Handtekenactie vergoeding van alternatieve geneeswijzen 2009

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Luna
Beginner

Handtekenactie vergoeding van alternatieve geneeswijzen 2009

Bericht door Luna »

Hoi allemaal,

Ik heb van mijn arts een mailtje gekregen waarin staat dat mogelijk alternatieve geneeskunde niet langer meer vergoed gaat worden in 2009!
Daar schrok ik erg van, want dat betekent dat ik alles zelf moet gaan betalen.
Ikzelf heb erg veel baat bij het gebruikmaken van alternatieve geneeswijzen, maar ik weet nog niet of dat financieel haalbaar voor mij zal zijn als de verzekering alternatieve geneeswijzen niet langer meer gaat vergoeden in 2009...

"De regering wil de consulten van artsen die alternatieve geneeskunde (CAM) toepassen met BTW gaan belasten en de BIG-registratie van die artsen afschaffen. Dat betekent dat de consulten en behandelingen voor u 19% duurder kunnen worden. Om over de verdere consequenties van afschaffing van de registratie van alternatief werkende artsen nog maar niet te spreken.
Wij vinden dat dit de patiënten enorm onrecht doet en de vrije artsenkeuze beperkt" (vermeld mijn arts in zijn e-mail)

Omdat ik wil dat naast de reguliere geneeskunde ook de alternatieve geneeskunde moet blijven bestaan heb ik meegedaan aan de Nationale handtekenactie voor CAM. (Complementary Alternative Medicine).

(CAM is een verzamelnaam voor alternatieve geneeswijzen zoals Acupunctuur, Antroposofie, Osteopathie, Homeopathie, Ayurvedische geneeswijze en Natuurgeneeskunde.)

Ik weet niet of er veel mensen op dit forum gebruik maken van alternatieve geneeswijzen, maar voor diegenen die er baat bij hebben of dit initiatief willen steunen kunnen op de onderstaande link meedoen aan deze handtekenactie.
Op dinsdag 28 oktober zal de petitie worden aangeboden aan "Den Haag".

http://www.gavoorcam.nl/

Je kunt ook een persoonlijke brief sturen naar de onderstaande adressen waarom jij wilt dat de alternatieve geneeskunde moet blijven bestaan.

De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de heer Klink
én
De staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (dus twee aparte brieven), mw. Bussemaker
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag

De Minister van Financiën, de heer Bos
én de staatssecretaris Financiën, de heer De Jager (dus twee brieven),
Ministerie van Financiën
Prinses Beatrixlaan 512
Postbus 20201
2500 EE Den Haag

De Minister-president, de heer Balkenende
Minister van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA Den Haag

Veel Liefs Luna
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Even voor de duidleijkheid:

het gaat om artsen die complementair en/of alternatief werken.

Hartelijke groet, Henny
Luna
Beginner

Bericht door Luna »

Bedankt Henny
voor de aanvulling!
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Graag gedaan!

Kan me voorstellen dat het verschil uit maakt dat het om artsen gaat.

Hartelijke groet van Henny
Plaats reactie