syndroom van tietze
Moderator: Moderators
syndroom van tietze
hallo allemaal
ik heb al heel de week last van mijn borst
soms trekt het weg en dan is het weer terug
het brand en doet vreselijk pijn ook mijn armen doen pijn
ik ben er mee naar de dokter geweest hij denkt aan syndroom van tietze
ik heb dit al 20 jaar ,ik ben dinsdag gemanupuleert voor mijn nek en rug
en volgens huisarts en fhisio reageer ik erg heftig daar op .ik heb daar nooit geen last van gehad ,gisteren ging het beter en nu is het weer sterk aanwezig ,ik ben aan het twijfelen ik boer heel vaak en heb ook last van maag en buik ,wie herkent het
ik heb ook bij mijn me cvs fybro
groetjes alie
ik heb al heel de week last van mijn borst
soms trekt het weg en dan is het weer terug
het brand en doet vreselijk pijn ook mijn armen doen pijn
ik ben er mee naar de dokter geweest hij denkt aan syndroom van tietze
ik heb dit al 20 jaar ,ik ben dinsdag gemanupuleert voor mijn nek en rug
en volgens huisarts en fhisio reageer ik erg heftig daar op .ik heb daar nooit geen last van gehad ,gisteren ging het beter en nu is het weer sterk aanwezig ,ik ben aan het twijfelen ik boer heel vaak en heb ook last van maag en buik ,wie herkent het
ik heb ook bij mijn me cvs fybro
groetjes alie
syndroom van tietze
Ik herken het allemaal wel, maar ik heb geen idee wat het syndroom van Tietze is, iets met je maag? Even googelen zo.
Ik heb laatst een maagonderzoek gehad, waaruit bleek dat de maagkleppen niet goed sluiten, niet naar de slokdarm en niet naar de darm. Verder zit er een scheurtje in mn middenrif, wat 14 in een dozijn mensen wel hebben, maar ik heb daar vaak wel wat pijn van in de borst, net achter het borstbeen zeg maar.
Veel lucht in mn buik heb ik ook, terwijl ik goed let op mijn ademhaling.
Ik heb overigens omeprazol gekregen; om de galproductie af te remmen.
Ik heb ze nog niet zolang en het duurt even voordat je de werking positief merkt (word er tot nu toe alleen nog maar misselijker van) dus kan je nog niet vertellen of ik daar veel baat bij heb.
Ik heb laatst een maagonderzoek gehad, waaruit bleek dat de maagkleppen niet goed sluiten, niet naar de slokdarm en niet naar de darm. Verder zit er een scheurtje in mn middenrif, wat 14 in een dozijn mensen wel hebben, maar ik heb daar vaak wel wat pijn van in de borst, net achter het borstbeen zeg maar.
Veel lucht in mn buik heb ik ook, terwijl ik goed let op mijn ademhaling.
Ik heb overigens omeprazol gekregen; om de galproductie af te remmen.
Ik heb ze nog niet zolang en het duurt even voordat je de werking positief merkt (word er tot nu toe alleen nog maar misselijker van) dus kan je nog niet vertellen of ik daar veel baat bij heb.
syndroom van tietze
gegoogeld, ontsteking aan je kraakbeen is het dus..
Krijg je hier nog onderzoeken voor en heb je al eens een maagonderzoek gehad?
Krijg je hier nog onderzoeken voor en heb je al eens een maagonderzoek gehad?
