Om nog even op het onderwerp terug te komen, volgens mij kun je wel pfeiffer krijgen als je CVS hebt, in ieder geval heb ik dat gehad. Ik werd op mijn 9e ziek na een longontsteking (daarvoor ook al veel problemen, maar nog geen CVS). Op mijn 12e werd ik ineens een stuk zieker, en na een tijd bloedprikken en dergelijke kwam eruit dat ik pfeiffer had. Inmiddels ben ik ook 21 (toevallig

), maart ik ben wel heel erg benieuwd wat eruit komt. MDe klieren in mijn nek (voor en achterkant) en onder mijn oksel zijn nu al een jaar of 5 opgezet, elke dokter verbaast zich er weer over maar weet niet wat het is. Dus het kan best zijn dat het bij CVS hoort, dat er niks aan te doen valt helaas... is vet irritant, als ik ziek word (standaard om de maand een variatie van long, keel, holtes, oorontsteking) dan gaan mn lymfeklieren ook meteen ontsteken, en dat is echt pijnlijk. Knap dat je een studie doet! Ik doe momenteel niks meer, heb gelukkig wel de havo kunnen halen zonder al te veel problemen (gelukkig had ik toen nog een hoog IQ en waren geheugen/concentratiestoornissen niet zo erg). Momenteel probeer ik thuisstudie te doen, en ben ik in een halfjaar tot hoofdstuk 5 gekomen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King