Bij wie begonnen de klachten met een burn-out?
Moderator: Moderators
Het kan toch nog altijd een trigger zijn hoor!! Stress maakt zoveel kapot in je lichaam. Er zijn zoveel onderzoeken gedaan wat stress allemaal kan veroorzaken. Zoals een hartinfarct of een hersenbloeding. Er kunnen zoveel processen verstoord raken, waardoor ons lichaam niet goed werkt. De oorzaak is nog steeds niet bekend, dus stress en burn-out kunnen nog altijd een eerlijke trigger zijn!
Nogmaals stress is totaal niet alleen maar psychisch!!! Er bestaad ook lichamelijke stress!!! Door b.v. chemische stoffen etc!!! Zelfs een gebroken been kan al heel veel stress teweeg brengen!
Ook combinaties van lichamelijke klachten en stress kunnen een burn-out veroorzaken.
Nogmaals vind ik het onterecht dat mensen met een w.s. trigger stress, burn-out meteen in het vakje psychisch worden geplaatst!!
Niet bij iedereen is het met Pfeiffer etc. begonnen.
Dus laten we hier geen strijd om maken. Het is bij lange na niet bekend waardoor ME veroorzaakt wordt, dus het kan nog eens vies gaan tegenvallen wanneer het toch ook met stress en burn-out te maken heeft. Ik hoop dit natuurlijk niet, maar alle mogelijkheden liggen open.
Nogmaals ik hoop dat bij mij de oorzaak ook niet bij een burn-out ligt, of bij een jeugdtrauma. Want ik heb 15 jaar tevergeefs therapien etc gevolgd en daar ben ik behoorlijk boos over, dat dan van je verwacht wordt, om maar weer te kunnen werken, terwijl je verekt van de pijn en dood moe bent!
En de heren medischie die moeten zich maar op een andere manier inspannen dan conclusies trekken van een paar geschreven teksten!
Nogmaals stress is totaal niet alleen maar psychisch!!! Er bestaad ook lichamelijke stress!!! Door b.v. chemische stoffen etc!!! Zelfs een gebroken been kan al heel veel stress teweeg brengen!
Ook combinaties van lichamelijke klachten en stress kunnen een burn-out veroorzaken.
Nogmaals vind ik het onterecht dat mensen met een w.s. trigger stress, burn-out meteen in het vakje psychisch worden geplaatst!!
Niet bij iedereen is het met Pfeiffer etc. begonnen.
Dus laten we hier geen strijd om maken. Het is bij lange na niet bekend waardoor ME veroorzaakt wordt, dus het kan nog eens vies gaan tegenvallen wanneer het toch ook met stress en burn-out te maken heeft. Ik hoop dit natuurlijk niet, maar alle mogelijkheden liggen open.
Nogmaals ik hoop dat bij mij de oorzaak ook niet bij een burn-out ligt, of bij een jeugdtrauma. Want ik heb 15 jaar tevergeefs therapien etc gevolgd en daar ben ik behoorlijk boos over, dat dan van je verwacht wordt, om maar weer te kunnen werken, terwijl je verekt van de pijn en dood moe bent!
En de heren medischie die moeten zich maar op een andere manier inspannen dan conclusies trekken van een paar geschreven teksten!
-
- Teamlid
- Contacteer:
meisje, als je goed gelezen hebt zie je dat hier ook niemand zegt dat stress alleen psychisch is.
Maar vergeet niet dat de werled van de CVS mensen al jaren een enorme strijd aangaat om al die koppige ezels van de 'het zit tussen je oren' school te bewijzen dat burn-out géén CVS is.
Je kan dus best, door stress, een burn-out krijgen, of je kan door stress haaruitval krijgen, darmklachten, ... maar géén CVS/ME. Kijk naar alle wetenschappelijke studies rond CVS en het staat er echt niét in!
Het is inderdaad geen strijd, maar als moderator van dit forum heb je een enorme verantwoordelijkheid, omdat jij nieuwe mensen hier info over cvs gaat meegeven. Daarom vind ik het zo belangrijk dat je een duidelijke stelling opneemt dat je burn-out niet de oorzaak is van je CVS, maar dat je waarschijnlijk verkeerdelijk de diagnose burn-out kreeg...
Maar vergeet niet dat de werled van de CVS mensen al jaren een enorme strijd aangaat om al die koppige ezels van de 'het zit tussen je oren' school te bewijzen dat burn-out géén CVS is.
Je kan dus best, door stress, een burn-out krijgen, of je kan door stress haaruitval krijgen, darmklachten, ... maar géén CVS/ME. Kijk naar alle wetenschappelijke studies rond CVS en het staat er echt niét in!