dank je marrit dus jij herkeny het
inderdaad ontsteking kraakbeen en bindvlies
maar het gekke is ik heb ook last van mijn maag en darmen
ik heb diverticulose aan mijn darmen en ik heb inderdaad ook
dat het klepje tussen maag en slokdarm weg is
dus een scheurtje in het midden rif ik heb diverse onderzoeken gehad maag en slokdarm
ook gastroscopie ik moet dus opletten met wat ik eet
maar omdat ik ook fybro heb
dacht ik dat deze pijn ook daar vandaan komen
het is echt moeilijk .en ik voel mij hondsberoert
groetjes alie
inderdaad ontsteking kraakbeen en bindvlies
maar het gekke is ik heb ook last van mijn maag en darmen
ik heb diverticulose aan mijn darmen en ik heb inderdaad ook
dat het klepje tussen maag en slokdarm weg is
dus een scheurtje in het midden rif ik heb diverse onderzoeken gehad maag en slokdarm
ook gastroscopie ik moet dus opletten met wat ik eet
maar omdat ik ook fybro heb
dacht ik dat deze pijn ook daar vandaan komen
het is echt moeilijk .en ik voel mij hondsberoert
groetjes alie
dank je lieve jazzie
ik lig nu veel op bed met warmte
en ik gebruik paracetamol met diazepam
het helpt even ,maar het is vlug uitgewerkt
ik gebruik ook magnesium tabletten
ik hoop dat het snel over is ik kan niet goed ademhalen
ik hoopte dat iemand het zou herkennen
maar gelukkig voor jullie is dat niet zo
liefs van alie
ik lig nu veel op bed met warmte
en ik gebruik paracetamol met diazepam
het helpt even ,maar het is vlug uitgewerkt
ik gebruik ook magnesium tabletten
ik hoop dat het snel over is ik kan niet goed ademhalen
ik hoopte dat iemand het zou herkennen
maar gelukkig voor jullie is dat niet zo
liefs van alie
hoi alie,
ik hoop voor je dat het al iets beter gaat?
ik zag je berichtje op cib forum, en weet dat syndroom van tietze veel voorkomt bij sle patienten.
gelukkig heb ik er zelf geen last van.
ik herken wel de brandende pijn in de rug, volgens mij heb ik dan maagpijn, maar het straalt niet uit, blijft op 1 plek, maar doet vreselijk pijn, dan heb ik ook moeite met ademhalen.
het is zo moeilijk als je verschillende ziektes, aandoeningen hebt hè?
artsen zeggen dan al gauw je komt bij zoveel artsen, hebt verschillende ziektes, dat het moelijk is te behandelen, maar ondertussen zit je er maar mee!
sterkte en groetjes van mij
ik hoop voor je dat het al iets beter gaat?
ik zag je berichtje op cib forum, en weet dat syndroom van tietze veel voorkomt bij sle patienten.
gelukkig heb ik er zelf geen last van.
ik herken wel de brandende pijn in de rug, volgens mij heb ik dan maagpijn, maar het straalt niet uit, blijft op 1 plek, maar doet vreselijk pijn, dan heb ik ook moeite met ademhalen.
het is zo moeilijk als je verschillende ziektes, aandoeningen hebt hè?
artsen zeggen dan al gauw je komt bij zoveel artsen, hebt verschillende ziektes, dat het moelijk is te behandelen, maar ondertussen zit je er maar mee!
