Hoort 'koorts' (verhoging) bij ME?
Moderator: Moderators
Hoort 'koorts' (verhoging) bij ME?
ben erg benieuwd wie hier nog meer last van heeft?
ik ben de afgelopen 2 weken vrij vaak aan het temperaturen
ik voelde me niet goed, en had wat verhoging, maar ook als ik me wel goed voel, heb ik regelmatig verhoging
mijn normale temperatuur is zo rond de 37.2
maar hij zit nu wisselend steeds tussen de 37.2 en 38.1
op sommige dagen/momenten is hij dus prima in orde, maar vooral als ik vermoeider ben, wil hij wel wat omhoog schieten
zonder verdere aanleiding, geen ontstekingen, geen griep, niks van dat alles
ben erg benieuwd of dit bij jullie ook zo is, en als je het niet weet is het misschien een idee om dit ook eens bij te houden
ik ben de afgelopen 2 weken vrij vaak aan het temperaturen
ik voelde me niet goed, en had wat verhoging, maar ook als ik me wel goed voel, heb ik regelmatig verhoging
mijn normale temperatuur is zo rond de 37.2
maar hij zit nu wisselend steeds tussen de 37.2 en 38.1
op sommige dagen/momenten is hij dus prima in orde, maar vooral als ik vermoeider ben, wil hij wel wat omhoog schieten
zonder verdere aanleiding, geen ontstekingen, geen griep, niks van dat alles
ben erg benieuwd of dit bij jullie ook zo is, en als je het niet weet is het misschien een idee om dit ook eens bij te houden
vervelend dat je verhoging hebt!
Ik heb af en toe opvliegers maar heb het vaak snel koud (met koude handen/voeten), maar nooit koorts eigenlijk..
Voordat ik ziek was had ik eignelijk ook nooit koorts, mn lichaamstemperatuur is vaak 36,4-36,7 en het is echt zelden dat ik op of boven de 27 kom!
groetjes, nienke
Ik heb af en toe opvliegers maar heb het vaak snel koud (met koude handen/voeten), maar nooit koorts eigenlijk..
Voordat ik ziek was had ik eignelijk ook nooit koorts, mn lichaamstemperatuur is vaak 36,4-36,7 en het is echt zelden dat ik op of boven de 27 kom!
groetjes, nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
mijn temperatuur is nooit echt bijzonder hoog geweest eigenlijk, ook neit voor ik ziek werd. Ik heb dit eigenlijk nooit laten onderzoeken, koorts is namellijk nooit goed, maar kep nog nooit gehoord dat een lagere lichaamstemperatuuur niet goed was?
http://www.pilliewillie.nl/main/artikel ... .me.1.html
Ik heb al iets gevonden, zou bij een traagwerkende schildklier kunnen zijn, overigens kan dat een relatie met me/cvs hebben!
Maar mijn temperatuur zou volgens deze webpagina nog niet te laag zijn!
groetjes, nienke
Ik heb al iets gevonden, zou bij een traagwerkende schildklier kunnen zijn, overigens kan dat een relatie met me/cvs hebben!
Maar mijn temperatuur zou volgens deze webpagina nog niet te laag zijn!
groetjes, nienke
het is dus niet echt heel erg laag maar toch aan de lage kantVoor de mens ligt de normale lichaamstemperatuur tussen de 36,5° en 37,5° Celsius. Er bestaat een zekere dagelijkse variatie; 's morgens vroeg om ca 3 uur is de temperatuur het laagst, 's middags om ca. 18 uur het hoogst; daarnaast kan bij grote lichamelijke inspannning de temperatuur tot boven de 38°C oplopen zonder dat dit abnormaal kan worden genoemd. Bij een lichaamstemperatuur bij de mens in rust boven 37,5°C maar onder de 38°C spreken we van verhoging, bij een temperatuur van meer dan 38°C van koorts. Onder de 35°C is sprake van onderkoeling oftewel hypothermie. De lichaamstemperatuur wordt gemeten met een koortsthermometer. Dit kan op verschillende manieren: rectaal, onder de oksel, onder de tong of via het oor. De zo gemeten temperaturen kunnen iets verschillen. De rectale temperatuur is het omslachtigst en meest onaangenaam om op te nemen, maar is wel het betrouwbaarst. De rectale temperatuur is echter ook niet altijd een goede afspiegeling van de temperatuur in de hersenen of de lever.
Hoort 'koorts' bij ME?
hallo allemaal
ik ben verkouden op dit moment en alle gevoelens van koorts erbij.
ik heb alleen geen koorts. mijn normalen temp is 36 graden en nu zit ik aan de 37. 9 graden.
hebben jullie ook een lagere temperatuur? ik heb sinds ik ziek ben nooit meer hogere graden gehad dan 38 nu dus.
herkennen jullie dit of ben ik de enige?
liefs gevoelig8
ik ben verkouden op dit moment en alle gevoelens van koorts erbij.
ik heb alleen geen koorts. mijn normalen temp is 36 graden en nu zit ik aan de 37. 9 graden.
hebben jullie ook een lagere temperatuur? ik heb sinds ik ziek ben nooit meer hogere graden gehad dan 38 nu dus.
herkennen jullie dit of ben ik de enige?
liefs gevoelig8
koorts en me ?
Ik heb wel gewoon koorts als ik ziek ben.
Wel zit mijn normale lichaamstemperatuur onder de gemiddelde: mijn normale lichaamstemperatuur is 36,8 waar dat gemiddeld normaal geloof ik 37,2 is.
Wel zit mijn normale lichaamstemperatuur onder de gemiddelde: mijn normale lichaamstemperatuur is 36,8 waar dat gemiddeld normaal geloof ik 37,2 is.
Keep on rockin'
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Is meestal zo dat bij ME/CVS de thermostaat ontregeld is.
Vaak normale lichaamstemperatuur die lager is (35.5-36.5°C) en bij koorts niet boven 38°C uitkomen of zelfs niet boven 37-37.5°C.
Koorts is een relatief begrip, als je normale temperatuur laag (geworden) is en jij hebt ineens 1.5°C meer en alle koortssymptomen (gesprongen lippen, warm&koud, hartkloppingen, slap,...), dan heb je gewoon koorts en ben je even ziek als iemand met 39-40°C, wat 'gewone' (lees: onwetende) dokters ook zeggen.
Vaak normale lichaamstemperatuur die lager is (35.5-36.5°C) en bij koorts niet boven 38°C uitkomen of zelfs niet boven 37-37.5°C.
Koorts is een relatief begrip, als je normale temperatuur laag (geworden) is en jij hebt ineens 1.5°C meer en alle koortssymptomen (gesprongen lippen, warm&koud, hartkloppingen, slap,...), dan heb je gewoon koorts en ben je even ziek als iemand met 39-40°C, wat 'gewone' (lees: onwetende) dokters ook zeggen.
Laatst gewijzigd door Zuiderzon op 30 sep 2008, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop doet leven!