.
Deze ziekte heeft mijn sport-carriere gekost maar het kost de overheid ook bakken vol met geld dat ik uberhaupt niet kan werken. Ik sta op zero-productive
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

annac schreef:Ik kan zonaanbidsters verhaal alleen maar onderstrepen.

Ook mijn zoon studeert nu bijna een jaar weer op dezelfde Hogeschool als 5 jaar geleden. Met hulp van DML, vingers a/d pols binnen en buiten de school en met 300 % motivatie, maar nog wel beperkte energie.
Wat een goed bericht en fijn om te lezen.
Het is jullie van harte gegund.

@ Allen,
Veel succes met de behandeling. (En ook geduld, meestal heb je dat ook in ruime mate nodig...)

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Bedankt, Henny.

En ja, geduld moet je blijven houden want aan DML heb je alleen maar wat betreffende de medicijnen want er gaan een hoop mensen door zijn handen zodat er geen verdere aandacht aan je kan worden besteed. Je zelf in de principes van de therapie verdiepen is wel nodig om jezelf in e.e.a. te ondersteunen.
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

Wat fijn voor jullie dat het beter gaat!
Maar wat bedoel je Annac met 'er geen verdere aandacht aan je wordt besteed'?
En dat DML er alleen voor de betreffende medicijnen is.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Wat oa. een beetje lastig is, is dat hij onderzoeken laat doen en de resultaten en een behandelplan voorstelt.
Dit voorstel wordt in een gunstig geval dan door huisarts en patient besproken, al dan niet ook nog met overleg huisarts en DM.
Daar wat de begeleiding van de huisarts betreft, is het te optimistisch gedacht. Vooral voor de Nederlanders. Er zijn andere landen waar dit wel loopt, maar hier is het geloof ik meer uitzondering dan regel. Mijn huisarts bedacht in het begin dat hij zou bellen. Tot op de dag van vandaag moet hij dit nog doen.
Plaats reactie