sterkte en groetjes van mij
hoi lieve marion
ik merk dus bij jou wel enige herkenning
het is heel naar ,vanmorgen ging het weer mis
ik had ineen een raar gevoel door mijn lichaam
ook mijn buik en maag doen pijn en een zwaar pijnlijk gevoel in mijn armen en schouders en onwezelijk gevoel in mijn hoofd
ik ben dus weer naar de huisartsen post geweest
en mijn bloeddruk was gigantisch hoog bij hem 220 /120
maar thuis was het weer wat gezakt
hij heeft mijn dosier nagekeken en vond het allemaal best veel ik moet mijn hart tablet verhogen en mijn pijnstillers in nemen en van de week weer terug naar mijn huisart je word er niet goed van
ik denk dat wat ik nu had een soort circulatie storing was
maar je schrik je wild
het is echt niet leuk meer je vraag je af waarom zal ik hiermee doorgaan
sorry hoor maar het word me teveel
en ik denk dat jij dat het best begrijpt
want jij heb ook zo veel ook jij veel sterkte en een dikke knuf
liefs alie
ik merk dus bij jou wel enige herkenning
het is heel naar ,vanmorgen ging het weer mis
ik had ineen een raar gevoel door mijn lichaam
ook mijn buik en maag doen pijn en een zwaar pijnlijk gevoel in mijn armen en schouders en onwezelijk gevoel in mijn hoofd
ik ben dus weer naar de huisartsen post geweest
en mijn bloeddruk was gigantisch hoog bij hem 220 /120
maar thuis was het weer wat gezakt
hij heeft mijn dosier nagekeken en vond het allemaal best veel ik moet mijn hart tablet verhogen en mijn pijnstillers in nemen en van de week weer terug naar mijn huisart je word er niet goed van
ik denk dat wat ik nu had een soort circulatie storing was
maar je schrik je wild
het is echt niet leuk meer je vraag je af waarom zal ik hiermee doorgaan
sorry hoor maar het word me teveel
en ik denk dat jij dat het best begrijpt
want jij heb ook zo veel ook jij veel sterkte en een dikke knuf
liefs alie
Hallo Alie,
Gaat het nu wat beter? Ik heb het zelf niet, maar mijn moeder heeft, buiten haar fibromyalgie en trage schildklier, ook het syndroom van Tietze. Als ze daar last van heeft zie je haar echt creperen van de pijn. Heel erg rotgevoel. Maar ze heeft dit alleen in haar borst. Ze heeft hier medicijnen voor gekregen, die ze dan moet nemen als ze voelt dat het op begint te komen.
Gaat het nu wat beter? Ik heb het zelf niet, maar mijn moeder heeft, buiten haar fibromyalgie en trage schildklier, ook het syndroom van Tietze. Als ze daar last van heeft zie je haar echt creperen van de pijn. Heel erg rotgevoel. Maar ze heeft dit alleen in haar borst. Ze heeft hier medicijnen voor gekregen, die ze dan moet nemen als ze voelt dat het op begint te komen.
hallo amaike
het gaat nu met de tietse wat beter
ik had een virus achteraf dus die gaf extra narigheid
ik heb namelijk ook een darmziekte en
en een hele boel andere narigheden
wat gebruik jou moeder voor pijnstillers
want tietse voel ik niet aankomen
het is er ineens ,en is inderdaad een gemene pijn
sterkte voor je moeder
groetjes alie
het gaat nu met de tietse wat beter
ik had een virus achteraf dus die gaf extra narigheid
ik heb namelijk ook een darmziekte en
en een hele boel andere narigheden
wat gebruik jou moeder voor pijnstillers
want tietse voel ik niet aankomen
het is er ineens ,en is inderdaad een gemene pijn
sterkte voor je moeder
groetjes alie
Ik zal het vanavond eens navragen. Mijn moeder wist de eerste keer ook niet wat haar overkwam. Ze dacht eerst dat het haar fibromyalgie was, dus heeft ze er veel te lang mee gelopen. Nu weet ze wat het is, en als ze het dan voelt aankomen kan ze medicijnen nemen.
Het was voor haar de keuze:
- of de rest van haar leven die extra medicijnen nemen voor het geval het nog eens terug zou komen, dan zou ze die pijn niet of in veel mindere mate voelen,
- of die keren dat het opkomt die medicijnen nemen. dan is ze al wel te laat, maar het verzacht de pijn wel. en aangezien dit niet een pijn is die wekelijks een keer opkomt, maar meer maandelijks of langer, wilde ze niet nog meer medicijnen erbij.
