Krachtsverlies?
Moderator: Moderators
wat ellendig he gijs
ik fietste en wandelde ook graag
nu doe ik alles met de scootmobiel
gelukkig dat deze bestaan
want vroeger moest je achter de garaniums zitten
mijn moeder en zusje allebei ernstig ziek jaren geleden
die hadden het niet ,en zijn jong overleden
dus ondanks al deze narigheden ben ik blij met met mijn scoot
ik fietste en wandelde ook graag
nu doe ik alles met de scootmobiel
gelukkig dat deze bestaan
want vroeger moest je achter de garaniums zitten
mijn moeder en zusje allebei ernstig ziek jaren geleden
die hadden het niet ,en zijn jong overleden
dus ondanks al deze narigheden ben ik blij met met mijn scoot
Ik heb ook last van krachtverlies; ik kan met goed fatsoen geen pot/fles open krijgen!
Lang leve de rubberen matjes van tupperware en een lieve vent!!!
Lang leve de rubberen matjes van tupperware en een lieve vent!!!

Groetjes, Peet
I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Een ouder topic, maar de laatste week merkte ik dus dat ik spiertrekkingen kreeg waardoor een vinger opeens begint te trekken, je ziet het ook, het is inderdaad alsof een oogspiertje trilt maar dan met andere spieren. Het komt ook op verschillende plaatsen voor. Heel vreemd vond ik dat, vandaar dat ik eens op het forum ben beginnen zoeken, blijkt dat ik dus niet de enige ben.
Het lopen tegen deuren en nog vanalles herken ik ook heel duidelijk, net als veel laten vallen.
Ook het krachtsverlies, tegenwoordig moet ik aan mijn familieleden vragen om de theepot op te heffen want dat lukt mij niet meer.
Het vinden van herkenning hier kan toch geruststellend zijn vind ik.
Het lopen tegen deuren en nog vanalles herken ik ook heel duidelijk, net als veel laten vallen.
Ook het krachtsverlies, tegenwoordig moet ik aan mijn familieleden vragen om de theepot op te heffen want dat lukt mij niet meer.
Het vinden van herkenning hier kan toch geruststellend zijn vind ik.
- sunshine1982
- Donateur
Sowfia... Heb dezelfde belevenis nu! Fijn om die herkenning te lezen!
Ik heb die 'zenuwtrekjes' echt overal, zelfs op genante plaatsen...
Tegen deurposten aanlopen is ook herkenbaar... Erg onhandig ben ik geworden
Wat kun je eraan doen..?
Ik heb die 'zenuwtrekjes' echt overal, zelfs op genante plaatsen...
Tegen deurposten aanlopen is ook herkenbaar... Erg onhandig ben ik geworden

Wat kun je eraan doen..?
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Helemaal voorkomen kun je het niet, het is een duidelijk symptoom, ookal beschreven in verschillende onderzoeksrapporten. Wat je er aan kan doen is je hersenenen blijven trainen op coordinatie, en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. knipoog met je linkeroog en beweeg daarna je pink aan je rechterhand bijv. doe het andersom en herhaal dit. Zorg ervoor als je iets op pakt bijv theepot, dat je met je hele hand het handvat pakt, til het eerst rustig 1 cm op, zodat je hersenen merken hoe zwaar het is, zet m dan weer neer, en til m dan een 2e keer pas op. Tegen die tijd hebben je hersenen een correcte inschatting gemaakt voor het juiste gewicht, en ben je beter in staat om het te tillen. Ik weet het, het klinkt afschuwelijk, maar dit zijn wel aanpassingen waardoor het beter werkt.
Je kunt eenvoudige oefeningen doen die niet veel spierkracht vragen, of spelletje op de pc, waarbij je links en rechts moet klikken op je muis of toetsenbord. Zo blijf je de hersenen trainen.
Ik heb er zelf ook moeite mee, en ben me nu wat aan het verdiepen hoe ik mijn hersenen kan blijven trainen zodat ze de juiste signalen en prikkels doorgeven, en ik niet verslechter, of het daadwerkelijk helpt, moet je me over een paar jaar vragen.
Je kunt eenvoudige oefeningen doen die niet veel spierkracht vragen, of spelletje op de pc, waarbij je links en rechts moet klikken op je muis of toetsenbord. Zo blijf je de hersenen trainen.
Ik heb er zelf ook moeite mee, en ben me nu wat aan het verdiepen hoe ik mijn hersenen kan blijven trainen zodat ze de juiste signalen en prikkels doorgeven, en ik niet verslechter, of het daadwerkelijk helpt, moet je me over een paar jaar vragen.