CVS/ME award
Moderator: Moderators
-
- Teamlid
- Contacteer:
CVS/ME award
Ik lees hier overal over de ME-award, en over dat die toch een duister kantje heeft.
wWaarom niet zelf een CVS/ME award in het leven roepen?
Mocht die bestaan, aan wie zouden jullie die dan geven=?
Enige voorwaarden voor nominatie: het moet een persoon zijn, geen instituut. De persoon mag zowel op vlak van educatie, onderzoek, ptn begeleiding, informate, wetenschap, ... bezig zijn, maakt niet uit. Een der op hoog of klein niveau, dus evengoed de buurvrouw als een grote naam
Laat het me weten, ik ben héél benieuwd...
wWaarom niet zelf een CVS/ME award in het leven roepen?
Mocht die bestaan, aan wie zouden jullie die dan geven=?
Enige voorwaarden voor nominatie: het moet een persoon zijn, geen instituut. De persoon mag zowel op vlak van educatie, onderzoek, ptn begeleiding, informate, wetenschap, ... bezig zijn, maakt niet uit. Een der op hoog of klein niveau, dus evengoed de buurvrouw als een grote naam
Laat het me weten, ik ben héél benieuwd...
"Great minds share similar thoughts "
Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
CVS/ME award
Ik zou mijn huisarts nomineren omdat:
- hij me serieus neemt
- met mij meedenkt
- helpt zoeken naar alternatieven
- eerlijk is
En eigenlijk ook mijn mannetje omdat hij me steunt, er voor me is en al "mijn taakjes" in huis overneemt zonder ooit eens te zeuren...
- hij me serieus neemt
- met mij meedenkt
- helpt zoeken naar alternatieven
- eerlijk is
En eigenlijk ook mijn mannetje omdat hij me steunt, er voor me is en al "mijn taakjes" in huis overneemt zonder ooit eens te zeuren...
Groetjes, Peet
I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Hierbij deel ik de ME-Award uit aan mezelf, en om de volgende reden.
Iemand die geacht werd zichzelf jaren niet moe te denken en met een heel ziek lichaam, zichzelf iedere keer weer op de benen probeerde te krijgen en daardoor steeds verder achteruit ging, en herstel al 3 a 4 dagen duurde van een douche.
Praten ging bijna niet meer. Ik raakte steeds meer verward en verloor af en toe licht mijn bewustzijn. Maar ik had dit zelf niet door.
Bijna kruipend eten klaar maakte.
En al afhankelijk was van derden.
Ik heb blijkbaar in die jaren een overlevingstechniek aangeleerd.
( kom ik nu achter)
Overleven om eten te krijgen, een douche te halen en als het meezat me tanden te poetsen.
Zelf dacht ik, dat ik daarvoor ooit aan expeditie robertson mee moest doen.
Iemand die geacht werd zichzelf jaren niet moe te denken en met een heel ziek lichaam, zichzelf iedere keer weer op de benen probeerde te krijgen en daardoor steeds verder achteruit ging, en herstel al 3 a 4 dagen duurde van een douche.
Praten ging bijna niet meer. Ik raakte steeds meer verward en verloor af en toe licht mijn bewustzijn. Maar ik had dit zelf niet door.
Bijna kruipend eten klaar maakte.
En al afhankelijk was van derden.
Ik heb blijkbaar in die jaren een overlevingstechniek aangeleerd.
( kom ik nu achter)
Overleven om eten te krijgen, een douche te halen en als het meezat me tanden te poetsen.
Zelf dacht ik, dat ik daarvoor ooit aan expeditie robertson mee moest doen.
-
- Teamlid
- Contacteer:
Lijda,
Ik begrijp je punt. Al was het niet meteen de bedoeling dat mensen zichzelf nomineren
Ikzelf geef de award aan Luk Saffloer (Vlaams journalist, programmamaker, auteur, CVS-patiënt), en aan Hermine COuvreur (CVS-patiënte sinds 15 jaar, kloppende hart achter een website rond CVS, zet zich in voor haar lotgenoten)
Ik begrijp je punt. Al was het niet meteen de bedoeling dat mensen zichzelf nomineren

Ikzelf geef de award aan Luk Saffloer (Vlaams journalist, programmamaker, auteur, CVS-patiënt), en aan Hermine COuvreur (CVS-patiënte sinds 15 jaar, kloppende hart achter een website rond CVS, zet zich in voor haar lotgenoten)
"Great minds share similar thoughts "
Eigenlijk heeft Lijda groot gelijk! Een ME-award verdienen we allemaal! We doen allemaal elke dag weer ons best om vooruit te komen, de moed niet op te geven, te genieten van de kleine dingetjes, ... . Dus ; proficiat iedereen met deze award!
( Als ik dan echt iemand anders dan onszelf moet kiezen, dan gaat hij naar mijn man voor al zijn steun, hulp, begrip en liefde!)
( Als ik dan echt iemand anders dan onszelf moet kiezen, dan gaat hij naar mijn man voor al zijn steun, hulp, begrip en liefde!)