Het is inderdaad geen strijd, maar als moderator van dit forum heb je een enorme verantwoordelijkheid, omdat jij nieuwe mensen hier info over cvs gaat meegeven. Daarom vind ik het zo belangrijk dat je een duidelijke stelling opneemt dat je burn-out niet de oorzaak is van je CVS, maar dat je waarschijnlijk verkeerdelijk de diagnose burn-out kreeg...
"Great minds share similar thoughts "
Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Het is totaal niet mijn taak om informatie te verstekken Vanessa!!! Dan zit je toch een beetje fout meisje!!!!
Ik ben hier op dit forum als Shavonne en niet als moderator, dan moet je toch nodig eens de regeltjes gaan lezen!
Het is verder ook niet jouwn taak om hier volgens jou "juiste" informatie te geven. Jij bent hier als Vanessa en niet als informatieverstrekker van jouwn site.
Ik heb ook recht om mijn denk wijzen hier te bespreken. Als ik iets als moderator te melden hebt dan als volgt:
Als moderator is het mijn taak, om te zorgen dat de regeltjes na geleefd worden en daar ben ik dus nu mee bezig!
Ik ben hier op dit forum als Shavonne en niet als moderator, dan moet je toch nodig eens de regeltjes gaan lezen!
Het is verder ook niet jouwn taak om hier volgens jou "juiste" informatie te geven. Jij bent hier als Vanessa en niet als informatieverstrekker van jouwn site.
Ik heb ook recht om mijn denk wijzen hier te bespreken. Als ik iets als moderator te melden hebt dan als volgt:
Als moderator is het mijn taak, om te zorgen dat de regeltjes na geleefd worden en daar ben ik dus nu mee bezig!
-
- Teamlid
- Contacteer:
hey meisje, cool down!!
Ik ben totaal geen infostrekker van "mijn" site, wél probeer ik mensen correcte info over CVS te geven. Er is totaal geen reden waarom je nu zes meter omhoog moet springen hoor!
trouwens, een moderator moet niet alleen "de regeltjes doen naleven", maar heeft ook een grote verantwoordelijkheid.
Sorry, ik wist niet dat er zo'n censuur bestond, alleen omdat mijn mening verschillend is van de jouwe. De democratie is dan ver zoek. Als je iedere keer zo giftig bent als mensen een discussie openen die anders is dan jouw idee, dan is er echt iets mis.
trouwens, jij kan mij hier niet één keer betrappen dat ik reclame maak voor mijn site!! Dus graag even een rechtzetting graag!!
Ik ben totaal geen infostrekker van "mijn" site, wél probeer ik mensen correcte info over CVS te geven. Er is totaal geen reden waarom je nu zes meter omhoog moet springen hoor!
trouwens, een moderator moet niet alleen "de regeltjes doen naleven", maar heeft ook een grote verantwoordelijkheid.
Sorry, ik wist niet dat er zo'n censuur bestond, alleen omdat mijn mening verschillend is van de jouwe. De democratie is dan ver zoek. Als je iedere keer zo giftig bent als mensen een discussie openen die anders is dan jouw idee, dan is er echt iets mis.
trouwens, jij kan mij hier niet één keer betrappen dat ik reclame maak voor mijn site!! Dus graag even een rechtzetting graag!!
-
- Teamlid
- Contacteer:
Truus73, ik denk ook dat het beter ophoudt. Maar nee, het staat er in mijn ogen niet los van, maar goed. neemt niet weg dat ze me écht niet onterecht mag beschuldigen. Bovendien is dit wel een erg strenge reactie, alleen op een meningsverschil...
Laatst gewijzigd door Vanessa op 22 sep 2008, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ik begrijp deze oorlog niet
ik moet vanessa gelijk geven
zij komt voor ons op, als jullie zo doorgaan
waar staan wij dan als me cvs patienten ,
dit klopt voor geen meter, jullie als me cvs patienten moeten toch begrijpen dat me cvs best stress kan geven, maar ik durf te beweren
dat je niet door burnout en stress me cvs kan krijgen
laten we nu op een lijn blijven aub
ik moet vanessa gelijk geven
zij komt voor ons op, als jullie zo doorgaan
waar staan wij dan als me cvs patienten ,
dit klopt voor geen meter, jullie als me cvs patienten moeten toch begrijpen dat me cvs best stress kan geven, maar ik durf te beweren
dat je niet door burnout en stress me cvs kan krijgen
laten we nu op een lijn blijven aub
Ik vind ook dat Vanessa gelijk heeft over de houding van de moderators hier. Wat een agressie!
En die beschuldiging dat ze spreekt vanuit haar "eigen site" is volkomen onterecht.