Het was voor haar de keuze:
- of de rest van haar leven die extra medicijnen nemen voor het geval het nog eens terug zou komen, dan zou ze die pijn niet of in veel mindere mate voelen,
- of die keren dat het opkomt die medicijnen nemen. dan is ze al wel te laat, maar het verzacht de pijn wel. en aangezien dit niet een pijn is die wekelijks een keer opkomt, maar meer maandelijks of langer, wilde ze niet nog meer medicijnen erbij.
dank je amaike
voor je antwoord
ik kreeg ruim twintig jaar geleden te horen dat tietse had ik dacht dat het mijn hart was ,ik had toen al jaren ME CVS en FIBRO
dus toen dacht ik wel ja nog iets geks erbij
ik heb zoveel medicijnen nu ik kan er echt niets meer bij hebben
want ik heb een intolerantie voor medicijnen
dus ik probeer als ik die pijn heb met warmte te bestrijden en met mijn pijnstillers die ik al slikt vanaf 1974
groetjes alie
voor je antwoord
ik kreeg ruim twintig jaar geleden te horen dat tietse had ik dacht dat het mijn hart was ,ik had toen al jaren ME CVS en FIBRO
dus toen dacht ik wel ja nog iets geks erbij
ik heb zoveel medicijnen nu ik kan er echt niets meer bij hebben
want ik heb een intolerantie voor medicijnen
dus ik probeer als ik die pijn heb met warmte te bestrijden en met mijn pijnstillers die ik al slikt vanaf 1974
groetjes alie
Hallo Alie,
Ik had mijn moeder een mailtje gestuurd, dit heeft ze terug geantwoord. Misschien dat het je helpt, maar waarschijnlijk zul je die medicijnen al wel slikken dan:
Ik heb daar Oxycontin voor, die werken 12 uur maar dat duurt echt wel een paar uur voor die gaan werken. En dan heb ik nog oxynorm die werken 6 uur en gaan na een half uurtje werken en na anderhalf uur is de pijnstilling maximaal.
Het zijn allebei vrij zware pijnstillers ze vallen dan ook beide onder de opiumwet. Die langwerkende neem ik wel als ik weg moet, dat doe ik ook als we naar de kerstmarkten gaan dan slik ik die 3 dagen (ik mag er 2 per dag hebben ook voor de fibro) de andere neem ik echt alleen maar als ik een aanval van Tietze heb.
Volgens mij kunnen ze aan Tietze verder weinig doen als alleen pijnstilling. Robin (fysiotherapeut) heeft wel eens gezegd dat je er overheen moet gaan met ijs, maar dat vind ik dan echt helemaal niks.
Ik had mijn moeder een mailtje gestuurd, dit heeft ze terug geantwoord. Misschien dat het je helpt, maar waarschijnlijk zul je die medicijnen al wel slikken dan:
Ik heb daar Oxycontin voor, die werken 12 uur maar dat duurt echt wel een paar uur voor die gaan werken. En dan heb ik nog oxynorm die werken 6 uur en gaan na een half uurtje werken en na anderhalf uur is de pijnstilling maximaal.
Het zijn allebei vrij zware pijnstillers ze vallen dan ook beide onder de opiumwet. Die langwerkende neem ik wel als ik weg moet, dat doe ik ook als we naar de kerstmarkten gaan dan slik ik die 3 dagen (ik mag er 2 per dag hebben ook voor de fibro) de andere neem ik echt alleen maar als ik een aanval van Tietze heb.
Volgens mij kunnen ze aan Tietze verder weinig doen als alleen pijnstilling. Robin (fysiotherapeut) heeft wel eens gezegd dat je er overheen moet gaan met ijs, maar dat vind ik dan echt helemaal niks.
dank je wel amaike
ik ken deze medicijnen
maar ze gaven zoveel bijwerkingen
en ook mijn hoofd was heel suf
en ik was misselijk en last van mijn darmen
toen heb ik wiet gekregen van de huisarts
als thee te gebruiken ,maar ook dat ging mis alles werkt bij mij averechts
dus ik hou het op diacopamol ,een pijnstiller met diazepam er bij
maar het helpt niet echt
en aan ijs moet ik denken ik heb het altijd koud
maar ik vind het inderddad heel erg pijnlijk
het gaat nooit meer over dus ik kijk wel uit met wat ik doe