Gewicht / haaruitval

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Angel
Beginner

Gewicht / haaruitval

Bericht door Angel »

Ik heb in de afgelopen tijd sinds dat ik ziek ben nog maar een hele dunne bos haren over waar dat vroeger wel twee keer zo dik was. Ik heb dit ook gehad in de tijd dat ik een eetstoornis had en veel was afgevallen. Ik ben de afgelopen maanden tot jaar ook wel de nodige kilo's kwijt geraakt maar niet op een heel ongezonde manier zoals toen en het ging nu af van een toch wel fors overgewicht.

@ Angel: Ivm gewicht: zoekfunctie gebruikt. Dit leverde volgende topic op:onder- of overgewicht bij ME/CVS? met heel wat ervaringen. Mod. Zuiderzon

Hebben mensen hier ook ervaring mee, vooral met dat haaruitval?

x Angel
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi Angel,

Mijn dochter heeft ook last van haaruitval.
Wat je hier aan kan doen, ik weet het niet, ik geef haar nu wel extra vit. C.
Wie weet, het is denk ik maar tijdelijk en wanhoop niet dat heb ik ook tegen mijn dochter gezegd, iedereen heeft een rui periode.

Mijn dochter is 16 en heeft al 1,5 jaar ME/CVS en is 10 kg afgevallen zonder er iets voor te doen. Artsen kijken hiervan nog niet op laat staan dat ze haar en ons geloven.

Stekte Angel. :-({|= :-({|= :-({|=
Hope
issi
Beginner

Bericht door issi »

hallo angel,

Voor mij is het haar uitval een gevoelig onderwerp, toen ik net ziek was verloor ik binnen 5 maanden bijna al mijn haar, ik heb het jaren lang heel kort gehad. Nu elf jaar verder verlies ik nog steeds een hele hoop haar, maar dat is nu iets beter, wat ik nog steeds niet heb zijn wenkbrauwen hoewel er nu wat meer haartjes bij komen, maar ik moet ze nog steeds iedere morgen tekenen, ik woon in zuid - spanje dus hier zomers veel strand en ik kan dan niet kopjeonder.

Het gewichtsprobleem heb ik nu eindelijk onder controle, ik ben sinds ik ziek ben ongeveer 15 kilo verloren maar ik blijf nu rond de 50 kilo zitten, het is nog niet veel maar het wordt ook niet minder.

Oplossingen heb ik na 11 jaar nog steeds niet gevonden, gr
Plaats reactie