Een rechtzetting zoals ze verzoekt, is duidelijk op z'n plaats
(deze woorden stonden oorspronkelijk in het rood maar daardoor ontstond verwarring, sorry)
En die beschuldiging dat ze spreekt vanuit haar "eigen site" is volkomen onterecht.
Een rechtzetting zoals ze verzoekt, is duidelijk op z'n plaats
(deze woorden stonden oorspronkelijk in het rood maar daardoor ontstond verwarring, sorry)
Laatst gewijzigd door Gijs op 23 sep 2008, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
cvs-online schreef: omdat jij nieuwe mensen hier info over cvs gaat meegeven.
Volgens mij klopt dit niet. Een moderator heeft volgens mij de taak de forumregels na te helpen leven en heeft niet als taak om een bepaalde visie uit te dragen. Anders zou een moderator niet voor zichzelf kunnen schrijven. Verder ga ik ervan uit dat een moderator het duidelijk maakt als hij/zij vanuit die rol schrijft.
Volgens mij is het in de wetenschap bewezen dat stress de weerstand verlaagt. Dan krijgen virussen meer kansen om iemand zieker te maken.
Iemand met teveel stress is vatbaarder voor griep, verkoudheid,etc. Volgens mij lopen gestresste mensen ook grotere kansen op gebroken botten (bijvoorbeeld in verkeer of op de wintersport) doordat ze bijvoorbeeld even niet op letten.
Mijn persoonlijke stelling is: ME is net zo psychisch als een gebroken been.
Alleen wordt een gebroken been serieus genomen en is er een goede behandeling voor en bij ME ontbreken beide.
Waar het omgaat en waar de enorme pijn zit is dat ME geen goede diagnose en behandeling heeft. Bovendien wordt het ook nog eens niet serieus genomen. En griep en een gebroken been wel.
De pijn is nog groter omdat behandelingen waar mensen van achteruit gaan worden opgedrongen als zijnde werkend, en de verantwoordelijkheid voor het niet werken bij de patient wordt gelegd en niet bij de begrenzing aan de kennis van de behandelaar.
Persoonlijk kijk ik bij allerlei kwalen waar ik mee te maken krijg naar de psychische kant (wortelontsteking, tennisarm, verkoudheid). Wel maak ik zonodig dankbaar gebruik van de behandelingen die ervoor zijn. Bij ME ontbrak dat laatste. Dat was een persoonlijke zoektocht.
Hartelijke groet, Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 23 sep 2008, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
De taak van een moderator is inderdaad regeltjes doen naleven maar ook objectiviteit betrachten.Henny schreef:cvs-online schreef: omdat jij nieuwe mensen hier info over cvs gaat meegeven.
Volgens mij klopt dit niet. Een moderator heeft volgens mij de taak de forumregels na te helpen leven en heeft niet als taak om een bepaalde visie uit te dragen. Anders zou een moderator niet voor zichzelf kunnen schrijven. Verder ga ik ervan uit dat een moderatorr het duidleijk maakt als hij/zij vanuit die rol schrijft.
Die is hier in hun voorgaande postings ver zoek.
De giftigheid waarmee Vanessa wordt verweten, en dan nog onterecht, dat ze spreekt als 'infostrekker van haar site' is , is gewoon schokkend.
Een verontschuldiging, een correctie is hier echt wel nodig.
Voorzover ik kan lezen schrijft Shavonne gewoon en bediscussieerbaar in de rol van zichzelf en Truus met rood (niet bediscussieerbaar) in de rol van moderator.
De rode letters van Shavonne gebruikt ze om aan te geven in welke kleur ze schrijft als ze in haar rol van moderator zit. Allle zwarte letters zijn op haar persoonlijke titel.
Ik kan me wel voorstellen dat je haar reactie scherp vindt. Maar er worden hier wel meer scherpe reacties geschreven.
Hartelijke groet, Henny
Neem me nu even niet te serieus en lees dit met een lach of sla het over : Door jouw rode letters raakte ik een beetje in de war. Heb even gekeken of je mod was.
De rode letters van Shavonne gebruikt ze om aan te geven in welke kleur ze schrijft als ze in haar rol van moderator zit. Allle zwarte letters zijn op haar persoonlijke titel.
Ik kan me wel voorstellen dat je haar reactie scherp vindt. Maar er worden hier wel meer scherpe reacties geschreven.
Hartelijke groet, Henny
Neem me nu even niet te serieus en lees dit met een lach of sla het over : Door jouw rode letters raakte ik een beetje in de war. Heb even gekeken of je mod was.

Laatst gewijzigd door Henny op 23 sep 2008, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.