Interleukine 17F als nieuwste hoofdrolspeler.....

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid

Interleukine 17F als nieuwste hoofdrolspeler.....

Bericht door annac »

Graag verwijs ik naar de site van Frank Twisk die De Meirleir citeert over de nieuwste bevindingen: reeds in de database geplaatst van ME-Gids.Net: klik hier

Let hierbij ook op de co-notitie wat betreft de naamgeving: ME dus.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb hem ook gelezen
Vanessa
Teamlid
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Ik ben niet zeker dat dit evidence based is, het is misschien pas de eerste fase van onderzoek (geen randomised trial). Maar zulke onderzoeken geven wel hoop.

@annac; inderdaad ME, maar wél volgens de oude betekenis encephaloMYELITIS, en niet, volgens de name change board, naar encephaloPATHIE.
Waar de board wél gelijk heeft, is dat je niet zomaar plots van ME mag spreken, maar dat er een overgangsperiode van CVS/ME moet zijn, omdat de meeste studies en onderzoeken en literatuur spreken over CVS, anders komt er enorm veel verwarring (zie advies van de board)
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik heb het ook gelezen. Bij mij zou dat de plotselinge alergieën kunnen verklaren. Ik was plots overel alergies voor en dat was aan het begin van mijn ziek worden.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Voor de E van ME doen nu andere, meer toepasselijke benamingen de ronde, maar ben die momenteel ff vergeten. Frank heeft deze ergens op zijn site benoemd.
Plaats reactie